3x Vastloper

MaRossi

Banned
Ok een maat van me heeft een maleguti phantom AC. Het begon na het reviseren van zijn blokje. Eerst kreeg hij een vastloper met zijn orginele cilinder/zuiger door losgesprongen circ clipje. Daarna een nieuwe malossi sport 50cc eronder, en na bijna 500 km te hebben ingereden liep die weer vast maar deze keer alleen zuiger aan bagger. Toen maar een meteor chroomwand zuigertje er in. Met deze had die nog geen 100 km te hebben gereden sloeg die weer vast, en cilinder was nog steeds intact en zuiger weer aan baggen.

Zijn setup is:

Orginele Krukas
SKF lagers met kunststof kooi
12mm orgineel dell'orto carb
80 sproeier en prop nog in luchtfilter
Malossi Multivar
Dr race Koppeling
Orginele phantom uitlaat

Wat mij opviel aan de 2 nieuwe vastgelopen zuigers, was dat de zuiger elke keer alleen ernstig beschadigd was aan de uitlaatpoort kant en ook dat elke keer de bovenste zuigerveer eraf lag en gewoon weg was. Zou dit aan de malossi cilinder kunnen liggen? Heb de cilinder bekeken maar kon niks vreemds ontdekken, alleen dat er een heel klein ondiep krasje in de lengte bij de uitlaatpoort zat.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Je circlipje zit nog in je blok van de 1e keer.

Die ligt waarschijnlijk ergens onder bij je kruk-as.

Ik heb namelijk ook een keertje zo een cilinder gemolt :)
 
Hij zegt dat hij z'n blok heeft gereviseerd.

Maar ook bij die lagers snap ik iets niet die kunstof/metalen kooien moet je er toch af wippen met een schroevedraaier?
Anders kunnen je lagers toch nooit gesmeerd worden?
Ik heb ze er in iedergeval eraf gedaan bij m'n c3.
 
Naaldlager is nog ok, t zou kunnen dat er nog vuil in het blok zit, maar als het bijvoorbeeld een stuk circclipje zou zijn, zouden er dan geen dikke krassen in de cilinder zitten? Speling op zijn big-end zullen we nog ff checken. Bedankt voor de tips
 
Originally posted by 51 area
Hij zegt dat hij z'n blok heeft gereviseerd.

Maar ook bij die lagers snap ik iets niet die kunstof/metalen kooien moet je er toch af wippen met een schroevedraaier?
Anders kunnen je lagers toch nooit gesmeerd worden?
Ik heb ze er in iedergeval eraf gedaan bij m'n c3.


raar verhaal hoor... :?
of ben ik nou raar? :D
 
Originally posted by 51 area
Maar ook bij die lagers snap ik iets niet die kunstof/metalen kooien moet je er toch af wippen met een schroevedraaier?
Anders kunnen je lagers toch nooit gesmeerd worden?
Ik heb ze er in iedergeval eraf gedaan bij m'n c3.

Das niet zo slim...
 
mja die lagerkooien houden de 'balletjes' een beetje netjes op gelijke afstand van elkaar.....olie kan er nog prima bij dacht ik zo hoor....anders waren de mijne al wel verneukt :)
 
Ok het probleem is gevonden, het was de malossi sport 50cc cilinder. De uitlaat poort bleek verkeert afgewerkt te zijn.....thnx voor alle reacties
 
Kan het trouwens ook komen dat zijn lagers of krukas verkeert zit(ten)? Dus dat die daardoor steeds vastloopt? Lijkt mij van niet, want die krukas kan er toch maar op 1 manier in?......
 
bij c3 lagers zit er geloof ik vrijwel geen speling op....wel een heel klein beetje dacht ik dus altijd wel ff warm laten draaien voor het gaan blazen...dan gaat alles zowieso wat langer mee..

bij c4 lagers daarintegen zit er wel redelijke speling en deze moeten dus ook zeker goed warmdraaien....

en lagers moeten toch altijd met de letter/cijfers naar buiten in het carter? of maakt dat nix uit....lijkt mij wel iig want ze zien er niet hetzelfde uit aan beide kanten...
 
Originally posted by MaRossi
Ok het probleem is gevonden, het was de malossi sport 50cc cilinder. De uitlaat poort bleek verkeert afgewerkt te zijn.....thnx voor alle reacties

Mja ik had ook ooit die cil, ook 3 keer vastgelopen. (2 keer bij mij) Daarna de boel maar eens afgewerkt met de Dremel en nu loopt hij prima...
 
Back
Top