2t daily

zip4t 2019 iget

New Member
Ik heb momenteel een 4t zip uit 2019. De scooter is full option en heeft een Malossi multivar en loopt 60 op telle, maar de scooter begint flink saai te worden en trekt voor geen meter op. Ik zat daarom te denken om hem te verkopen en een 2t te kopen. Maar ik weet dat een 2t natuurlijk veel minder betrouwbaar is. Wat is jullie advies?? Ik gebruik de scooter dagelijks en rijd per dag zeker 12 km. En trekt een 2t die niet al te hard loopt Max 70 veel harder op dan een 4t die 60 gaat??

Advertisement - register to remove this

Een 2t is niet minder betrouwbaar. Er is veel oude troep te koop, met name Zip en Aerox. Die zou ik geen van beiden nemen. Verdiep je eerst in welk merk je graag wilt en ga dan op zoek naar de 2 takt modellen daarvan.

Kun je overigens zelf sleutelen? Een 2 takt koop je meestal met achterstallig onderhoud.

1 van mijn Runners is een STD Runner met alleen de begrenzers er uit ,
Scooter is zeer betrouwbaar , en loopt 85 op de teller , verbruik is rond de 1 op 25.
Dus dat een 2-takt minder betrouwbaar is dan een 4-takt , is onzin , heeft met onderhoud te maken .

En toch is het wel feit dat een 2 takt minder betrouwbaar is als een 4 takt. Olie in een carter met een oliesysteem smeert veel beter als olie toevoegen aan de benzine.

Maar, ik zou een 2 takt niet onbetrouwbaar noemen. Het is ook gewoon prima betrouwbaar, het gaat alleen wat minder lang mee. Helemaal als je er echt iets snels van maakt natuurlijk.

Is het niet gewoon een idee om een 2t bij te kopen? Dan kan je ook een wat minder nette kopen en hem zelf een beetje opknappen. Als je een beetje handig bent tenminste.

Dus een 2t daily kan prima als ik gewoon goed oplet met wat ik koop en als ik er niet te veel aan ga sleutelen? Het is helaas geen optie om mijn zip te houden en er dan nog een 2t bij te kopen aangezien ons tuinhuis al erg volstaat en anders moet de 2t buitenstaan. trekt een 2t die niet te erg is opgevoerd ook echt harder op dan een 4t?
Post automatically merged:

ik zat zelf een beetje te denken aan misschien een vivacity of een aerox. Zijn dit goede 2t scooters?

Klopt helemaal.

Als je iets snels wilt moet je niet voor een Viva gaan. Aerox is top, maar er is HEEL veel afgeragde rotzooi te koop.

Ja, een onbegrensde 2t trekt over het algemeen al een stukje vlugger op als een opgevoerde 4t.

De halve strijd die win je al bij de aankoop, als je een fatsoenlijke basis koopt dan heb je er ook minder gezeik mee.
Zelfs met een DR70 oid is een 2takt prima betrouwbaar als daily, maar zodra je gaat lopen te beunen met powerfilters en weet ik wat dan is het klaar.
Maar inderdaad de veel voorkomende Zipjes en Aeroxjes die je om de oren vliegen zijn vaak afgetrapt. Als je zoiets zou kopen dan moet er vaak een hele revisie aan gedaan worden. Zijn hier wel meerdere mensen die zo'n revisie doen en goedkoper dan scooterzaak. Maar die keus is aan jou natuurlijk

Back