Moeilijk in te schatten. Hangt af van de situatie. Wegrijden zou ik zelf wel doen. Het staat op brom ga ik vanuit?Ik heb een 2t 180cc zip met een 28mm polini carb. Ongelofelijk groot ding. Als politie mij staande zou houden voor een simpele papieren controlen terwijl ik netjes rij, zou ik dan alsnog problemen krijgen? Ik hoor van veel mensen dat ze er ALLES aan doen met zo een grote carb om je scooter in beslag te nemen als ze dat eenmaal zien en te testen op het bureau. Dus altijd wegrijden met stopteken?
Die carb boeit hun natuurlijk geen hol. Het gaat om het aantal cc. Ik zou niet wegrijden maar dat ben ik.Ik heb een 2t 180cc zip met een 28mm polini carb. Ongelofelijk groot ding. Als politie mij staande zou houden voor een simpele papieren controlen terwijl ik netjes rij, zou ik dan alsnog problemen krijgen? Ik hoor van veel mensen dat ze er ALLES aan doen met zo een grote carb om je scooter in beslag te nemen als ze dat eenmaal zien en te testen op het bureau. Dus altijd wegrijden met stopteken?
Gewoon netjes op brom. Papieren in orde, frame nummers alles & zelf ben ik ook wel “attent & netjes” naar ome agent wat zeker meehelpt geloof ik.Moeilijk in te schatten. Hangt af van de situatie. Wegrijden zou ik zelf wel doen. Het staat op brom ga ik vanuit?
Ja ik doe niet aan roekeloos rijgedrag wheelies doen overal 100 in woonwijken ik rij gewoon netjes. Daardoor heb ik al 10x langs kunnen rijden zonder dat ze me lang nakeken. Reed gwn rustig langsDie carb boeit hun natuurlijk geen hol. Het gaat om het aantal cc. Ik zou niet wegrijden maar dat ben ik.
Naja me papieren & frame alles is in orde. Ik geloof dat ik t risico van blijven staan wel kan nemen.Rij vooral lekker weg. Krijg je achter volging en trappen ze je van dat ding af.
180cc op brom kenteken is zeer dom.
Logisch, maar hoe verklaren ze dat het specifiek om een 180cc gaat? Kunnen ze toch niet zienKan mij niet voorstellen dat 180cc met een bromframe legaal is.
Daarom gewoon stoppen en hopen op het beste. Zeker met een 180 oogt en klinkt bijna net zoals een een standaard 2 taktLogisch, maar hoe verklaren ze dat het specifiek om een 180cc gaat? Kunnen ze toch niet zien
Ik weet niet precies wat je nu voor antwoord verwacht; altijd wegrijden als regel? dat moet je toch echt zelf inschatten.Ik heb een 2t 180cc zip met een 28mm polini carb. Ongelofelijk groot ding. Als politie mij staande zou houden voor een simpele papieren controlen terwijl ik netjes rij, zou ik dan alsnog problemen krijgen? Ik hoor van veel mensen dat ze er ALLES aan doen met zo een grote carb om je scooter in beslag te nemen als ze dat eenmaal zien en te testen op het bureau. Dus altijd wegrijden met stopteken?
Tuurlijk. Ik snap wat je bedoeld. Ik bedoel dat veel “kennissen” me vertelde zodra ze alleen al de grote van je uitlaat zien (sm06) gaan ze je al proberen te naaien. Maargoed, ik reed ook altijd op een 80cc 4t zonder db killer & dat ding vol met malossi stickers ook nooit genaaid mee geweest.Ik weet niet precies wat je nu voor antwoord verwacht; altijd wegrijden als regel? dat moet je toch echt zelf inschatten.
Ligt er helemaal aan waar je je bevind en of je redelijkerwijs kans genoeg hebt om weg te komen zonder datje jezelf te pletter rijdt.
Dat jij alles netjes op orde hebt en een fijne knul bent zegt helemaal niets natuurlijk, je rijdt op een motor, klaar.
Dus bij twijfel kan je gewoon volgen...simpel!
Ik zou maar wat sluipwegen met paaltjes in kaart gaan brengen.
En wat adresjes in de buurt gaan regelen, want naar huis rijden heeft natuurlijk geen nut met een brom kenteken.
Dat je netjes en defensief rijdt gaat je sowieso helpen.Tuurlijk. Ik snap wat je bedoeld. Ik bedoel dat veel “kennissen” me vertelde zodra ze alleen al de grote van je uitlaat zien (sm06) gaan ze je al proberen te naaien. Maargoed, ik reed ook altijd op een 80cc 4t zonder db killer & dat ding vol met malossi stickers ook nooit genaaid mee geweest.
Exact wat ik bedoel met vegen en aan de beurt komen.als ze je wel pakken (op kenteken alleen al) kan "negeren stopteken" je €270 extra kosten.. hoop ik voor jou dat ze je scooter dan niet alsnog in beslag nemen. en neem in gedachten dat er bij controles altijd "vliegende kiep" (motoragenten) in de buurt zijn waar je dan weer "tegenaan" kunt rijden. (en ze hebben ook van die handige communicatiemiddelen)
Zeker met die instelling reed ik al ook op me 80cc. Die ging ook flink 95 haha. Maargoed, jazeker man gelijk heb je. Er komt een dag dat het ophoud. Roller zal in mijn omgeving niet te snel gebeuren overigens.Dat je netjes en defensief rijdt gaat je sowieso helpen.
Maar je weet zelf als er ergens een bank staat of ze doen een actie is het gewoon vegen en kom je aan de beurt.
En dan val je echt wel door de mand, het is geen 2004 meer waar oom agent nog dom was.
Ik zou gewoon goed opletten waar en wanneer je rijdt, waar je je bevind, en tja je kenteken daar zeg ik maar niks over.
Zelfde geldt voor mij, ook al is het maar een 2t 70cc ik mijd hoofdwegen, die dingen vallen op nu met al die grasmaaiers.
En hou gewoon rekening dat de dag gaat komen dat ze je pakken, het is leuk maar waag je leven niet voor die onzin.
Controles gebeurd hier ook vrij weinig. 1x echt “grote” controle pas geweest hier dit jaar. Dan nog is meegenomen dat ik niet daily drive maar gewoon voor plezier richting avonduren. Dus dat is wel relaxed.als ze je wel pakken (op kenteken alleen al) kan "negeren stopteken" je €270 extra kosten.. hoop ik voor jou dat ze je scooter dan niet alsnog in beslag nemen. en neem in gedachten dat er bij controles altijd "vliegende kiep" (motoragenten) in de buurt zijn waar je dan weer "tegenaan" kunt rijden. (en ze hebben ook van die handige communicatiemiddelen)
Ja inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat ik gewoon zal stoppen. Maar het zal toch niet 10/10 keer op de blaren zitten worden als het gewoon puur papieren controle is? Ik betwijfel of ze uberhaupt naar je scooter kijken met alleen papieren. Vorige keer had ik een motoragent & me db killer was eruit, bandenprofiel niet goed & daar keek ie niet eens naar. Puur papieren & weg.Wegrijden heeft alleen nut als je zonder kenteken rijd. Neem van mij aan dat ze zodra ze iemand aan willen gaan houden, het kenteken al is doorgegeven. Dus dan heb je al de bonus 270,- te pakken. Ook zullen ze extra streng zijn, want als jij immers met je leven gaat spelen, dan zal je wel wat te verbergen hebben. Dan is het niet alleen op de roller, maar ook technische inspectie. Reken er dan gelijk maar op dat ze hem in beslag zullen nemen en je hem kwijt ben.
Als je het mij vraagt, stoppen! Zo vriendelijke mogelijk zijn en vervolgens op de blaren zitten. Je rijd op een motor niet op een brommer...
Niet persee angst, meer inschatting wat de juiste situatie is vannuit verschillende perspectieven.Je kiest ervoor om 180cc op brom kenteken te rijden. Waarom dan angst voor de politie? Je bent al fout en komt dan om raad vragen.
Haha die komt er zeker aan. Moet wel eerst 18 wordenHaal gewoon je A-tje en je rijdt legaal op een motor. (En dan natuurlijk niet die opgevoerde Zip, want dat blijft ook met je A-tje illegaal)