lifan 125cc / agm raw 50 kabelboom aansluiten

4slaf4life

Well-Known Member
Ben vandaag aan de slag gegaan met een 125cc lifan blok te monteren op de agm caferacer maar kom er niet helemaal uit hoe hij precies aangesloten moet worden. Wat ik niet snap is dat in de videos waarin ze uitleggen hoe je het blok moet aansluiten er een stekker en wat losse kabels uit het blok komen. In dit geval komt er alleen maar een bundel kabels uit.

Het gaat om een blok zonder startmotor en heb geen accu.

Heeft iemand enig idee hoe ik alles goed kan aansluiten?

(alles wordt natuurlijk nog gesoldeert)
20210422_163735.jpg20210422_163826.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Een draadje was losgekomen. Hij loopt nu perfect. Alleen de knipperlichten doen het niet en de rest van de verlichting is heel zwak
 
Een draadje was losgekomen. Hij loopt nu perfect. Alleen de knipperlichten doen het niet en de rest van de verlichting is heel zwak
Beste 4slaf4life,

Ikzelf heb hetzelfd probleem: een lifan 125cc blok dat qua draden niet compatible lijkt met de standaard bekabeling van de AGM. Zou je een foto kunnen posten van hoe je het uiteindelijk opgelost hebt?

Bvd
 
Ik heb er niks meer aan veranderd. Ben er een week of 2 zo mee doorgereden maar dan maar met hand uitsteken. Wilde er nog verder naar kijken maar de brommer is nu samen met mn enkel total loss gereden dus komt er denk ik niet meer van.

Mocht je het uitvogelen plaats het dan aub hier want ga waarschijnlijk dit zelfde projectje nog een keer doen. En helpt andere mensen misschien ook
 
Ik heb er niks meer aan veranderd. Ben er een week of 2 zo mee doorgereden maar dan maar met hand uitsteken. Wilde er nog verder naar kijken maar de brommer is nu samen met mn enkel total loss gereden dus komt er denk ik niet meer van.

Mocht je het uitvogelen plaats het dan aub hier want ga waarschijnlijk dit zelfde projectje nog een keer doen. En helpt andere mensen misschien ook
Zal ik doen. Weet je nog hoe je het probleem hebt opgelost dat de bedrading uit het blok niet dezelfde aansluiting heeft als het AGM blok? Heb jij de orriginele 'blokjes' met kabels behouden, of de man/vrouw connectoren gebruikt?

Weet iemand trouwens hoe zulke connectoren heten en waar deze te koop zijn?
 
Heb de stekkers van het oude blok af geknipt en aangesloten zoals op de foto's
Post automatically merged:

Denk dat je die stekkers wel bij een elktra zaak ofzo kan halen
 
Zij ook te koop in een automaterialen zaak in verschillende grote , met mannetjes en vrouwtjes om zelf stekker verbindingen van te maken.
Ik gebruikte ze altijd van de DAF vrachtwagen dealer.
 
Een draadje was losgekomen. Hij loopt nu perfect. Alleen de knipperlichten doen het niet en de rest van de verlichting is heel zwak
Van wat ik begrepen heb, heeft dit niet met de bedrading te maken maar met de ontsteking. En moet het dus op te lossen zijn door een originele AGM grondplaat met onstekingsspoelen en vliegwiel te plaatsen op het Lifan blok. Het vervelende is alleen dat dit op een 125cc blok niet plug&play is. Op een 70cc Lifan wel.
 
Back
Top