Yasuni z of r ?!?!?

Jelle700

Member
Ik heb momenteel een aerox met een std cilinder. Ik twijfel of ik de Yasuni z of R moet bestellen, de scooterboer zegt dat ik beter een z kan kopen maar online lees ik dat een r veel beter presteerd. Het prijs verschil maakt mij niet uit zolang die maar lekker rijdt en snel optrekt (een leuk geluidje mag er ook wel bij)

Dus mijn vraag is wat is het beste voor een standaart 50cc minarelli een Z of R

En ik wil gelijk alles voor mijn afstelling bestellen. Weke rolletjes trek en deuk veren heb ik nodig?
- Alles is std alleen geen varioring, en de uitlaat is dalijk ontgrensd
 
Advertisement - register to remove this

Z is alleen voor 50cc omdat er schotten erin zit.
De R heeft geen schotten en werkt goed op 50cc en 70cc..

Ik denk dat de dealer de Z aanraad omdat hij ze niet kwijt kan, want de meeste kopen een R.
 
..Ik zou kiezen voor een Yasuni R, met of zonder begrenzer , aan jou de keuze .
Standaard Rollen /trekveren , en drukveer werken meestal Prima , maar is echter per Scooter verschillend.
 
En welke rolletjes, druk en trek veertjes raad je me aan?


Waarom vraag je dit??? Als je zo`n uitlaat koopt moet je op ze minst weten hoe je dat ding ook kan afstellen.. Anders moet je gewoon standaard blijven rijden..

En om erachter te komen wat je nodig hebt hoort je dit normaal gewoon even zelf te testen... Dan kom je er zelf erachter wat lekker loopt en wat niet gaat..
 
Waarom vraag je dit??? Als je zo`n uitlaat koopt moet je op ze minst weten hoe je dat ding ook kan afstellen.. Anders moet je gewoon standaard blijven rijden..

En om erachter te komen wat je nodig hebt hoort je dit normaal gewoon even zelf te testen... Dan kom je er zelf erachter wat lekker loopt en wat niet gaat..
Scheelt me een hoop kosten als ik richtlijnen hebt. Ik laat hem nu netjes op de testbank afstellen is 100x beter ;)
 
..Het makkelijkste is .. i.d.d je Scooter wegbrengen naar bijv: Een Tuning bedrijf , echter leer je zelf nooit een Scooter af te stellen , kan zijn dat het je niet interesseert, en het makkelijker vind om de Scooter weg te brengen .
Nadeel is ... dat het hoge kosten met zich mee kan brengen , en er zelf niet wijzer van te worden.

Maar goed ... het is jou keus.
 
Zou zeggen probeer een witte drukveer *een orginele is bij deze al te slap*(herneemt niet snel genoeg)

Rolletjes rond de 4,5 grams

Sproeier moet groter (maar welke maar is bij voorhand niet te zeggen.. wel rond de 70 - 84

En uiteraard wat strakere trekveren nodig..
Probeer eerst degene die iets strakker zijn als orgineel.. Mocht dat te slecht weg trekken dan moet je nog een tandje zwaarder.

Overigens kan je ook met de slip koppeling spelen..

Je hebt een originele die helemaal massief is.. En dus zwaarder is (benen gaat sneller naar buiten)
Je hebt ook een vervangings koppeling die holle segmenten heeft.. Deze is lichter en daardoor duurt het langer voordat de benen naar buiten gaan.

koppeling-minarelli-187812_800x600-wm.jpg


Massief.


jepjep%20012%20[320x200].JPG


Holle segmenten (is lichter kwa gewicht)


Dus stel je hebt al de zwaarste trekveren in de massieve koppeling. En deze blijken nog steeds te slap (koppeling pakt te snel op) dan zou je ook die holle koppeling kunnen proberen met die zwaarste trekveren.
 
Last edited:
Zou zeggen probeer een witte drukveer *een orginele is bij deze al te slap*(herneemt niet snel genoeg)

Rolletjes rond de 4,5 grams

Sproeier moet groter (maar welke maar is bij voorhand niet te zeggen.. wel rond de 70 - 84

En uiteraard wat strakere trekveren nodig..
Probeer eerst degene die iets strakker zijn als orgineel.. Mocht dat te slecht weg trekken dan moet je nog een tandje zwaarder.

Overigens kan je ook met de slip koppeling spelen..

Je hebt een originele die helemaal massief is.. En dus zwaarder is (benen gaat sneller naar buiten)
Je hebt ook een vervangings koppeling die holle segmenten heeft.. Deze is lichter en daardoor duurt het langer voordat de benen naar buiten gaan.

koppeling-minarelli-187812_800x600-wm.jpg


Massief.


jepjep%20012%20[320x200].JPG


Holle segmenten (is lichter kwa gewicht)


Dus stel je hebt al de zwaarste trekveren in de massieve koppeling. En deze blijken nog steeds te slap (koppeling pakt te snel op) dan zou je ook die holle koppeling kunnen proberen met die zwaarste trekveren.
Prima bedankt voor de info
 
Back
Top