This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

4 takt start niet

Hallo,

Ik heb een agm retro scooter die bijna niet meer aan gaat. Hij valt uit en zuigt niet genoeg benzine. Kickstart is allemaal goed, electrisch ook. Maar ik moet elke keer meer en meer benzine er in pompen van de gashendel om hen aan te krijgen. Is dit een probleem aan de carb of aan de motorblok zelf?

Kan allebei , wanneer heeft hij het laatst een service beurt gehad , en zijn kleppen toen ook gesteld ? Haal de benz slang eens van de carb , en kick of start dan eens , komt er dan een straal benz uit de slang ? Als dat goed is , en bougie vonkt ook goed , zou ik de compressie een keer meten . Hoeveel heeft je scooter gelopen . kan ook aan de carb liggen , heb je de choke al eens nagekeken , of de naald ingetrokken is , en uitgaat , als je er spanning op zet , van je accu .Na 2/3 minuten moet de naald uitgeschoven zijn , is deze in koude toestand al uitgeschoven ( doordat de naald klemt b.v.) , werkt de choke niet. ook moet de motor als hij start versneld stationair draaien , en afzakken naar stationair na een minuut of 2/3 .
Door steeds gas te geven met je gashendel , stel je elke keer de acceleratie pomp in werking , welke extra benz inspuit ( vandaar choke verhaal) .
Als hij eenmaal loopt , rijdt hij dan wel goed , en loopt hij dan ook goed stationair ?