Zip 4t 2v blijft tikken

Jeremy035

New Member
Beste lezer,
Ik heb een zip 4t 80cc 2v maar het probleem is na dat is de 80cc erop heb gezet ging hij tikken toen ben ik begin met kleppen stellen en de timing nogmaals goed zetten, maar het probleem bleef aanhouden toen heb ik de distributieketting vervangen want die was slapjes maakte wel een klein verschil maar hij blijft maar tikken en ik zou het echt niet meer weten het enigste waar ik aan denk is de oliepomp ketting kan dit het zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een extra pakking geprobeerd heeft niks opgelost helaas. Dus wat kan het nog zijn oliepomp ketting? Kleppen die misschien verbrand zijn?
 
Ik heb een extra pakking geprobeerd heeft niks opgelost helaas. Dus wat kan het nog zijn oliepomp ketting? Kleppen die misschien verbrand zijn?
Ik had ook een enorme tik in me blok. Heb ook een 80cc. Had hem eerst ook met 1 pakking en daarna 2. Ook ketting en alles vervangen. Bij mij zat er speling op m’n nokkenas tandwiel. Het tandwiel zit vast met 1 bout (dopje 10) met daaromheen een ringetje. Deze ring heeft een bolling en een platte kant. De bolling moet richting de schroef en de platte richting het tandwiel. Als die dan geen speling meer heeft kan het zijn dat je tik is verholpen.
 
Een nieuwe kop kost 4 tientjes. Heb je gelijk weer goed sluitende kleppen.
Zie de verschillen.
 

Attachments

  • 7A653CB5-A5B3-40EB-8D20-C07B00B74CB1.jpeg
    7A653CB5-A5B3-40EB-8D20-C07B00B74CB1.jpeg
    196.3 KB · Views: 16
Als de kleppen verbrand zijn ,loopt de motor ook niet , ketting geleiders ook vervangen? En staat de ketting goed strak
Ja
Post automatically merged:

Een nieuwe kop kost 4 tientjes. Heb je gelijk weer goed sluitende kleppen.
Zie de verschillen.
Waar vind jij dat voor 40€
Post automatically merged:

Als de kleppen verbrand zijn ,loopt de motor ook niet , ketting geleiders ook vervangen? En staat de ketting goed strak
Hij loopt en rijdt perfect alleen niet de power die hoort bij een 80cc maar minder
Post automatically merged:

Ik had ook een enorme tik in me blok. Heb ook een 80cc. Had hem eerst ook met 1 pakking en daarna 2. Ook ketting en alles vervangen. Bij mij zat er speling op m’n nokkenas tandwiel. Het tandwiel zit vast met 1 bout (dopje 10) met daaromheen een ringetje. Deze ring heeft een bolling en een platte kant. De bolling moet richting de schroef en de platte richting het tandwiel. Als die dan geen speling meer heeft kan het zijn dat je tik is verholpen.
Ik ga gelijk kijken thanks
 
Maar waarom dan een nieuwe kop ? Je kan toch de compressie meten . En als je het niet vertrouwt , een lek test doen . Voor dat doel heb ik een bougie gemaakt , met een ventiel , in plaats van het porselein. Klein beetje druk erop , als de kleppen gesloten zijn , en de zuiger een paar cm onder bdp . Dan het vliegwiel of starterkrans vastzetten , en luisteren of hij door : inlaat , uitlaat , of carter blaast.
 
Maar waarom dan een nieuwe kop ? Je kan toch de compressie meten . En als je het niet vertrouwt , een lek test doen . Voor dat doel heb ik een bougie gemaakt , met een ventiel , in plaats van het porselein. Klein beetje druk erop , als de kleppen gesloten zijn , en de zuiger een paar cm onder bdp . Dan het vliegwiel of starterkrans vastzetten , en luisteren of hij door : inlaat , uitlaat , of carter blaast.
Ja
Post automatically merged:


Waar vind jij dat voor 40€
Post automatically merged:


Hij loopt en rijdt perfect alleen niet de power die hoort bij een 80cc maar minder
Post automatically merged:


Ik ga gelijk kijken thanks
Jij geeft aan dat je een tik in je blok hebt en vermogen verlies. Dan lijkt het mij dat een van je kleppen niet helemaal recht meer is en je dus compressie (vermogen) verlies hebt. Ook dit kan komen door de speling op je nokkenas tandwiel. Wanneer er speling op je tandwiel zit is het mogelijk dat je tandwiel 1mm draait zonder dat je nokkenas meedraait. Uiteindelijk zorgt dit ervoor dat hij van tijd af gaat en de zuiger tegen de klep komt. Dit zorgt ervoor dat je klep scheef wordt en dus lucht doorlaat in de compressie fase. Als dit de oorzaak is zul je je kelp moeten fixen of idd een nieuwe cilinderkop moeten halen. MAAR EERST KIJKEN DAN DOEN!
 
Back
Top