125cc Lifan electra klopt niet

Cartman

Well-Known Member
Ik heb sinds kort een 125cc blok op mijn honda ss50 gezet.
Nadat ik alle bedrading had aangesloten startte hij meteen en was motorisch perfect. Kon dus niet beter! Echter een paar seconde later kwam er rook onder mijn tank van de kabelboom denk ik...(ZEKERING WAS NIET DOORGEBRAND!!!) |(dus ik zet mij motor uit en ik probeer te kijken waar het vandaan kwam... geen enkel doorgebrand draadje of iets dergelijks te bekennen. Mijn hele kabelboom losgemaakt en niks zou kortsluiting moeten maken (weet niet hoe ik dit zou moeten meten als het kan, zou het wel helpen om te checken!) Dus ik toch maar even kijken of ik hem nog kan starten... helemaal niks. Geen vonk. dus ik mijn rode draad van mijn accu (+) testen > vonkt en draad brandt door. Werkt dus nog.
Inmiddels nieuwe zekering gehaald.

Ben nu gaan meten met zo'n multimeter. Ik meette eerste 12V over mijn zekering, dat is nu 0.03V als hij uitstaat en 0.00V als hij aanstaat.
Voor de rest meet ik 12.67V over mijn accu, en ik meet diezelfde 12.67V over mijn massa, draadjes in CDI en uiteindelijk in mijn bougiedop (mits ik het contactslot aan heb staan natuurlijk). Dus ik denk ik probeer te kicken, geen fluctuatie in volts, blijft op 12.67V staan.

Denk dus uiteindelijk dat ik mijn Bobine heb kaputgemaakt... en misschien ook mijn CDI... maar kan iemand zeggen of ik een beetje goed aan het denken ben of ligt het aan mijn spanningsregelaar? Please help me ;(

De vraag is dus waarom vonkt hij niet en wat moet ik vervangen/checken om het wel werkend te krijgen. Ik wacht in spanning :p9||6

Groeten, Maarten.
 
Advertisement - register to remove this

Misschien wel slim om erbij te zeggen dat voordat ik hem niet kon starten ook opeens mijn lichten het niet meer deden en dan hij het slecht ging doen nadat ik de aarde van mijn stopcontact had aangesloten. Start alleen nog niet door geen vonk.
 
Hij zat eerst nog los, bedrading was erg verwaarloosd door de vorige eigenaar maar dat wist ik niet. Hij ging niet uit, dus had ik hem beter aangesloten, op die manier.
 
hahaha mensne pest die persoon niet zo erg.
je typte stopcontact kerel :P
Ik weet niet of jij zo gek bent om je scootert in huis te rijden, maar wij doen het niet hoor :P
 
met een spanningsregelaar kan je echt niet kijken of er spanning op je bougiedop komt, of op je cdi.

Daar doelde ik ook niet op? Maar lijkt me logisch om van het begin af aan een voor 1 componenten te testen. Maar als ik het zo lees kan de topic starter beter iemand erbij halen met wat meer ervaring.
 
Back
Top