Zip rij dag verlichting knippert

Snenki

New Member
Ik heb laatst een nieuwe zip gehaald met power 1 led knipperlichten. Na een tijdje begint het rij dag verlichting hiervan te knipperen en uit te vallen.
Weet iemand hoe ik dit fix
 
Advertisement - register to remove this

Kan inderdaad lege accu zijn , maar eerst de laadspanning , en de spanning over de polen meten als dit gebeurt , en werkt de rest ( claxon , knipperlichten , startmotor ) dan ook niet meer . En staat de dagrij verlichting op gelijkstroom , en niet op de wisselstroom.
 
Kan inderdaad lege accu zijn , maar eerst de laadspanning , en de spanning over de polen meten als dit gebeurt , en werkt de rest ( claxon , knipperlichten , startmotor ) dan ook niet meer . En staat de dagrij verlichting op gelijkstroom , en niet op de wisselstroom.
De rest werkt nog goed en ik heb geen idee of het gelijkstroom is maar ik heb het laten monteren door een scooter winkel dus ik denk dat het wel goed is
 
Kan inderdaad lege accu zijn , maar eerst de laadspanning , en de spanning over de polen meten als dit gebeurt , en werkt de rest ( claxon , knipperlichten , startmotor ) dan ook niet meer . En staat de dagrij verlichting op gelijkstroom , en niet op de wisselstroom.
Hoe weet je of het op gelijkstroom is
 
Als de motor niet loopt , en je zet het contact aan , branden ze dan ? Als ze dan branden staan ze op gelijkstroom.
Als je een multimeter hebt kun je dit ook meten , staat de meter op dc
( gelijkstroom) en meet je wisselstroom , zal de meter niet goed werken , en de cijfers raar doen ( fluctueren) op de meter . Zet je hem dan op ac (wisselstroom) heb je een constante meting
 
Vaak is die aftermarket led-verlichting "plug and play", voor een iget versie, op gelijkstroom.
Maar die stekkers zijn hetzelfde op de carburateur versie, alleen is dat wisselstroom, verlichting gaat pas aan als de motor draait.
Tap stroom af van de witte draad na het contact, dan heb je een geschakelde +, en sluit daar dagrijverlichting op aan.
Het mooiste is solderen en afwerken met krimpkous, gebruik voertuigkabel en geen lampensnoer.
Ook hebben wij hier scooters gehad waar de bekabeling achter de kappen eruit ziet als spaghetti, snoertjes in elkaar gedraaid en afgewerkt met ducktape.
 
Back
Top