Zip 4takt opvoeren met 70cc

die_witte_zip

New Member
Ik heb sindskort een Piaggio Zip 4Takt gekocht uit 2011 , de zip is nu helemaal standaard en onbegrensd en loopt zo'n 60 Km per uur. Ik kwam laatst een 70cc tegen voor 4Takt
En ik was benieuwd of fit het waard is en of ik veel verschil ga merken in Topsnelheid . Heb bijna geen verstand van scooters en wil mijn zip 4takt zo goedkoop mogelijk opvoeren.
Dus mijn vraag is : is deze 70cc voor 4T bet waard en wat heb ik nogmeer allemaal nodig om hem zo hard mogelijk te laten lopen. Ook wil ik graag weten welke uitlaat ik hier het beste op kan zetten .
Hier de 70cc Waarover het gaat:

 
Advertisement - register to remove this

Iemand die weet of 70cc een groot verschil geeft in Topsnelheid of snelheid in optrekke ? En wat niet ik dan nog meer bestellen en welke uitlaat is het beste voor 70cc op een 4Takt ? Alles mag van mij zo goedkoop mogelijk als ik maar een hogere Topsnelheid krijg
 
Andere Uitlaat op een 4-takt is zo wie zo weggegooid geld , het zelfde als een 70 CC DMP / Mezoly rotzooi .
Misschien eens de tijd nemen om Topics van het Forum te lezen , ipv eigenwijs doordrammen met je 4-Takt 70 CC, met 5 Km winst Topsnelheid.
 
Koop gewoon een 2takt dan heb je dit gejank niet. Waarschijnlijk ligt die gare DMP rommel al thuis te wachten tot iemand zegt ja is echt een goeie cilinder met deze setup makkelijk autowheelies. Maar helaas en alsjeblieft koop geen DMP cilinders

Onthoud goedkoop en snel kunnen niet samen in 1 zin gebruikt worden. Snel is duur en jij hebt niet ineens iets ontdekt ofzo met een DMP 70
 
Welke 80cc is dan het beste ? En wat heb ik daarvoor nog meer nodig? En welke uitlaat kan ik hier het beste voor gebruiken ?
En wat word de topsnelheid dan ongeveer ?
Heb die 70cc namelijk nog niet besteld
 
Ik weet niet hoe het met piaggio zit, maar ik rij al 1,5 jaar met een 72cc cilinder voor gy6 die nog geen 4 tientjes kostte. Kortom, goedkoop is niet altijd waardeloos.

Een viertakt loopt sowieso een stuk beter met 70cc, maar montage is niet makkelijk. Dus weet waar je aan begint als je het zelf wil doen. Als ik het zo lees gaat ts dat niet zelf kunnen.

Persoonlijk zou ik beginnen met een multivar en een ontgrensde cdi of zo.
 
Ik weet niet hoe het met piaggio zit, maar ik rij al 1,5 jaar met een 72cc cilinder voor gy6 die nog geen 4 tientjes kostte. Kortom, goedkoop is niet altijd waardeloos.

Een viertakt loopt sowieso een stuk beter met 70cc, maar montage is niet makkelijk. Dus weet waar je aan begint als je het zelf wil doen. Als ik het zo lees gaat ts dat niet zelf kunnen.

Persoonlijk zou ik beginnen met een multivar en een ontgrensde cdi of zo.
Heb inderdaad geen ervaring met scooter opvoeren , maar goede vriend van me gaat 'm erop monteren . Dus 70cc uiteindelijk wel waard? Ben ook voor uitlaten aan het kijken , bij de meeste staat 50cc maar passen die ook op een 70cc / 80cc ?
 
Heb inderdaad geen ervaring met scooter opvoeren , maar goede vriend van me gaat 'm erop monteren . Dus 70cc uiteindelijk wel waard? Ben ook voor uitlaten aan het kijken , bij de meeste staat 50cc maar passen die ook op een 70cc / 80cc ?
Of 70cc het waard is, blijft subjectief. Maar ik vind het prettiger rijden, aangezien een 50cc 4t heel weinig trekkracht heeft. Maar je hoeft geen wonderen te verwachten.

Een andere uitlaat is voor 4t niet nodig.
 
Back
Top