50cc speedfight opvoeren

Thijs0546

New Member
Hallo, ik heb jullie hulp nodig ik wil mijn speedfight harder laten lopen maar ik weet niet goed hoe hij is al wel volledig ontgrensd. Hij loopt nu 75km op de teller.
Set up: 50cc peugeot blokje
8,5g top performance rolletjes
Technigas terugloop uitlaat
Standaard 12,5m gurtnher carb als ik het goed heb
 
Advertisement - register to remove this

80km op de teller is de max. Zelf met een next gereden in 2000.

Rollen zou ik zelf gaan voor 3x8gram + 3x8,5 gram kan de uitlaat wat meer toeren halen. Zelfs met een tecnigas basic haalde ik die snelheid.
 
80km op de teller is de max. Zelf met een next gereden in 2000.

Rollen zou ik zelf gaan voor 3x8gram + 3x8,5 gram kan de uitlaat wat meer toeren halen. Zelfs met een tecnigas basic haalde ik die snelheid.
Ja ik heb 8g rollen geprobeerd maar toen liep die minder fijn dan met 8,5g rollen dus ik heb de 8.5 er in gehouden
 
Je kan ook nog lichter gaan met de rollen en een witte drukveer van mallossi steken.
Misschien werkt dat.

Je weet alle begrenzers te vinden?
Ook je inlaat begrenzer is eruit.
Soms kan je dan nog hoger in sproeier en net een paar km pakken.

Maar het zal beperkt zijn.
80 85 op teller zouden ze wel moeten kunnen halen.
 
Die buis kan je er beter opnlaten zitten.
Verschillen zijn minimaal, maar je trekt wel veel minder vuil in je luchtfilter

Die prop wat daar weer voor in zit is meer een ristrictie.
 
17,5 carb werk niet super op een peugeot.
Standaard of groter en de setup er iets meer na maken.
Maar afstellen vergt dat erg veel tijd en energie.

Ja die schuift in de die zwarte voorloopbuis.
Er zijn verschillende proppen over de jaren uitgekomen.

Blauwe witte. En hadden ook verschillende diameters erin zitten.

Sommigen kon je prima mee rijden, en sommigen kon je er beter uit laten.
Hie groter de de diameter hoe meer lucht, meer brandstof grotere explosie. Meer vermogen
Kort door de bocht.
 
Ja ik heb 8g rollen geprobeerd maar toen liep die minder fijn dan met 8,5g rollen dus ik heb de 8.5 er in gehouden
Heb je ze dan ook gemixed? Dat is wat ik wil zeggen.
Post automatically merged:

View attachment 59702Dat is dit plastic ding naast dr lucht filter, die kun je verwijderen door één boutje weg te halen meestal. Hierdoor trekt die beter door

Je scooter loopt dan kut omdat je je brandstof afstelling daarmee verpest.. Laten zitten dus, geeft je niks extra.
Post automatically merged:

17.5carbu

Ga ze afstelling nog meer verpesten, zelfs een 16mm draait niet goed op dat blok.. Anders had ik dit zelf ook allang er al onder zitten als dit super liep. Rijd sinds 1999 al met dat blok, dus weet echt wel wat eruit te halen is. Waarom denk je anders dat 17,5mm de standaard is voor de 100cc.

Op die 100cc zou ik standaard ook 21mm verwachten.. Maar blok loopt nou eenmaal beter op een kleinere carburateur (waar die genoeg aan heeft)
Post automatically merged:

17,5 carb werk niet super op een peugeot.
Standaard of groter en de setup er iets meer na maken.
Maar afstellen vergt dat erg veel tijd en energie.

Ja die schuift in de die zwarte voorloopbuis.
Er zijn verschillende proppen over de jaren uitgekomen.

Blauwe witte. En hadden ook verschillende diameters erin zitten.

Sommigen kon je prima mee rijden, en sommigen kon je er beter uit laten.
Hie groter de de diameter hoe meer lucht, meer brandstof grotere explosie. Meer vermogen
Kort door de bocht.

Dat afstellen is net zo kansloos als een tomos snor brommer PRECIES 35KM/U te laten rijden.. Is mij nog nooit gelukt.
Of het ding gaat 30 op de teller en met een bijna bromsetup loopt die nog 40km/u op de teller.
 
Last edited:
Heb je ze dan ook gemixed? Dat is wat ik wil zeggen.
Post automatically merged:



Je scooter loopt dan kut omdat je je brandstof afstelling daarmee verpest.. Laten zitten dus, geeft je niks extra.
Post automatically merged:



Ga ze afstelling nog meer verpesten, zelfs een 16mm draait niet goed op dat blok.. Anders had ik dit zelf ook allang er al onder zitten als dit super liep. Rijd sinds 1999 al met dat blok, dus weet echt wel wat eruit te halen is. Waarom denk je anders dat 17,5mm de standaard is voor de 100cc.

Op die 100cc zou ik standaard ook 21mm verwachten.. Maar blok loopt nou eenmaal beter op een kleinere carburateur (waar die genoeg aan heeft)
Post automatically merged:



Dat afstellen is net zo kansloos als een tomos snor brommer PRECIES 35KM/U te laten rijden.. Is mij nog nooit gelukt.
Of het ding gaat 30 op de teller en met een bijna bromsetup loopt die nog 40km/u op de teller.

het verhaal is een stukje uitleg en heeft ook niks met afstellen te maken.
er word na gevraagd en ik geef netjes antwoord.
daarbij als het er netjes op heeft gelopen en je haalt het weg dan is het niet kansloos afstellen maar juist herstellen wat fout is gegaan.
 
Back
Top