MaRossi
Banned
Ok een maat van me heeft een maleguti phantom AC. Het begon na het reviseren van zijn blokje. Eerst kreeg hij een vastloper met zijn orginele cilinder/zuiger door losgesprongen circ clipje. Daarna een nieuwe malossi sport 50cc eronder, en na bijna 500 km te hebben ingereden liep die weer vast maar deze keer alleen zuiger aan bagger. Toen maar een meteor chroomwand zuigertje er in. Met deze had die nog geen 100 km te hebben gereden sloeg die weer vast, en cilinder was nog steeds intact en zuiger weer aan baggen.
Zijn setup is:
Orginele Krukas
SKF lagers met kunststof kooi
12mm orgineel dell'orto carb
80 sproeier en prop nog in luchtfilter
Malossi Multivar
Dr race Koppeling
Orginele phantom uitlaat
Wat mij opviel aan de 2 nieuwe vastgelopen zuigers, was dat de zuiger elke keer alleen ernstig beschadigd was aan de uitlaatpoort kant en ook dat elke keer de bovenste zuigerveer eraf lag en gewoon weg was. Zou dit aan de malossi cilinder kunnen liggen? Heb de cilinder bekeken maar kon niks vreemds ontdekken, alleen dat er een heel klein ondiep krasje in de lengte bij de uitlaatpoort zat.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Zijn setup is:
Orginele Krukas
SKF lagers met kunststof kooi
12mm orgineel dell'orto carb
80 sproeier en prop nog in luchtfilter
Malossi Multivar
Dr race Koppeling
Orginele phantom uitlaat
Wat mij opviel aan de 2 nieuwe vastgelopen zuigers, was dat de zuiger elke keer alleen ernstig beschadigd was aan de uitlaatpoort kant en ook dat elke keer de bovenste zuigerveer eraf lag en gewoon weg was. Zou dit aan de malossi cilinder kunnen liggen? Heb de cilinder bekeken maar kon niks vreemds ontdekken, alleen dat er een heel klein ondiep krasje in de lengte bij de uitlaatpoort zat.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?