This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

1 Juli 2008 rookverbod in horeca

Heb niet het hele topic gelezen.. maar hebben we het nou over dat de rokers nu naar drank zullen pakken omdat ze niet meer zo vaak mogen roken ?...

Ik ben geen roker, maar ik kan me echt absoluut NIET verplaatsen in die gedachte. Als je perse wilt roken ga je toch buiten staan of op een plek waar het wel mag?

Mensen zullen zich echt niet inneens klem gaan zuipen omdat ze wat minder mogen roken in de uitgaansgelegenheden. De mensen die dat toch doen hebben naar mijn idee gewoon een probleem. Die mensen waren ook zonder rookverbod met teveel alcohol op achter het stuur gekropen.
En voor de mensen die een paar biertjes meer drinken omdat hun handen leeg zijn.. Dat is toch niet zo een probleem??

Je reactie getuigt van onoplettendheid. Ik ben zelf namelijk een niet roker zoals ik al vermeld heb. Dus waar je opmerking over pauze op slaat richting mij...... Het was Sinister die dat poste....

Erg naief om te zeggen dat een regering beslissingen MOET nemen. Daar steekt heel wat meer achter. Maargoed dat is voor jouw niet interessant.

En je plaatje geeft mijn vraag alleen maar meer draagkracht

Och sorry, t was een tijdje geleden dat ik dat las.

Dat plaatje, joh, dat je daar nog aandacht aan schenkt

edit:
De beslissing was trouwens om het wel of niet door te voeren. Dat de, door Nederlanders gekozen, volksvertegenwoordigers daar dan voor stemmen?

Als je verslaafd ben aan roken, is de geestelijke verslaving groter dan de lichamelijke..

(ik rook zelf ook)

Als je uitgaat, dan rook je niet omdat je trek hebt in een sigaret.. maar omdat je iets in je handen wil hebben.. Overdag rook ik gemiddeld 5 sigaretten.. maar als ik uitga rook ik zo een pakje leeg... ik weet het niet, kan het niet echt uitleggen.. denk dat alleen rokers begrijpen wat ik bedoel..

Tis eigenlijk ook een best zieke gedachte als je er zo overna denkt.. maar das weer wat anders

Ik zie echt wel voor me dat een hoop rokers nu overgaan op drank, puur om iets in hun handen te hebben..

bijzondere hoeveelheid onzin
Hoe oud ben jij? 16 zoals in je profiel staat? Je bent net oud genoeg om legaal een pakje sigaretten te kopen, niet oud genoeg om te mogen stemmen, nog lang niet oud genoeg om bij de meeste horeca gelegenheden binnen te mogen en bovendien mis je een hoop levenservaring. Wat denk je dat bovenstaande de waarde van jouw mening doet?

Zelf ben ik tegenover dit punt volledig liberaal. Laat de horeca zelf beslissen of zij het wel of niet willen. Marktwerking zorgt voor de oplossing hierin.

Mag jij voor me beslissen, ik zeg toch niet dat je ernaar MOET luisteren?

edit @ levenservaring:
Jij impliceert het alsof ik nog niks van de wereld heb gezien, je moest een weten.

Ik ben er tegen, puur omdat ik het dikke onzin vindt. Barpersoneel zijn meestal toch wel van die kroegtijgers die zelf ook wel roken. Daarbij vind ik dat de politiek zich maar met belangrijkere zaken bezig moet houden en dat ze dat hele roken gedoe te ver doortrekken. (rookpalen op stations waar je toch al buiten staat enzo).
Heb het hele topic niet doorgelezen, maar geldt dit dan ook voor de coffee-shops? Dat vind ik helemaal van de zotte, dat is net zoiets als dat je in de kroeg geen bier meer mag drinken, en in een restaurant niet meer mag eten. Daarbij weet het personeel wat in een shop gaat werken, heus wel dat er daar gerookt wordt. Als je stratenmaker wordt, weet je ook wel dat je op je 40ste lichamelijk gesloopt bent.

Ok bedankt voor deze bijzonder nuttige informatie.

Kvind trouwens dat het redelijk werkt met aparte rookruimtes, mits die goed afgesloten/afgezonderd zijn van het volk wat niet rookt.

Als je wil roken kan je dat doen, maar niet waar niet-rokers bij zijn.

edit;
ben weg, dus verwacht niet al te snel een antwoord op je reactie :*

bier smaakt ook beter alsje een peuk rookt of bedoelde je dat niet shane

hier komen steeds meer belgen in nederlandse restaurants eten omdat je er nog mag roken, zal in juli ook wel anders worden denkk.

Kvind trouwens dat het redelijk werkt met aparte rookruimtes, mits die goed afgesloten/afgezonderd zijn van het volk wat niet rookt.

Als je wil roken kan je dat doen, maar niet waar niet-rokers bij zijn.

En dan een heel groot raam erin, zodat je mooi kan zwaaien naar je kameraden in het andere gedeelte.
Ik denk dat je gewoon voor een goede afzuiginstallatie moet zorgen. In Zak bijvoorbeeld, heb ik nog nooit last gehad van rook. In de shop waar ik regelmatig kom, heb je ook geen last van rook, ook door de afzuiginstallatie.

ik durf niet te zeggen wat nou beter is wel of niet roken in horeca.
Tis wel zo dat als je na een avondje stappen thuis komt je hele kleren verot zijn naar de rook. Maar heb gehoord dat ze in engeland of ierland juist weer last krijgen van zweetlucht door het niet roken in horeca, omdat de rook lucht juist eerst de zweetlucht overtrof.

dus bij deze zal mijn benieuwe hoe het gaat vanaf 1 juli.

Mee eens, koffie, roken. Wat een irritant gedrag. Ff bakkie doen, ff peukie doen. Flikker op man, ga eens werken!

Die moet gebruikt worden bij mijn werk om half 4 'snachts. Lamme hoeren, komen die chauffeurs om half 4 binnenlopen, pakken een bakkie koffie en gaan 10 minuten zitten praten en zitten ondertussen een shagje te draaien. Dan gaan ze nog eens 10 minuten roken, en dan lopen ze nog eens 10 minuten door de loods om te kijken wat er allemaal wel niet staat :X. En als wij om half 7 's avonds (wat dus op tijd is) binnenlopen krijgen we een dikke bek omdat we aan het werk moeten :X

(weet niet of het al gezegt is, heb niet het hele topic gelezen)

Moet je doen . Ik lig plat om dat geflame hier

Last edited:
Ben in Engeland en in Italie geweest, daar staat iedereen buiten te roken. Je merkt een hele verschuiving van de mensen die roken naar buiten gaan en een paar die niet roken.

Mwah. Je ziet wel constant mensen naar buiten lopen om ff te roken, maar om nou te zeggen dat de dansvloer leeg is als mensen gaan roken, dat gaat me toch echt ff te ver. Immers rookt slechts 30% van de mensen.

trouwens grappig om te zien dat in landen waar het rookverbod al wel helemaal geldt, het percentage rokende structureel lager is dan bijvoorbeeld Nederland, België of Duitsland (al zijn de laatste 2 nu ook per 1-1 overgegaan op verbod)

Wil nog even tenslotte opmerken dat iedereen zo zeurt over dat de overheid zich met echte zaken moet gaan bezighouden ed. Dit is een Europese regel en de betreffende lidstaten zijn verplicht om de regels door te voeren.

Ben in Engeland en in Italie geweest, daar staat iedereen buiten te roken. Je merkt een hele verschuiving van de mensen die roken naar buiten gaan en een paar die niet roken.

Dan is het mooi rustig aan de bar en kun je sneller worden geholpen met je bestelling.

Ik mijd regelmatig de kroeg. Onder schooltijd bijvoorbeeld, alleen al vanwege het feit dat ik geen zin heb om de rest van de dag stinkend rond te lopen.
Als ik dan naar de kroeg ga wil ik er wel een tijdje doorbrengen, je stink immers toch, en niet na een half uurtje alweer weg.

Nadat ik een avond in de kroeg geweest ben moet ik dus eerst douchen voodat ik me bed in kan, omdat ik anders de dag erop iedere keer mn beddengoed moet wisselen omdat dat dan zelfs stinkt. Is mn moeder blij mee, twee of drie keer in de week beddengoed wassen. En als ik wel douche na het uitgaan wordt het hele huis wakker.

Ik vind het wel prima dat rookverbod. Beter voor je gezondheid, geen stinkende kleding en haren, en geen geirriteerde ogen. Ik heb ook de nodige littekens van sigaretten op mn hand zitten (als je wat alcohol op hebt merk je iets later als er iemand met zijn of haar sigaret tegen je hand staat).

Een kroeg met een goede afzuiging scheelt een hoop hoor. Ken er genoeg waar je inderdaad na een halfuur compleet naar de rook ruikt, maar een ander heeft een mega afzuiging hangen. Rook je zelf ook binnen en na een uur of 3 stink je nog steeds niet. Vindt het zelf ook niet prettig om te ruiken, maar het is niet anders

Wil nog even tenslotte opmerken dat iedereen zo zeurt over dat de overheid zich met echte zaken moet gaan bezighouden ed. Dit is een Europese regel en de betreffende lidstaten zijn verplicht om de regels door te voeren.

De EU moet zich HELEMAAL met andere zaken bezighouden imo.

Klopt, zonder donker bruin café waar ik weleens zit, je komt binnen en je loopt echt een waas in. Prachtige sfeer natuurlijk, maar enorm kut voor je ogen, strot, kleren, etc.