2 takt nieuwer dan 2012

Simon07

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in de scooterwereld en rij nu een tijdje op een 4 takt (AGM vx50s). Ik ben de laatste tijd toch wat geïnteresseerder geworden in het rijden van een 2 takt ivm het geluid, meer power etc.
Nou is het zo dat ik in Amsterdam woon en mij zal moeten houden aan milieuzones..

Ik ben op zoek naar een 2 takt scooter die nieuwe is dan 2012, waar je als beginner een beetje aan kan sleutelen. Mijn budget ligt rond de €500 - €800 tweedehands.

Zou iemand mij hier over kunnen adviseren?
Alvast bedankt!

Simon
 
Advertisement - register to remove this

Amsterdam en scooters. Ik wens je succes en veel rijplezier. :rolleyes:
Voor dat bedrag heb je alleen maar oud spul, daar hoeft niets mis mee te zijn, maar dan moet je niet in Amsterdam zijn.
 
Ik denk dat je ook tweedehands erg lastig een 2-takt scooter zal vinden van dat bouwjaar. Ik denk dat dat de meest gewilde soort scooters zijn omdat, zoals jij ook wilt, daarmee de milieuzones mag betreden.

Ik denk dat je misschien de meeste kans maakt om een Peugeot 2-takt te kunnen vinden van bouwjaar 2012 of nieuwer. Denk dan aan een Ludix, Speedfight 3 en blijkbaar heb je ook de Streetzone die een 2-takt motor heeft gehad.

Ik heb geen idee of er Chinese of Japanse merken zijn geweest die een 2-takt motor na 2012 hebben geproduceerd.

Een Piaggio (waaronder Vespa) met een 2-takt blok na 2012 gaat ver boven je budget uit denk ik.
 
Jouw besteding is veel te laag voor de wens die je hebt.

In het buitenland zijn 2takt scooters sowieso tot 2020 geleverd. Zo waren de Neos en Aerox daar nog als 2t leverbaar.

Zo nu en dan staat er op MP een Aprilia SR Motard 50cc 2t te koop van een jong bouwjaar.
 
Back
Top