50cc cilinders..

sp.rox

K'hill:D
ik heb ff wat rongekeken naar een paar 50cc cilinders en vond onder andere de :
-gilardoni
-doppler s7r
-stage 6
(heb LC blok)

Is er iemand die er ervaring met deze cilinders heeft of er zelf mee rijdt..? Zo ja wat vinden jullie vanuit jullie standpunt een goede cilinder als je tussen de bovenstaande 3 moet kiezen?

bvd
stefan
 
Advertisement - register to remove this

.maar maakt ut ook nog uit of de cilinder van alu is of giet voor straatgebruik? Ik heb trouwens ook nog een mallosi sport 5occ gezien presteert die ook ong hetzelfde als de bovenstaande cilinders?
 
Hoi,

Ik rij zelf met de Stage 6 alu 50,
Met deze setup:
Yasuni C16(Polini evo 50 zou beter zijn)
17,5 dell (Sproeier98 )
Hebo vario (@3,4G)
Fly Clutch (rode MHR trekveertjes)
Malossi rode drukveer
Ik moet zeggen dat ik er wel tevreden mee ben, hij heeft best wel wat vermogen(voor een 50cctje), en doet het tot nu toe *ff afkloppe* nog steeds goed.
Kortom een leuke cil. voor een goede prijs!
 
Wout@Phantom said:
Hoi,

Ik rij zelf met de Stage 6 alu 50,
Met deze setup:
Yasuni C16(Polini evo 50 zou beter zijn)
17,5 dell (Sproeier98 )
Hebo vario (@3,4G)
Fly Clutch (rode MHR trekveertjes)
Malossi rode drukveer
Ik moet zeggen dat ik er wel tevreden mee ben, hij heeft best wel wat vermogen(voor een 50cctje), en doet het tot nu toe *ff afkloppe* nog steeds goed.
Kortom een leuke cil. voor een goede prijs!

Beter een c20 op die cilinder, c16 heeft een veels te groot volume

Idd, EVO 50 zou perfect zijn :)
 
sp.rox said:
ik denk dat ut de stage 6 wordt...maar maakt ut ook nog uit of de cilinder van alu is of giet voor straatgebruik?

Gietijzer is slijtvaster, sterker, als je een beukert krijg met een gietijzer kan je hem altijd laten honen, etc. etc.

Alu is vaak hoogtoeriger, sneller, etc.etc.

Maar een 50 stage 6 alu, is voor straatgebruik perfect :)
Anders zou je een gietijzeren 70 kunne kope..
 
k tnx 4 de info unkie,

weet iemand toevallig hoe een mallosi sport 50cc presteert in verhouding met de bovenstaande cilinders?

owja btw: die evo50 zal denk ook wel zeer goed presteren alleen jmmr dat die redelijk prijzig is
 
Last edited:
NIET, malossi sport is een vervangingscilinder, niet echt veel sneller dan je standaart 50

Als je de kracht van een hoogtoerige 50 wil hebben op gemiddelde toeren, is er maar 1 oplossing
middeltoerige 70 ;)

vrij snelle 50 cc's hebben hun nadelen dat ze veel meer herrie maken, omdat ze zowat toere janke

Een middeltoerige 70 trekt wss harder op, en maakt niet zo veel toere
Dat betekend minder slijtage, en minder herrie ;)
 
Minarelli heb zo ze voordelen, dat je hier zo een goede uitlaat voor kan kopen als de Shot/Nardo :p

Daarom raad ik je gewoon een gietijzere 70 aan, i.p.v een alu 50 :)

Denk bij goede gietijzere 70 aan : DR RPM / Top Due + / Polini Corsa
 
waarom wil je een 50cc? een std cilinder loopt al erg snel ,dus als je een andere cilinder monteerd is het verschil niet echt groot ,ga je echter er goed mee aan de gang met de juiste onderdelen wil een 50cc wel snel lopen ,mja , wat het je dan kost kun je besparen door gewoon een goeie 70cc setup te kopen waar je ook meer koppel mee hebt op lagere snelheden.
 
niet veel...

een std 50cc is al vrij snel , als je er dan een stag6 50cc op zet zit er niet veel verschil in eigenlijk is alleen de timing net iets anders en het is alu , verder niet veel en daarom geeft het ook weinig verschil , wel iets maar weinig.

ga je dus heen en zet je er onderdelen omheen die juist op een stage6 50cc goed lopen word het al anders. je moet dus je setup er wel op aan passen..

daarom raad ik liever een 70cc aan , kosten zo goed als hetzelfde alleen het verschil is duidelijk te vernemen , ook met een wat mindere uitlaat std carb etc.
 
@Unkie, die uitlaat heb k ff geleend van een vriend van me. Ik zijn C16(die ik nu redelijk gepolijst heb, omdat ik nix te doen had :p) en hij mijn R :W
Alleen is die evo 50 zo duur... :(
 
Merk toch wel duidelijk een verschil tussen een std cilinder en die stage6 50cc met vlinderpoort.

Ik ben zeer tevreden over deze cilinder en hij doet het ook zeer leuk icm. een 17,5mm en een laser x-pro
 
DVR-magic said:
Merk toch wel duidelijk een verschil tussen een std cilinder en die stage6 50cc met vlinderpoort.

Ik ben zeer tevreden over deze cilinder en hij doet het ook zeer leuk icm. een 17,5mm en een laser x-pro


wedde dat je geboekt word door een stdt 50 met laser xpro? goed afgesteld
 
unkie said:
wedde dat je geboekt word door een stdt 50 met laser xpro? goed afgesteld


doe dat nou maar niet :*

als je een gemiddelde setup pakt en je zet er zo alleen een andere cilinder op merk je wel wat verschil maar niet veel , tis ook maar net wat je gewend bent..

toen ik vroeger met mijn puch maxi opeens 5 kilometer harder ging vond ik dat heel wat ;)
 
Back
Top