Laatste getal is toch hectometers?
Zoals deze 16 jaar oude scooter eruit ziet laat me ook twijfelen maar normaliter als het hectometers betreft heeft het walsje een andere kleur of staat er op z'n minst iets op de "wijzerplaat" wat erop duidt dat dit geen hele km's zijn.
Dat zou ik ook denken maar heb bij tellers die ook geen hectometers te lijken hebben tijdens het rijden gezien dat ik het laatste getal toch zie draaien (veel sneller dan zou moeten als het kilometers zouden zijn) Maar heb nooit een vespa gehad dus weet t in dit geval niet zeker
Tellers met een hectometeraanduiding bestaan al heel lang.
Die zat al op mijn Puch Monza uit de jaren 80... (zie foto)
@Sparky:
Bij mijn weten word de hectometeraanduiding altijd aangegeven met een andere kleur.
@4slaf4life:
Ik heb nog nooit gezien dat de hectometeraanduiding in dezelfde kleur is.
Zal dit niet betwisten, maar heb dit echt nog nooit meegemaakt.
---------------------------------------------------------------------------------------
@jasmijnmd:
Op het oog is dit een mooie scooter voor niet teveel geld.
Als jezelf geen of weinig verstand hebt van scooters, dan is het zeker aan te raden om iemand mee te nemen die dat wel heeft.
Een aantal tips:
- Maak een afspraak bij de verkoper zijn/haar woonadres.
- Een proefrit maken van minimaal een kwartier.
- Check de remmen, banden, verlichting et cetera...
- Vraag de originele papieren ter inzage.
Wanneer je overgaat tot aanschaf, ga dan samen met de verkoper naar het postkantoor om deze op jouw naam te zetten.
Als de verkoper over een van bovenstaande moeilijk doet, dan is er maar een mogelijkheid: wegwezen...
Meer info over een scooter kopen vind je hier:
Hier vindt u informatie van de RDW over zaken waar u mee te maken kunt krijgen bij het kopen van een brommer, zoals het op naam zetten ervan.
www.rdw.nl
Succes...