zip iget e5 80cc

zipperd20

New Member
Hallo ik heb een zip iget 4t 3v euro 5. Het was een snor als fabrieks maar omgekeurd naar brom door een scooterwinkel. Ik heb er een malossi multivar en malossi ECU in alleen vind ik het echt sloom nogsteeds.
ik wil er eigenlijk een 80cc in laten zetten alleen vraag ik me af wat ik het beste kan doen.

ik wou gewoon 80cc malossi erin doen en de 80cc malossi ECU alleen kan ik dan er nog wel een begrenzer in doen? en als ik dat erin heb, wat moet ik dan doen met de vertanding. er bestaat geen malossi vertanding voor de zip iget e5 alleen van polini. Maar dat is natuurlijk ander merk dan malossi, zou dat erg zijn?

of zou ik dan beter alles van polini nemen (80cc, ECU,) speed variateur? of kan de malossi er gewoon in van de variateur en ECU.

Hoop dat iemand me kan helpen
alvast bedankt voor de reactie.
 
Advertisement - register to remove this

hoi,
het zou geen probleem zijn om een polini vertanding te nemen met malossi cilinder en ecu.
okeoke thx en een begrenzer er in doen, is dat mogelijk met de malossi 80cc pakket. en dan vroeg ik mij ook af welke vertanding moet ik erin zetten? secundair, primair en welke precies? of klopt het dat je die voor 50cc en 80 kan gebruiken
 
je moet de secundaire vertanding aanpassen. Echter hoef je de vertanding niet perse aan te passen bij de 80cc maar dit zorgt natuurlijk wel voor een betere acceleratie en topsnelheid. Je kan een power commander monteren op de 80cc ecu, maar deze is niet volledig ontgrensd dus zou je toeren gaan missen. Sowieso moet je niet al te veel verwachten van de 80cc op een euro 5 blok. Deze zijn erg langzaam. Als ik jou was zou ik kijken voor een E4 zip, deze is namelijk een stuk sneller.
 
je moet de secundaire vertanding aanpassen. Echter hoef je de vertanding niet perse aan te passen bij de 80cc maar dit zorgt natuurlijk wel voor een betere acceleratie en topsnelheid. Je kan een power commander monteren op de 80cc ecu, maar deze is niet volledig ontgrensd dus zou je toeren gaan missen. Sowieso moet je niet al te veel verwachten van de 80cc op een euro 5 blok. Deze zijn erg langzaam. Als ik jou was zou ik kijken voor een E4 zip, deze is namelijk een stuk sneller.
ja ik hoef niet perse super snel te gaan maar wil me acceleratie zeker wat sneller en top is leuk meegenomen. wil me zip gewoon als een normale scooter optrekt en dat doet die nu niet.

zal me trekkracht niet wat beter worden als ik nu een secundaire vertanding van polini erin doe met een malossi torque driver en malossi luchtslang? en dan niet de 80cc erin doe maar gewoon me 50cc malossi ecu hou.

een andere scooter ga ik sowieso nu niet nemen moet dan weer helemaal verkopen en nieuwe kopen, vind dat beetje gezeik.

heel erg bedankt voor je antwoorden!
 
ja ik hoef niet perse super snel te gaan maar wil me acceleratie zeker wat sneller en top is leuk meegenomen. wil me zip gewoon als een normale scooter optrekt en dat doet die nu niet.

zal me trekkracht niet wat beter worden als ik nu een secundaire vertanding van polini erin doe met een malossi torque driver en malossi luchtslang? en dan niet de 80cc erin doe maar gewoon me 50cc malossi ecu hou.

een andere scooter ga ik sowieso nu niet nemen moet dan weer helemaal verkopen en nieuwe kopen, vind dat beetje gezeik.

heel erg bedankt voor je antwoorden!
met die secundaire vertanding op een 50cc ga je het alleen maar langzamer maken. Malossi luchtslang zou ik sws even proberen want dat maakt al best veel verschil
 
met die secundaire vertanding op een 50cc ga je het alleen maar langzamer maken. Malossi luchtslang zou ik sws even proberen want dat maakt al best veel verschil
ja? een scooterzaak van me buurt zei dat met de polini vertanding je top wat meer omhoog gaat of wou hij me gewoon denk je leeg trekken
ik heb wel een bromslang denkje dat het alsnog meer nut heeft om de malossi slang te monteren?
en weet je nog iets wat ik zou kunnen kopen om het al iets beter te maken
Post automatically merged:

en over de malossi torque driver heeft dat denk je nut? als goed is zou de acceleratie wat beter worden.
wil er ook een turbo spanningsregelaar in doen dat zou de voltage gelijk houden wat als goed is de top ook meer zou behouden
 
ik zou sws die malossi luchtfilterslang even proberen. Wat nog verder kan helpen voor een betere acceleratie is:
-Afgedraaid vliegwiel
-Malossi Torque driver
-Malossi Delta Clucth
Post automatically merged:

en welke rolletjes heb je er momenteel in zitten?
 
ik zou sws die malossi luchtfilterslang even proberen. Wat nog verder kan helpen voor een betere acceleratie is:
-Afgedraaid vliegwiel
-Malossi Torque driver
-Malossi Delta Clucth
Post automatically merged:

en welke rolletjes heb je er momenteel in zitten?
uhh dat ben ik beetje vergeten maar rond 7.2
Post automatically merged:

en die turbo spanningsregelaar?
 
je moet de secundaire vertanding aanpassen. Echter hoef je de vertanding niet perse aan te passen bij de 80cc maar dit zorgt natuurlijk wel voor een betere acceleratie en topsnelheid. Je kan een power commander monteren op de 80cc ecu, maar deze is niet volledig ontgrensd dus zou je toeren gaan missen. Sowieso moet je niet al te veel verwachten van de 80cc op een euro 5 blok. Deze zijn erg langzaam. Als ik jou was zou ik kijken voor een E4 zip, deze is namelijk een stuk sneller.

wil graag een 2e scooter erbij halen en me zip gebruiken als daily zit te denken aan een runner. weet je daar wat over?
Post automatically merged:

voor 80cc?
voor mij 50cc maar weet niet of hij die van 80cc wil
 
wil graag een 2e scooter erbij halen en me zip gebruiken als daily zit te denken aan een runner. weet je daar wat over?
Post automatically merged:


voor mij 50cc maar weet niet of hij die van 80cc wil
voor mij 50cc eerst, wil er dan later 80cc in zetten. maar heb jij een zip iget 4t 3v e5 dan? wil jij daar een lijstje van?
 
Back
Top