zip iget kickstart

zipperd20

New Member
Hallo ik had een vraag ik heb een zip iget e5.
ik heb veel gelezen of je een kickstart kan monteren op een zip iget, maar nooit een antwoord kunnen vinden. Dus vraag kan je al verwachten..

Kan je een kickstart monteren op zip iget e5?
 
Advertisement - register to remove this

'dus ik kan gwn het dopje eraf halen en alle onderdelen van piaggio van kickstart mechanisme erin zetten'

'Zo simpel is het....'

Het kan dus, zo ingewikkeld is het ook niet, MAAR waarom zou je het willen? Zoals er staat, zal hij met een lege accu nog steeds niet starten met je kickstart gezien je ecu ook niet op start.

Mijn Yamaha Neos is injectie met kickstart. Na 8 jaar stilstaan was de accu natuurlijk dood en startte hij dus ook niet met de kickstart. Nieuwe accu--> startte zowel met e start als kickstart, dus kan het je uit ervaring vertellen. Zelfde principe.
 
'dus ik kan gwn het dopje eraf halen en alle onderdelen van piaggio van kickstart mechanisme erin zetten'

'Zo simpel is het....'

Het kan dus, zo ingewikkeld is het ook niet, MAAR waarom zou je het willen? Zoals er staat, zal hij met een lege accu nog steeds niet starten met je kickstart gezien je ecu ook niet op start.

Mijn Yamaha Neos is injectie met kickstart. Na 8 jaar stilstaan was de accu natuurlijk dood en startte hij dus ook niet met de kickstart. Nieuwe accu--> startte zowel met e start als kickstart, dus kan het je uit ervaring vertellen. Zelfde principe
me accu zal niet snel leeg zijn dat zit goed. maar het is meer dat als hij niet start, ik een 2de optie heb. anders is het gewoon klaar. soms start die namelijk beetje apart echt heel soms.

maar het is dus simpelweg alleen een kickstart monteren op het plekje van de dop?
of komt er meer bij kijken? dankjewel voor je antwoorden
 
soms start die namelijk beetje apart echt heel soms.
Een kickstart plaatsen gaat dit probleem niet verhelpen, tenzij er iets met je e start is. Maar dan lijkt het me slimmer op dat eerst op te lossen.

maar het is dus simpelweg alleen een kickstart monteren op het plekje van de dop?
Ja, gewoon een kickstart gebruiken van een carburateur model. Let wel op dat je de kickstart veer ook moet plaatsen, wat in het andere topic ook werd vermeld.

Mij lijkt het het niet echt waard.
 
Een kickstart plaatsen gaat dit probleem niet verhelpen, tenzij er iets met je e start is. Maar dan lijkt het me slimmer op dat eerst op te lossen.


Ja, gewoon een kickstart gebruiken van een carburateur model. Let wel op dat je de kickstart veer ook moet plaatsen, wat in het andere topic ook werd vermeld.

Mij lijkt het het niet echt waard.
isgoed thx. nog een snelle vraag, heb jij ervaring met bitubo schokdempers? heeft het veel verschil met standaard? en heb je als je het zou monteren ook betere top of acceleratie?
 
Nee, geen ervaring mee. Ik gebruik zelf YSS veren mits ik ze überhaupt verander. Die van bitubo zullen kwalitatief beter zijn, maar ik denk dat iemand met ervaring je daarin meer kan vertellen. En nee, met een andere achterveer ga je echt niet sneller.
 
ahh okeoke dacht misschien zal het wat verbeteren aangezien je wegligging beter word. met drempels en uitstekende tegels etcetera. maar bedankt voor je antwoorden.
 
isgoed thx. nog een snelle vraag, heb jij ervaring met bitubo schokdempers? heeft het veel verschil met standaard? en heb je als je het zou monteren ook betere top of acceleratie?
Bitubo zijn goeie schokbrekers, je gaat er niks harder van en trekt ook niet sneller van. Maar het verschil met standaard vering maakt dat dubbel en dwars waard.
 
Back
Top