100cc gy6 meeste power uithalen?

Liam05

Member
Hey allemaal, Ik heb een 4t 100cc gy6 scooter die helemaal prima rijdt en optrekt en start. Geen problemen met de scooter gehad tot nu toe. Ik heb alleen al verschillende pogingen gedaan om mijn scooter wat harder te laten lopen, ik wil een hogere topsnelheid want die is nu rond de 60-70max. Hieronder mijn setup en alle tips zijn welkom:

100cc GY6
24mm carb + powerfilter
sproeier 120
Rollen 10g
Standaard druk-trekveren
Goedkope cdi
 
Advertisement - register to remove this

Hoeveel mm diameter heeft jouw zuiger?
Ik zou eerder denken aan een Dayco snaar op een 'race' vario, Pulley sliders 8 grams en een ori carb met sproeier 90 bij 50mm en 92 bij 52mm. Want wat is jouw verbruik nu, hoe ziet jouw bougie eruit?
Trekveren 1500 rpm, drukveer ori.
Welke ratio vertraging heb je?
Groet,
 
Hoeveel mm diameter heeft jouw zuiger?
Ik zou eerder denken aan een Dayco snaar op een 'race' vario, Pulley sliders 8 grams en een ori carb met sproeier 90 bij 50mm en 92 bij 52mm. Want wat is jouw verbruik nu, hoe ziet jouw bougie eruit?
Trekveren 1500 rpm, drukveer ori.
Welke ratio vertraging heb je?
Groet,
50mm is mijn zuiger dus een lagere sproeier is sowieso een goed begin? En die trekveren en druk veren ga ik ook veranderen, en de rollenset naar 8g doen dan is dat een beetje wat u bedoelt?
 
Ik heb zelf nimmer 24 carb geprobeerd. Meer lucht kan meer brandstof meenemen, maar ik weet niet wat de voordelen zijn in een kleine verbrandingsruimte. Het gaat om de verhouding lucht-brandstof, dus ik weet niet welke sproeier een goed mengsel geeft bij 24mm carb.
Voor de rest denk ik idd dat mijn tekst een goede richtlijn is.
Groet,
 
Back
Top