Nilspils11

New Member
ik was met mijn zip 4t uit 2008 aan jet rijden en opeens stopte hij met gas geven, ik laat de gas los geef terug gas en werkt terug perfect. 10 min later gebeurt hetzelfde maar deze keer gaf ik terug gas een ging hij vanzelf uit en ik open mijn luchtfilter en zie een koffie kleurige vloeistof erin zitten, haal het weg en rij terug door werkte perfect tot op een moment mijn uitlaat opeens anders klinkt. Weet iemand waaraan dit kan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Wanneer het laatst service beurt gehad , kleppen gesteld ? Het spul in je luchtfilter is sludge , en is inderdaad olie nevel , met vocht , komt van je carter ontluchting . Kleine stukjes rijden , en daardoor het niet goed warm worden van je motor veroorzaakt dit , of slijtage van de cil / zuigerveren , waardoor extreme carterdamp.
 
MAW, als het niet te veel is, is dit volkomen normaal.
Daarom zit er vaak ook op je luchtfilterbehuizing een doorzichtig stopje of een doorzichtig slangetje met een stopje aan het uiteinde.
Hieraan kun je dan zien of het nodig is deze sludge af te laten.
Als dit regelmatig gebeurt en er vindt tussen de beurtjes door geen overmatige sludge opbouw plaats, is dit volkomen normaal.

Ik denk dat je het eerst eens moet probrtrn foot fr carburateur schoon te maken en indien het luchtfilter vies is dze te vervangen.

Het veranderen van geluid van je uitlaat is misschien wel toeval en heeft wellicht niks te maken met het initieele probleem maar te maken met een eventueel losgeschoten filter of reed-klepje van het SLS systeem.
Dit is dan een kwestie van het slangetje terug te steken en het slangenklemmetje wat meer aan te draaien.
 
MAW, als het niet te veel is, is dit volkomen normaal.
Daarom zit er vaak ook op je luchtfilterbehuizing een doorzichtig stopje of een doorzichtig slangetje met een stopje aan het uiteinde.
Hieraan kun je dan zien of het nodig is deze sludge af te laten.
Als dit regelmatig gebeurt en er vindt tussen de beurtjes door geen overmatige sludge opbouw plaats, is dit volkomen normaal.

Ik denk dat je het eerst eens moet probrtrn foot fr carburateur schoon te maken en indien het luchtfilter vies is dze te vervangen.

Het veranderen van geluid van je uitlaat is misschien wel toeval en heeft wellicht niks te maken met het initieele probleem maar te maken met een eventueel losgeschoten filter of reed-klepje van het SLS systeem.
Dit is dan een kwestie van het slangetje terug te steken en het slangenklemmetje wat meer aan te draaien.
Wat is het SLS systeem ?
 

oftewel egr
 

oftewel egr
Of AIS.
 
Back
Top