Bedankt voor je reactie!Met 300 Euro kom je meer uit op een Vivacity of misschien een Speedfight 2005 tegen als sleutel scooter.
Rond de 500 Euro misschien een sleutel Aerox of een iets in betere staat zijnde Vivacity 2005 .
Beide zijn leuke scooters om van te leren , al zou ik de Aerox kiezen of een andere scooter met het Minarelli motorblok.
Zo zijn sommige oude Malaguti F12 of F15 soms ook wel voor die prijs te krijgen , maar uiteraard komen er nog kosten bij voor latere nieuwe onderdelen.
Ik zou zelf gaan voor de scooters met het Minarelli horizontaal blok lucht gekoeld, dat zijn blokjes die gewoon doen wat ze moeten doen en makkelijk te onderhouden.
Denk aan de Yamaha Neos, de Beta ark, de Benelli 491, de Aprillia SR en Sonic, allemaal leuke scooters van vroeger om aan te sleutelen.
Als je geluk hebt en een oude Yamaha Axis kan krijgen met het minarelli kort motorblok in die prijsklasse ,
dan ben je gelijk binnen als het gaat om een sleutel scooter gaat waar je mooie resultaten mee wilt bereiken.
De Yamaha Zest heeft ook dat korte Minarelli blok maar daar wil je waarschijnlijk niet op rijden.
Ik neem aan dat dit het budget is voor een sleutel scooter, aan nemende dat er natuurlijk wel een paar honderd Euro aan onderdelen bij komt .
Dankjewel!Vanaf twee barkie koop je een nette Vivacity snor. Peugeot is alleen niet geschikt om leuk op te voeren.
Als je voor klein geld een minarelli horizontaal blok wilt ben je aangewezen op een Malaguti Ciak, Yamaha Why, Stinger one, Adly.
Een Neos of Jog voor dit geld is vaak wel enorm gaar en afgetrapt.
In Duitsland staan wel leuke oude Axis(Jog), malaguti F10. Helaas modellen die in NL niet of zelden zijn geleverd.
Succes.
Hoe lang is dat geleden? Een aantal jaar geleden waren de prijzen heel anders als nu.
@Tim Ark op welke websites kijk jij voor Duitse scooters?
Onbegrensd lopen ze eigenlijk al hard zat.
Zo, dan heb je echt mazzel! Ik heb ook een tijdje naar een leuke 2-takt gekeken, maar voor 350 euro zie ik vooral hele gare scooters en dan meestal Peugeot.Heb hem in januari gekocht.
Post automatically merged:
Zo ziet ie er nu uit, aan uiterlijk heb ik eigenlijk niets vervangen.
View attachment 73166
Beetje opgeknapt en (matte blanke lak) over de kappen omdat ik dat mooier vond.
Post automatically merged:
Klopt, mijne liep op 50cc std carb en sito uitlaat 65 op gps en trok erg vlot door
Ik koop regelmatig brommers voor die bedragenHi, ik heb een Piaggio Zip 2017, 50cc 4t. Deze gebruik ik alledaags. Nu wil ik graag een leuk sleutelbrommertje halen. Niet te ingewikkeld want zo veel ervaring met scooters heb ik nog niet. Ik zoek een leuke 2 takt scooter rond de €300,-. Kan dit of moet ik kijken rond de €500,- als ik iets degelijks wil
Als ik zo kijk is die grijze rox en beta geen hokEn/of je hebt er een hele hoop werk in zitten, en dan rij je nog rond op een half gaar ding.
Als ik hem zelf bouw bouw ik natuurlijk ook wat proffesioneler kappen zelf doen etc!Als ik zo kijk is die grijze rox en beta geen hok
Je kunt uiteraard een hok kopen. Vaak ben je meer kwijt dan als je een nettere had gekocht.
Nou ... als je een Scooter Fabrieks nieuw wil maken , gaat er een hoop tijd en geld inzitten .
@eurokit weet er alles van ... (ik ook ).