21mm dell'orto

glennos

Well-Known Member
Hallo mensen,,
Ik heb even een vraagje.
Ik rijd nu rond met een 70cc en ik heb op dit moment een 17,5 dell'orto.
Ik ben van plan om een 21mm dell'orto te kopen van een vriend van mij omdat die een 24mm wil gaan halen.
zouden jullie mij kunnen zeggen hoeveel die dan 'zuipt' ongeveer ?
dit is mijn setup
cilinder: malossi mhr team replica 70cc
uitlaat: yasuni c16
krukas: topracing
vario: malossi mhr 2005
koppeling: hebo verstelbaar
v-snaar: malossi kevlar

Ik ben benieuwd of jullie dat ongeveer kunnen zeggen.Hopelijk is het geen onzin vraag.

Mvg Glenn
 
Advertisement - register to remove this

Niet zo weinig als een std scootertje iig.. En zowiezo meer als nu. Het is gewoon moeilijk te zeggen hoeveel je scooter gaat verbruiken. Het beste is testen... Tank vol gieten , kijken hoeveel km je doet op deze setup @ 17,5mm , en daarna kijken met een 21mm. Uiteraard weer vol tanken.
 
jah idd zoals bounkass zegt testen, dat verschilt per set-up, ik zelf heb een aerox met ongeveer de zelfde set-up, dat is:

Stage6 racing
Hebo race krukass
Yasuni C16
Dellorto 21¤ carb (black edit) (standaard filter)
overrange(MHR 2005 vario + v-snaar + poulie)
Hebo koppeling
13-44 vertanding
HPI rotor
hebo membraam

en ik kan met 7 liter ongeveer! ±120 km rijden, maar dit geeft je eigenlijk nog geen antwoord op jou vraag, er is gewoon geen antwoord voor, want het hangt ook geheel af van je eigen rijstijl !

waar gebruik je de scooter voor, is het je dagelijkse vervoer ?
 
ik rijdt 1:10 en miss zelfs nog iets minder met de volgende setup gelukkig heb ik een tank waar 12 liter in gaat

50cc polini evo
21mm dellorto
yasuni c20
polini vario 9 rollen
polini binnenrotor
polini krukas
polini 3g koppeling
polini evo membraam

en das een 50cc dus met een 70cc zal die waarschijnlijk nog meer zuipen
 
ja ej dragster 4 life,, je hebt wel de snelste 50snel die er is maar ik zie wel hoeveel die zuipt, boeit mij al niet meer :p
als je 70cc pakt komt er ook zuipen bij kijken.
deze kan close !
 
het verbruik regel je met je rechter polsbeweging, niet met de grootte van de carb.

als je goed afsteld en gewoon rustig rijdt is de 1:15 wel te doen, rij je altijd vol gas kom je al gauw onder de 1:10.
 
Back
Top