Yasuni 70cc Open Cup vragen topic...

Razma

Well-Known Member
Zoals de topictitel zegt... voor alle vragen over de 70cc Yasuni Open Cup ivm reglementen, praktische dingen enzo.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb ook toch een vraagje betreffende m'n huidige carter. De regel hierboven die ik lees is dat er geen vulmiddelen mogen gebruikt zoals defcon. Nu heb ik een carter waarbij binnen in het carter geen defcon zit en het ook niet lekgefreesd is en daarna gedicht. Het defcon zit bij mij aan de buitenkant om het carter wat dikker te maken en heeft verder geen enkele functie.. Kan ik dit carter gebruiken?
 
...

vraag staat in verkeerd forum

Ik zou graag een officieel oordeel horen van de organisatie.

Een voorkeuring eind van dit jaar zou ik prettig vinden, want ik heb geen zin in gezeur bij de eerste wedstrijd.

Mijn huidige machine is goedgekeurd voor FIM wedstrijden dit lijkt mij voldoende draagkracht voor mijn scooter.

@lex
 
de vraag

Even uitgaande dat ik het mag posten.

Hoe zit het met de ontsteking voor de open 70cc is programeerbaar e.d. toegestaan?

Het verwijderen van stukken van het frame snap ik geheel maar geldt dit ook voor een divers aantal lipjes en framenummer plaatje e.d.?

Ciao

@lex
 
Defcon is defcon dus verboden. Alex als de regels gelijk zijn aan jou scooter en die ook passen met FIM regelment is die dus goed gekeurd. Heel simpel gezegd. Print de regelmenten uit loop een rondje om scooter en klaar. En Thunderracing zo is het gewoon het eerlijkste en competibal met isc etc. Zometeen krijg je weer mensen die hun reet in gips gieten zodat ze de ideale zit positie krijgen en dat is nu dus uitgesloten. Daarnaast moet de scooter de scooter blijven geen andere creatie's

Edit: David defcon eruit en hij is goed voor gebruik
 
D@ve said:
Het defcon zit bij mij aan de buitenkant om het carter wat dikker te maken en heeft verder geen enkele functie.. Kan ik dit carter gebruiken?

Ik denk, dat dit later lastig te controleren is.... Maar wie weet is het mogelijk, en binnen de regelementen. Kenny zal er vast meer over kunnen vertellen :)
 
Sander said:
Ik denk, dat dit later lastig te controleren is.... Maar wie weet is het mogelijk, en binnen de regelementen. Kenny zal er vast meer over kunnen vertellen :)

Volgens mij staat er in het concept heel duidelijk je mag geen defcon gebruiken. Dit defcon is uit voorzorg gebruikt dus kan er uit worden gehaald. En dan heb je een legaal carter.
 
Gomer_pyle said:
Defcon is defcon dus verboden. Alex als de regels gelijk zijn aan jou scooter en die ook passen met FIM regelment is die dus goed gekeurd. Heel simpel gezegd. Print de regelmenten uit loop een rondje om scooter en klaar. En Thunderracing zo is het gewoon het eerlijkste en competibal met isc etc. Zometeen krijg je weer mensen die hun reet in gips gieten zodat ze de ideale zit positie krijgen en dat is nu dus uitgesloten. Daarnaast moet de scooter de scooter blijven geen andere creatie's

Edit: David defcon eruit en hij is goed voor gebruik


dus met andere woorden zou ik bijv. met mijn achterkap niet mee mogen doen? of is dat nog wel te doen? en wat met andere sturen en stuurkuipjes?
 
Wacht gewoon even het verhaal van Kenny af jongens.. deze 2 wachtdagen zullen jullie bouw-planning echt niet in de war sturen..

@ GP. ---> inderdaad een goeie en weinig kostende oplossing!! had ik zelf niet eens over nagedacht..
 
melf #50 said:
dus met andere woorden zou ik bijv. met mijn achterkap niet mee mogen doen? of is dat nog wel te doen? en wat met andere sturen en stuurkuipjes?


Het staat er toch, als je stuur van het gehomogeerd model is. Dan mag je er mee rijden dus sport sturen dus niet. Verder moeten alle orginele kappen er opzitten. Dus geen polyester zooi. Dus Melf als je volgend jaar open cup wil rijden moet je goed hard crashen op berghem kan je gelijk kappensetje bij elkaar sprokkelen.
 
Gomer_pyle said:
Het staat er toch, als je stuur van het gehomogeerd model is. Dan mag je er mee rijden dus sport sturen dus niet. Verder moeten alle orginele kappen er opzitten. Dus geen polyester zooi. Dus Melf als je volgend jaar open cup wil rijden moet je goed hard crashen op berghem kan je gelijk kappensetje bij elkaar sprokkelen.


dan moet ik wel heel erg hard crashen voordat die kapot is....
(er is btw geen polyesther aan te pas gekomen :) )
 
melf #50 said:
dan moet ik wel heel erg hard crashen voordat die kapot is....
(er is btw geen polyesther aan te pas gekomen :) )


Ik denk persoonlijk dat er over jou kappen niet veel wordt gezegd maar liever niet. Alleen bijvoorbeeld de Roké zip sp kappen zullen wel verbannen worden. Omdat bijvoorbeeld niet het orginele zadel heeft.
 
waarom noemt het eigelijk een 70cc OPEN cup als alles origineel moet blijven ?
ik mag niet eens met m'n scooter uit het franse OPEN kampioenschap meedoen !

laat dat OPEN er maar af als je het mij vraagt :X
 
eerlijk gezegd vind ik al die regeltjes ook wel weer een goede afknapper hoor.
En wat is de reden achter dat defcon, en hoe wil dat gecontroleerd worden?
tunen mag toch ook, devcon gebuiken kan in de vorm van tuning gebruikt worden maar ook als een redding van het te veel wegfrezen uit je carter...

Zelf heb ik nu misschien ook wel een groot probleem eigelijk... ik heb de stepjes van mijn jog afgeslepen, ik mag toch hopen dat er wel wat tolerantie is, ik heb 't puur gedaan omdat ik ze totaal overbodig vond en lelijk, gewicht scheelt het amper, en de scooter wordt er ook geen haar anders van, ik ga er dus eigenlijk toch wel vanuit dat dat legaal is?
 
eigenlijk mag je dan ook geen tape meer plakken op je voorkap , dit kan de vorm veranderen :p

ik had btw wel verwacht dat de carburateur wel groter mocht
 
S#54 said:
waarom noemt het eigelijk een 70cc OPEN cup als alles origineel moet blijven ?
ik mag niet eens met m'n scooter uit het franse OPEN kampioenschap meedoen !

laat dat OPEN er maar af als je het mij vraagt :X

Ik heb idd ook gedacht dat dit juist de competitie zou worden waar allemaal van die roké dingen meededen. Dus echt extremer.

Maargoed, zo kan het ook. Alleen met het woord `open` verwacht je dat alles mag.
 
Back
Top