125cc blok papieren

Jjs._b

Well-Known Member
Hallo allen,
Ik wil beginnen aan een 125 project die ik uiteindelijk wil keuren bij rdw. Nu ben ik opzoek naar een 125 blok met goeie bloknummers en papieren. Deze zijn bijna altijd duits want daar komen ze meestal vandaan. Maar hoe werkt dat eigenlijk met tenaamstelling etcetera? Ik heb nog nooit een voertuig overgeschrevn dus weet niet hoe dat werkt en al helemaal niet met duitse voertuigen. Als een blok duitse papieren heeft, hoe schrijf je die dan over naar mijn naam zodat ik dit blok kan gebruiken om een nederlandse motorscooter van te maken?

Groet,
Post automatically merged:

Edit: kan je ook bijvoorbeeld met alleen bloknummers laten keuren? Hoe toon je dan aan dat het blok van jou is zegmaar
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Even voor de duidelijkheid, wil je enkel een blok importeren, of een frame + blok (hele scooter). Want een 125cc blok op een 50cc frame zetten wordt een lastig verhaal.

Als je een 125cc motorscooter uit Duitsland wil importeren is het gelukkig iets wat vaker voorkomt. Je kan op de site van RDW hier informatie over vinden: https://www.rdw.nl/particulier/voer...en-doorvoeren/invoeren-vanuit-eu--of-eva-land
Het liefst koop ik een blok alleen en wil deze dan op een 2005 zip frame zetten. Deze zijn als het goed is motorwaardig heb ik gehoord
Post automatically merged:

Dat invoeren dat snap ik wel, maar hoe gaat het met de papieren? Worden deze gewoon overhandigd of moet het overgeschreven worden. Heb het dan over bijv een blok of motorscooter die al in nederlands is. Want ik zie overal advertenties met "blok met duitse papieren" enzo
 
Volgens mij werkt het zo:
De Duitste scooter wordt geëxporteerd, hiermee vervalt het Duitse kenteken. De eigenaar ontvangt de Duitse exportpapieren die de nieuwe eigenaar nodig heeft om hem dan in Nederland weer te importeren.
 
Volgens mij werkt het zo:
De Duitste scooter wordt geëxporteerd, hiermee vervalt het Duitse kenteken. De eigenaar ontvangt de Duitse exportpapieren die de nieuwe eigenaar nodig heeft om hem dan in Nederland weer te importeren.
Oke top voor je snelle reactie! Deze papieren worden gewoon overhandigd of moet ik nog koopverdrag stellen ofzo zodat men niet kan zeggen dat ik hem gestolen heb van de nederlandse importeur zegmaar
 
Last edited:
Stel dit soort vragen bij de instantie die hier over gaat. De RDW.
Zij gaan over het invoeren van voertuigen en kennen de regels.
Heb je meer aan dan: ik denk... volgens mij... ik heb gehoord... een maatje van mij zei dat...
Je kan ze op verschillende manieren benaderen. Zie onderstaande link.
 
Back
Top