Project: XZ-Tuning NRG
Eerst zal ik ff mijn brommer/scooter geschiedenis vertellen
Mijn eerste serieuze tunewerk begon bij mijn NSR deze had ik tweedehands gekocht en was in redelijke staat, vervolgens is bijna alles aan deze schakel vernieuwd en is er een leuke setup op gekomen, namelijk:
-70cc hebo ovaal getuned
-HPI binnenrotor
-yasuni uitlaat
-18mm keihin carb.
-6 bak uit 80cc blok
-4 plaats koppeling uit 80cc blok
NSR:
De NSR was een leuke schakel, maar ik wou een scooter en heb hm toen geruild voor een aerox. Hiervan heb ik kort rij plezier gehad, want hij moest harder. Aangezien ik als het om tunen gaat meer piaggio fan ben heb ik mijn aerox verkocht en heb een NRG gekocht.
aerox:
Zo kocht ik de NRG:
Toen ben ik met wat vrienden de scoot gaan strippen wat zow gepiept was (tnkx 2 jasper & ingmar) en alles behalve het blok in de schuur gedumpt. Vervolgens zijn de carter helften naar Koopmans gegaan om: stage 3 getuned te worden, gestraald, RHQ-as erin, malossi afgedraaide lagers en vertanding.
Setup:
Polini 70cc EVO (tuned)
Malossi MHR team 2000 (speed) uitlaat
Malossi MHR 2000 vario
Malossi torque driver
Malossi fixed poulie
Malossi deltacluch
Malossi kevlarbelt
Malossi wingbell
Malossi vertanding
Malossi afgedraaide lagers
Malossi RHQ kruk as
Keihin 28 mm D-slide carb.
Malossi rechtspruitstuk FKT
Malossi VL13 membraam FKT
Twin Air ovaal filter
Malossi binnenrotor met Eprom
Carter stage 3 tuned FKT
Zo lag het blokkie er toen bij:
Verder heb ik ook een 28mm PWK keihin carb. aangeschaft, een malossi mhr over range set, malossi radiotor (oorspronkelijk voor zip), een deltaclutch, wingbell, twin air ovaal filter, polini evo, en een malossi recht spruitstuk + vl13 membraam die nog door freddy zijn bijgewerkt.
Radiator:
carb. met twin air filter:
Ook heb ik nog een buzzetti vork gekocht die ik tijdens het lange w88 op mn blok maar ben gaan polijsten (tnkx 2 worst). Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat:
Hier het resultaat van het blok tot nu toe:
Verder staat dr een mhr team 2000 pijp in betselling. Gaat de evo binnenkort getuned worden (weet nog niet door wie). Ik twijfel ook nog over de ontstekking tussen PVL digitaal, malossi met eprom of hpi. Denk dat het de malossi wordt. Het is de bedoeling dat het eerst een blaaaazend frame wordt en de looks komen tegen de zomer wel.
Kijk op http://home.zonnet.nl/robvgrinsven/ voor meer fotoos!
Eerst zal ik ff mijn brommer/scooter geschiedenis vertellen
Mijn eerste serieuze tunewerk begon bij mijn NSR deze had ik tweedehands gekocht en was in redelijke staat, vervolgens is bijna alles aan deze schakel vernieuwd en is er een leuke setup op gekomen, namelijk:
-70cc hebo ovaal getuned
-HPI binnenrotor
-yasuni uitlaat
-18mm keihin carb.
-6 bak uit 80cc blok
-4 plaats koppeling uit 80cc blok
NSR:
De NSR was een leuke schakel, maar ik wou een scooter en heb hm toen geruild voor een aerox. Hiervan heb ik kort rij plezier gehad, want hij moest harder. Aangezien ik als het om tunen gaat meer piaggio fan ben heb ik mijn aerox verkocht en heb een NRG gekocht.
aerox:
Zo kocht ik de NRG:
Toen ben ik met wat vrienden de scoot gaan strippen wat zow gepiept was (tnkx 2 jasper & ingmar) en alles behalve het blok in de schuur gedumpt. Vervolgens zijn de carter helften naar Koopmans gegaan om: stage 3 getuned te worden, gestraald, RHQ-as erin, malossi afgedraaide lagers en vertanding.
Setup:
Polini 70cc EVO (tuned)
Malossi MHR team 2000 (speed) uitlaat
Malossi MHR 2000 vario
Malossi torque driver
Malossi fixed poulie
Malossi deltacluch
Malossi kevlarbelt
Malossi wingbell
Malossi vertanding
Malossi afgedraaide lagers
Malossi RHQ kruk as
Keihin 28 mm D-slide carb.
Malossi rechtspruitstuk FKT
Malossi VL13 membraam FKT
Twin Air ovaal filter
Malossi binnenrotor met Eprom
Carter stage 3 tuned FKT
Zo lag het blokkie er toen bij:
Verder heb ik ook een 28mm PWK keihin carb. aangeschaft, een malossi mhr over range set, malossi radiotor (oorspronkelijk voor zip), een deltaclutch, wingbell, twin air ovaal filter, polini evo, en een malossi recht spruitstuk + vl13 membraam die nog door freddy zijn bijgewerkt.
Radiator:
carb. met twin air filter:
Ook heb ik nog een buzzetti vork gekocht die ik tijdens het lange w88 op mn blok maar ben gaan polijsten (tnkx 2 worst). Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat:
Hier het resultaat van het blok tot nu toe:
Verder staat dr een mhr team 2000 pijp in betselling. Gaat de evo binnenkort getuned worden (weet nog niet door wie). Ik twijfel ook nog over de ontstekking tussen PVL digitaal, malossi met eprom of hpi. Denk dat het de malossi wordt. Het is de bedoeling dat het eerst een blaaaazend frame wordt en de looks komen tegen de zomer wel.
Kijk op http://home.zonnet.nl/robvgrinsven/ voor meer fotoos!
Last edited: