2 carter scheuren??

minarellihr

New Member
Hallo,

Ik heb dus een minarelli horizontaal DD blok en die was ik aan het spuiten en toen kwam ik er achter de bij de carterbouten 2 scheuren zitten.

Nu is mijn vraag of ik deze carter nog kan gebruiken of beter weg kan doen. Het tapeind is nog in orde en pakt prima de schroef vast.

In de krukaskamer zit geen scheuren. Het is alleen maar de bouten kant. Maar mijn vraag is of het dan erg is dat het boutje in zicht is?

Bekijk foto's

Bedankt alvast voor alle antwoorden!
 

Attachments

  • 20240127_195818.jpg
    20240127_195818.jpg
    106.7 KB · Views: 36
  • 20240127_195759.jpg
    20240127_195759.jpg
    114.3 KB · Views: 35
  • 20240127_195754.jpg
    20240127_195754.jpg
    106.5 KB · Views: 35
Advertisement - register to remove this

pakt prima de schroef vast.
Ja, tot je de boel echt aan draait. Dan draai je de boel ongetwijfeld dol.

Ik zou deze zo niet meer gebruiken. Het zijn er ook echt 2 precies naast elkaar, als het daar net een beetje open blijft staan oid komt het natuurlijk niet goed.

Als beun manier zou je hem vol kunnen prutsen met JB weld, (of elke andere metaal epoxy) Denk wel dat je daar mee weg komt. (omdat je ook nog best een stuk originele draad hebt) Dat uitboren, en opnieuw tappen. Stukje aan het begin open laten, zodat de tap weer de originele draad pakt zeg maar.

Maar een lasbedrijf moet hier ook zeker wel iets mee kunnen, dat is natuurlijk een veel betere oplossing.
 
Ja, tot je de boel echt aan draait. Dan draai je de boel ongetwijfeld dol.

Ik zou deze zo niet meer gebruiken. Het zijn er ook echt 2 precies naast elkaar, als het daar net een beetje open blijft staan oid komt het natuurlijk niet goed.

Als beun manier zou je hem vol kunnen prutsen met JB weld, (of elke andere metaal epoxy) Denk wel dat je daar mee weg komt. (omdat je ook nog best een stuk originele draad hebt) Dat uitboren, en opnieuw tappen. Stukje aan het begin open laten, zodat de tap weer de originele draad pakt zeg maar.

Maar een lasbedrijf moet hier ook zeker wel iets mee kunnen, dat is natuurlijk een veel betere oplossing.

Bedankt voor uw reactie. Is hij dan nog te gebruiken als ik het met epoxy weer aan elkaar ga hechten? Gaat dit niet weer scheuren?

En wat zou ik dan met die 2e doen gewoon zo lagen of ???
 
Ik zei er ook meteen bij dat het een beun manier is! Maar ik denk wel dat het misschien nog net zou werken. Ik geef geen 10 jaar garantie. En 1 jaar ook niet. :tearsofjoy:

Lassen kan zeker. Degene die helemaal afgebroken is kan je waarschijnlijk zo dicht lassen. De andere moet je ook gewoon weg breken, en vol lassen. En dan hetzelfde idee. Uitboren en tappen. Is het weer net zo sterk als origineel. Je kan er geen las overheen leggen ofzo, dat heeft helemaal geen zin. Iemand die goed aluminium kan lassen lost het waarschijnlijk voor een paar tientjes op.
 
Ik heb nog een ander carter van een vriend kunnen krijgen alleen deze heeft een kapot bij het wiel waar de borgclip in gaat.

Zou dit een probleem zijn voor het wiel of niet? Want de tapeinde bij de krukaskamer zijn bij deze carter wel goed.
 

Attachments

  • 20240128_101310.jpg
    20240128_101310.jpg
    165.4 KB · Views: 16
  • 20240128_101303.jpg
    20240128_101303.jpg
    196.4 KB · Views: 16
Bedankt, heb toch besloten om een het oude carter te pakken en daar met behulp van bison kombi metaal opvullen en dan beetje rond schuren en daarna uitboren en tappen.

Denken jullie dat je met behulp van metaal epoxy een goede verbinding hebt niet weer los komt? De lijm voelt wel sterk aan zeg maar...
 
Back
Top