Raw 50 caferacers hanwayDat kan, maar over het algemeen moet de cilinder wel over meer vermogen beschikken dan een simpele standaard 50cc.
Dus i.c.m. een 80/85cc inclu kop, schakelt de brom sneller op naar de top, en neemt de snelheid toe.
Tandwielverhouding zal dan ook aangepast moeten worden om er alles uit te kunnen halen.
(scherper getimede nokkenas doet wat dat betreft veel meer dan een andere uitlaat)
Dus het is mogelijk, maar meestal is het gewin vrijwel nihil op een standaard 50cc.
Edit: En over welke schakelbrommers gaat het hier precies?
De Chinese 5 versnellingen brommers zoals de Caferacer, Muscle, Scrambler of toch de off-road types zoals de Beta RR50 Motard??
Ja vertel mij wat, geweldige brommer maar je krijgt nog net geen hoofdpijn van de snelheid, zeker als je met het verkeer mee moet komen.Ja die ken ik wel, van Hanway...
De modellen/types: HS/HC50, HM50, RAW50(S), en de HW50J is allemaal 1 pot nat wat dat betreft.
Niet vooruit te branden..., sorry niet persoonlijk bedoeld, en de modellen zijn zeer zeker niet verkeerd om naar te kijken.
(old skool bikes) Maar de motorblokken zelf zijn nogal traag/sloom!
Is idem met de Mash Fifty of de Mash Dirt Track, zien er beide goed uit, maar de motorblokken zelf zijn belabberd wat dat betreft.
139FMA:Met horizontale (positie) cilinder
139FMB-B:Met verticale (positie) cilinder
Er is dus helaas meer nodig dan alleen een andere uitlaat om het beestje van meer power te voorzien.
70, 80, 90, 110 en 125cc blokjes zijn ook nieuw te koop. Kost je ongeveer 230 euro, maar dan heb je wel een mooi blokje in elke smaak en kleur die je maar kan wensen.
Zijn op een beetje afstellen na ook plug&play
Ja op 4taktwinkel hebben ze 70cc cilindertjes, maar die zijn al snel 150euro, en dan nog plaatsen.En dit weet je zeker?
Link ervan zal (waarschijnlijk) wat meer duidelijkheid scheppen...
Drie van de vijf passen sowieso niet op een 50cc brommerframe zonder aanpassingen.
Enige die ik weet is de Chongqing RATO: RW147FMD Chinees motorblok met 70 (-71.8)cc, maar deze is met 4 versnellingen i.p.v. 5. De CDI moet dan ook vervangen worden welke niet meegeleverd wordt!
Het beetje afstellen is dan al gauw van de baan aangezien de tandwielverhouding ook aangepast dient te worden.
(8.000 RPM lust deze wel)
Als je (de TS) daar echt naar op zoek bent kun je het best de Lifan sites raadplegen...
Lifan Engine | Lifan Thailand
Lifan motor, Lifan motors, Lifan engine Parameters Introductionwww.lifanth.com
Geen idee of er Europese (NL/BE) webshops zijn dit soort motorblokken aanbieden!?
Maar ik denk zelf dat je dan een stuk goedkoper uit bent met een 70cc cilinder (standaard kop van 50 past) et-cetera.
Als het alleen te doen is om mee te kunnen komen met het verkeer en de snelheid niet echt ter zake doet, zou ik zelf optie 2 kiezen.
En dit weet je zeker?
Link ervan zal (waarschijnlijk) wat meer duidelijkheid scheppen...
Drie van de vijf passen sowieso niet op een 50cc brommerframe zonder aanpassingen.
Geen idee of er Europese (NL/BE) webshops zijn dit soort motorblokken aanbieden!?
Maar ik denk zelf dat je dan een stuk goedkoper uit bent met een 70cc cilinder (standaard kop van 50 past) et-cetera.
Ik ben zelf opzoek naar zo'n 70cc waar op de cilinder zelf 50cc staat, want bij mij in de omgeving vinden ze controles heel erg leuk, en ze controleren alles. Dus wil hem onopvalbaar hebbenkijk maar bij brinkmotoren https://www.brinkmotoren.nl/motorblokken_dirtbike_atv. Zie nu dat ze een paar tientjes duurder zijn. Maar nogsteeds alles behalve duur
Heb daar een 125cc blokje van voor op de agm caferacer (is hetzelfde als skyteam, hanway etc..). Heb alleen maar de vertanding aangepast en de carb afgesteld. Mocht ik meer vermogen willen zou ik een alidemper op de uitlaatbocht kunnen zetten en een grotere carb nemen. Maar het ging me vooral om het extra koppel en iets meer vermogen om met het verkeer mee te komen.
Ook moest ik een centimeter of 2 van het voorspatbord afzagen omdat de cilinderkop snders eronder blijft haken als je flink moet remmen.
Dat is ook wel slim, maar ik heb helaas al 2 keer een wok gehad(niet deze brommer) En daar gingen ze motorbloknummer en cc ook controleren, en als cc er niet opstaat dan gaan ze mis vragen stellen of ergerik heb de tekst met een dremeltje weggeslepen en weer zwart gespoten. Je ziet er niks van
Zijn op een beetje afstellen na ook plug&play
Ik denk dat ze weten wat ze verkopen,
Bij de blokken van 4taktwinkel staat er wel bij of ze voor hanway zijn, heb daar voor mijn vorige brommer een passend 70cc blok kunnen krijgenNou dat valt nog vaak erg tegen als je deze zgn. mensen die het weten persoonlijk aanspreekt met een serieuze vraag!
9 van de 10 maal volgt er zelfs helemaal geen reactie terug meer!
Uit ervaring (+/- 30 jaar) weet ik inmiddels wel beter. Helaas wel het meeste door schande & schade ondervonden!
De websites die geen onzin verkochten zijn inmiddels allemaal ter ziele!
En zo zijn er tegenwoordig nog ettelijke voorbeelden van websites die het niet zo nauw nemen met de waarheid...
Maar goed, je spatbord 2 centimeter inkorten is niet eens zo erg tochals je het zo bekijkt!
Beetje meer troep over je broek en op het motorblok is dan het enige.
Heb dit ook gedaan op 1 van m'n scooters... Enige wat dat teweeg bracht is dat zodra de snelheid toenam er meer shit over me heen werd gegooid, achter spatbord een stukje ingekort!
En ik heb het (alles nogmaals) is even bekeken maar ik zie nergens specifiek Hanway of Mash vermeld staan!?