Jjs._b
Well-Known Member
Beste forumleden,
Ik heb afgelopen paar maanden gewerkt aan mijn 172 ac zip project. Hij rijd aardig goed, maar ben toch een beetje teleurgesteld in de prestaties. Hier eerst mijn setup:
Skr blok
172cc
Std skipper overbrenging met 180 drukveer, groene trekveren en 10,8gr rollen.
Std membraan bewerkt voor vl13 membraanplaatjes.
Draaibaar spruitstuk van TP
Polini pwk 24 sproeier 130 denk ik, maar loopt te iets te rijk
Powerfilter
Ik denk dat er malossi sec vertanding inzit maar weet dit niet zeker, RF van 8.3 ongeveer
Rvs bocht
Sm04
Uitlaatpoort geflowed op de rvs bocht.
Nu jullie mijn setup hebben hier het probleem. Onderin heeft ie veel power doet autowheelie tot de 10kmh, Maar wanneer ik een wheelie doe bij 30kmh of sneller en ik voel de scoot naar beneden vallen wil ik gas geven maar gaat dan helemaal niet terug omhoog (val gwn keihard naar beneden). Ik zat te denken dat mijn setup verkeerd is en dacht dat de drukveer misschien te zwaar is of de rollen te zwaar, maar ik heb juiste lichtere rollen gedaan om beter wheelies te doen.
Alle hulp is welkom,
Groet
Hier zie je nog de uitlaatpoort, hij is niet maximaal opgeboord omdat ik hem niet wilde verkloten, hij zou nog overal een mm groter kunnen. De bovenste is een std 125 en de onderste is 172
Ik heb afgelopen paar maanden gewerkt aan mijn 172 ac zip project. Hij rijd aardig goed, maar ben toch een beetje teleurgesteld in de prestaties. Hier eerst mijn setup:
Skr blok
172cc
Std skipper overbrenging met 180 drukveer, groene trekveren en 10,8gr rollen.
Std membraan bewerkt voor vl13 membraanplaatjes.
Draaibaar spruitstuk van TP
Polini pwk 24 sproeier 130 denk ik, maar loopt te iets te rijk
Powerfilter
Ik denk dat er malossi sec vertanding inzit maar weet dit niet zeker, RF van 8.3 ongeveer
Rvs bocht
Sm04
Uitlaatpoort geflowed op de rvs bocht.
Nu jullie mijn setup hebben hier het probleem. Onderin heeft ie veel power doet autowheelie tot de 10kmh, Maar wanneer ik een wheelie doe bij 30kmh of sneller en ik voel de scoot naar beneden vallen wil ik gas geven maar gaat dan helemaal niet terug omhoog (val gwn keihard naar beneden). Ik zat te denken dat mijn setup verkeerd is en dacht dat de drukveer misschien te zwaar is of de rollen te zwaar, maar ik heb juiste lichtere rollen gedaan om beter wheelies te doen.
Alle hulp is welkom,
Groet
Post automatically merged:
Post automatically merged:
Hier zie je nog de uitlaatpoort, hij is niet maximaal opgeboord omdat ik hem niet wilde verkloten, hij zou nog overal een mm groter kunnen. De bovenste is een std 125 en de onderste is 172