2005 Vespa voor 750 euro?

jasmijnmd

New Member
Ik twijfel om een tweedehands 'Vespa et' uit 2005 te kopen voor 750 euro, maar heb eigenlijk niet echt verstand van scooters. De kilometerstand staat op 047825. Ik vraag me af of 750 euro een realistische prijs is voor deze scooter?
 
Advertisement - register to remove this

maar heb eigenlijk niet echt verstand van scooters.


Ik raad je dan ook niet aan een 2ehandse te kopen.. Je moet er wel dergelijk verstand van hebben wil je een 2ehandse kopen. Anders word je gewoon voor teveel geld afgezet. Of je koopt een brol met hoop problemen, die je zelf niet kan oplossen, en de onderdelen dan ook zeker 600 euro gaat kosten om het ding op te lappen.

Heb je zo veel te veel geld uit gegeven aan een 2ehandse, staat die straks stil en kan je nog steeds niet rijden..
 
Zonder foto of informatie kan niemand een oordeel vellen. Wij beschikken niet over een glazen bol hier.
Oeps sorry, bij deze de foto's
Post automatically merged:

maar heb eigenlijk niet echt verstand van scooters.


Ik raad je dan ook niet aan een 2ehandse te kopen.. Je moet er wel dergelijk verstand van hebben wil je een 2ehandse kopen. Anders word je gewoon voor teveel geld afgezet. Of je koopt een brol met hoop problemen, die je zelf niet kan oplossen, en de onderdelen dan ook zeker 600 euro gaat kosten om het ding op te lappen.

Heb je zo veel te veel geld uit gegeven aan een 2ehandse, staat die straks stil en kan je nog steeds niet rijden..
Bedankt voor je reactie. Ik neem het mee in mijn overweging :)
 

Attachments

  • 0203507A-5E4B-49B2-80F2-8AD7EA1E1FC8.jpeg
    0203507A-5E4B-49B2-80F2-8AD7EA1E1FC8.jpeg
    132.9 KB · Views: 32
  • AF1DD7C4-DD3A-4B54-9AAB-5A84A0CC055E.jpeg
    AF1DD7C4-DD3A-4B54-9AAB-5A84A0CC055E.jpeg
    130.2 KB · Views: 28
  • 39E0BB93-3762-4EFA-9DCF-F1ECEB0EC947.jpeg
    39E0BB93-3762-4EFA-9DCF-F1ECEB0EC947.jpeg
    362.2 KB · Views: 28
  • FD861362-3C38-4B61-80FB-F08466CD7968.jpeg
    FD861362-3C38-4B61-80FB-F08466CD7968.jpeg
    130.9 KB · Views: 28
  • 39DDE50D-29A7-419A-B6D5-A02D4637F9F5.jpeg
    39DDE50D-29A7-419A-B6D5-A02D4637F9F5.jpeg
    128.8 KB · Views: 28
  • 5451BC98-E0E6-4C22-98F5-C751D2323387.jpeg
    5451BC98-E0E6-4C22-98F5-C751D2323387.jpeg
    123 KB · Views: 27
  • EAFE25EF-2167-487A-90AB-151BE61006B2.jpeg
    EAFE25EF-2167-487A-90AB-151BE61006B2.jpeg
    237.1 KB · Views: 32
Last edited:
2e hands is altijd eenn gok. Door te weten hoe een brommer precies moet klinken en lopen moet je gewoon ervaring hebben en hiermee weet je of het een goede koop is of niet. Op de foto's ziet hij er prima uit en 5k kilometers is heel weinig voor een 16 jaar oude scooter. Weet niet of hij lang stil heeft gestaan maar je kan dus wel een klein beetje werk verwachten. Als je dit niet zelf wilt doen kan je beter een nieuwe(re) kopen.

Op de een na laatste foto zie ik trouwens dat het spatbord scheef staat. De eigenaar is dus een keer tegen wat aangereden waardoor bv de voorvork beschadigt kan zijn. Misschien dat hier ook iets over in de beschrijving staat.
 
Dat zou ik ook denken maar heb bij tellers die ook geen hectometers te lijken hebben tijdens het rijden gezien dat ik het laatste getal toch zie draaien (veel sneller dan zou moeten als het kilometers zouden zijn) Maar heb nooit een vespa gehad dus weet t in dit geval niet zeker
 
Hoi Jasmijn, misschien kunnen we je hier helpen naar een andere zoeken. Heb je al wel gekeken naar het verschil tussen 4takt en 2 takt. Wat heb je te besteden en welke regio. Wil je perse een vespa of vind je bijvoorbeeld een SYM Mio/Fiddle 2 ook leuk? Brom of snor voorkeur.

Mocht die Vespa bewijs van een revisie heeft dan is hij wel weer heel leuk! Wel even de gladde achterband afdingen.
 
Last edited:
Zo te zien is het een 2takt.. Als daar 47.000 km erop staat dan is die zo goed als versleten. 4takt kan dat nog wel hebben.. Maar voor een 2takt betekend dat hoge kosten..

Trouwens die leovince navigator zo lelijk eronder gehangen zegt toch al weer genoeg.
Post automatically merged:

2e hands is altijd eenn gok. Door te weten hoe een brommer precies moet klinken en lopen moet je gewoon ervaring hebben en hiermee weet je of het een goede koop is of niet. Op de foto's ziet hij er prima uit en 5k kilometers is heel weinig voor een 16 jaar oude scooter. Weet niet of hij lang stil heeft gestaan maar je kan dus wel een klein beetje werk verwachten. Als je dit niet zelf wilt doen kan je beter een nieuwe(re) kopen.

Op de een na laatste foto zie ik trouwens dat het spatbord scheef staat. De eigenaar is dus een keer tegen wat aangereden waardoor bv de voorvork beschadigt kan zijn. Misschien dat hier ook iets over in de beschrijving staat.
Teller kan ook verdraait zijn of een andere 2ehandse van marktplaats gekocht die minder erop heeft staan en deze omwisselen..

Ik vind hem persoonlijk best nog wel erg gebruikt eruit zien volgens jou 5000km of jij of ik leest de teller niet goed af
Achter band en voorband zien er redelijk uit, maar ziet er ook uit dat de banden zelf best oud zijn die eronder zitten.
Naar mijn mening zitten er ook iets te veel gaten in het kenteken plaat.
Post automatically merged:

Laatste getal is toch hectometers?
Waarschijnlijk heeft deze vespa dat niet.
 
Last edited:
Zou voor dat bedrag wel iets met minder kilometers kopen. 47k is veeeeeel hoor, als je er een map met allemaal.rekeningen bij hebt wat er aan is gedaan is het het overwegen waard maar dat is vaak niet het geval. Maar wat al gezegd is als je er zelf geen verstand van hebt of iemand in de buurt die je kan helpen zou ik toch zeker wat nieuwers zoeken.
 
Zou voor dat bedrag wel iets met minder kilometers kopen. 47k is veeeeeel hoor, als je er een map met allemaal.rekeningen bij hebt wat er aan is gedaan is het het overwegen waard maar dat is vaak niet het geval. Maar wat al gezegd is als je er zelf geen verstand van hebt of iemand in de buurt die je kan helpen zou ik toch zeker wat nieuwers zoeken.

Ik zie ook peugeot speedfight 3 2takt met 14xxx km nog voor 850 euro op marktplaats staan.. Sommige zijn lelijk verbouwd en proberen het voor dezelfde prijs of hoger. Helaas val ik daar niet voor. Maar daar in tegen 3 maanden geleden eentje gezien voor 700 euro. Was wel een snor model, maar niet meer als 5xxx km gelopen. Zat zelf nog een z.g.a.n uitlaat onder.. Toen wist ik het wel, alleen ging die net voor mijn neus voorbij.
 
Laatste getal is toch hectometers?
Zoals deze 16 jaar oude scooter eruit ziet laat me ook twijfelen maar normaliter als het hectometers betreft heeft het walsje een andere kleur of staat er op z'n minst iets op de "wijzerplaat" wat erop duidt dat dit geen hele km's zijn.
Dat zou ik ook denken maar heb bij tellers die ook geen hectometers te lijken hebben tijdens het rijden gezien dat ik het laatste getal toch zie draaien (veel sneller dan zou moeten als het kilometers zouden zijn) Maar heb nooit een vespa gehad dus weet t in dit geval niet zeker
Tellers met een hectometeraanduiding bestaan al heel lang.
Die zat al op mijn Puch Monza uit de jaren 80... (zie foto)
@Sparky:
Bij mijn weten word de hectometeraanduiding altijd aangegeven met een andere kleur.
@4slaf4life:
Ik heb nog nooit gezien dat de hectometeraanduiding in dezelfde kleur is.
Zal dit niet betwisten, maar heb dit echt nog nooit meegemaakt.
---------------------------------------------------------------------------------------
@jasmijnmd:
Op het oog is dit een mooie scooter voor niet teveel geld.
Als jezelf geen of weinig verstand hebt van scooters, dan is het zeker aan te raden om iemand mee te nemen die dat wel heeft.
Een aantal tips:
- Maak een afspraak bij de verkoper zijn/haar woonadres.
- Een proefrit maken van minimaal een kwartier.
- Check de remmen, banden, verlichting et cetera...
- Vraag de originele papieren ter inzage.
Wanneer je overgaat tot aanschaf, ga dan samen met de verkoper naar het postkantoor om deze op jouw naam te zetten.
Als de verkoper over een van bovenstaande moeilijk doet, dan is er maar een mogelijkheid: wegwezen...
Meer info over een scooter kopen vind je hier:
Succes...
 

Attachments

  • Puch Monza Snelheidsmeter.jpg
    Puch Monza Snelheidsmeter.jpg
    297.3 KB · Views: 14
En al zouden de bovengenoemde punten van gcs100 allemaal in orde zijn dan nog zit er gigantisch veel ondwrhoud aan te komen dat kan met 47000 op de klok nooit lang duren.
Mocht je toch besluiten te gaan kijken geef dan aan bij de verkoper dat de scooter niet van te voren warm word gereden. Dan weet je meteen hoe die start. Gewoon zeggen ik wil de scooter koud starten, is deze dan toch enigzins warm bij de uitlaat bocht. Meteen afkappen dan kun je er vergif op innemen dat jij de volgende dag de scooter niet gestart krijgt.
 
Misschien durft ze het niet meer uit.. Ach een wijze man telt voor 2.

Weinig ervaring zou ik gewoon toch echt een nieuwe aanraden.. Tuurlijk kan er met een nieuwe ook dingen mis gaan als die niet goed afgeleverd word. Maar dan heb je er tenminste geen afgereden en slecht onderhouden delen eronder zitten..
 
Misschien durft ze het niet meer uit.. Ach een wijze man telt voor 2.

Weinig ervaring zou ik gewoon toch echt een nieuwe aanraden.. Tuurlijk kan er met een nieuwe ook dingen mis gaan als die niet goed afgeleverd word. Maar dan heb je er tenminste geen afgereden en slecht onderhouden delen eronder zitten..
Niet iedereen heeft het budget voor een nieuwe scooter ;)
 
Back
Top