4 takt scooter terug zetten naar 25km/h

xanaxskedit

New Member
Hallo Iedereen!
Ik heb onlangs een 4 takt scooter gekocht (Peugeot V-Clic uit 2008) De vorige eigenaren heeft de begrenzingen laten verwijderen aangezien de scooter ruim 70 liep, ik heb de varioringen (zo dik mogelijk) er terug in gezet, hij rijdt nu ongeveer 40. Dit is echter nog een stuk te hard aangezien ik een blauw kenteken heb. Wat zijn nog andere begrenzingen die ik terug kan zetten op een 4takt scooter, ik heb gekeken naar de CDI die leek me orgineel, verder heb ik de uitlaat eraf gehaald en gekeken voor een uitlaatprop, dit wordt echter niet veel gedaan op een 4takt scooter neem ik aan, ik kon er namelijk geen vinden.
 
Advertisement - register to remove this

Een 4-takt wordt niet begrensd met een prop in de uitlaat.
CDI die leek me orgineel,
Dit kan niet met een scooter die 70 kmpu reed, hier moet een onbegrensde cdi in zitten.

Als je de snelheid van de scooter middels een dikke varioring is terug gebracht van 70 kmpu naar 40 kmpu en de onbegrensde cdi is blijven zitten, kan het bijna niet anders dat de scooter een bak overtoeren maakt en zuipt als een tempelier.

Begrenzing bij de oudere 4-takts is bijna altijd een combinatie van een in toeren begrensde cdi en een varioring of een cartersensor.

Ik heb even in de schema's gekeken van de V-click (met dank aan @Floris van bommelstijn ) en de V-click is op de markt gebracht in twee versies.

De ene met een op toeren begrensde cdi, deze cdi is uitgevoerd met een draadbrugje, als je dit zou doorknippen, is de begrenzing van de cdi uitgeschakeld.
De andere is met een cartersensor die de snelheid meet van de koppelingsbel, lees de snelheid van je achterwiel.
Deze cdi heeft een aparte draad uit de cdi komen die wordt aangesloten op de cartersensor.

Dus als je denkt dat er de originele cdi nog in zit, heb je in het ene geval een doorgeknipt draadbruggetje bij de cdi en in het andere geval een loshangend draadje bij de cdi die normaliter naar de cartersensor zou moeten lopen.
 
Back
Top