worden jullie scooters nooit beu

Wekelijks heb ik wel ff er genoeg van.
Maar dan de volgende dag heb ik weer tientallen ideeën en hou ik hem toch.
Maar wat Insane al zegt al gebruik je hem niet voor de straat kan je het blijven uitstellen om hem te maken.
 
Ja dat gevoel heb ik de laatste tijd dus ook gekregen, ik wil em nu ook verkopen, het probleem is dat mijn scoot niet zo lekker rijd en als ik een 16jarige jongen aan de deur krijg, wil ik alleen een perfecte scoot verkopen.
Iemand met een beetje vestand misschien geinteresseerd in mijn ark, is niet zo gek veel mee aan de hand hoor
 
Als je het mij vraagt zijn scooters gewoon klotedingen :| Ik heb de hele rotzooi verkocht (complete cross setup enz), en ben heeel blij dat ik dat gedaan heb. Wil je PK's, ga dan motorcrossen ofzo. Komt nog de kinderachtig veel controle's van de politie bij, 1 keer starten = ruzie met de hele buurt. Dingen slijten als een gek, er gaat zo vreselijk veel geld inzitten... duw dat geld in een motor oid en je gaat veel en veel harder zonder zoveel moeite te hoeven doen. Voor de mensen die nu nog kicken op een scootertje, ga eens kijken op een dikke automeeting ofzoiets. Ik snap het virus wel van de 16 jarigen, heb het zelf ook gehad maar denk dat vroeg of laat (bijna) iedereen er heel erg veel spijt van krijgt dat ze er ooit aan begonnen zijn. (ik, en nog veel anderen die ik ken) Het is gewoon geldverspillerij.
 
Ik heb mooi al die zooi verkocht van mijn scooter + scooter zelf. Ben er nu eindelijk vanaf heb er echt vermogens in geinvesteerd. Als ik geen scooter had dan had ik nu wel een leuk autotje kunnen kopen. Nu houd het met 1500 euro wel op.
 
Ik voel dat ook, als die niet start na een project dan denk je ook van ik doe de hele zooi weg. Maar dan denk je er aan dat je rijdend op je zelf gemaakte scoot zit, en dat houd je tegen.
 
ik had het ook aan het begin met deze aerox, ik bidalot c16 uitlaat gekocht voor op me scoot (toen metrakit 70cc giet+ chrome metrakit uitlaat) hup uitlaat erop kut zooi, hij lekt bij de cilinder
uitlaat goed aan gedraaid, kutzooi lekt nog
uitlaat eraf erop
kut zooi lekt nog
uitlaat er weer af, uitlaat er weer af, breekt boutje in cilinder
kut, nou gelukkig met tang boutje eruit kunnen draaien nadat ik de hele cilinder eraf had gehaald, cilinder er weer op breekt temp meter :S, ik helemaal zat, koop morgen wel athena
volgende dag athena gekocht, cilinder erop, bida erop, breekt boutje weer in uitlaatpoort :? uitlaten boren en tappen + nieuw boutje van 2,50 :? 25 euro :?
toen eindelijk goed, nou projectje voortgezet, maar werd tog wel eens tijd voor vervoerscoot erbij
goedkope zip gekocht
en wat heb je met GOEDKOPE ZIP FR LUCHTGEKOELDE DINGEN :? 100 keer warm loper
ding gaat morgen weer de deur uit +ralf+

Edit: me aerox is nu btw wel lief :)
 
CremersTjoen said:
Ik ben die scooter zo vaak zat, dan begeeft de rem het. Dan dat weer, lijkt wel als 1 ding niet meer doet dat daarna alles kapot wil gaan :S

Heb vaak ook geen zin meer om eraan te gaan, maar als ik begin blijf ik ook doorwerken tot dat ding eindelijk weer rijd :)

zo ben ik dus ook, ding rijd WEER niet :(
wil hem verkopen.... eerst rijdend maken dan maar!.....

toch wel weer leuk dat ie rijd, ik hou hem toch maar :p
 
Precies...

Branden tot het kapot is... Als het kapot is...laten staan...totdat er weer een deadline/meeting is, en het weer branden moet.

Wat betreft de storm: Af en toe een beetje eraan doen... liever vaak weinig, dan 1 x veel. Zo hou je de hobby betaalbaar etc :)
 
Dat is dus iets dat ik niet kan he.. Ding moet gewoon in elkaar zijn en rijdend.. Ook al rij ik maar 10 km op een jaar, het ding is wel 90% van het jaar rij klaar en de andere 10% ligt het blok of de cilinder bij de tuner of zo :p
 
Gewoon altijd lekker rustig blijven...
Eerst met de sonic was het wel altijd haasten, maar nu met de NRG heeft het allemaal tijd zat. Was een beetje te lui misschien deze zomer maja. Ding staat allang stil, na meeting koningsbosch. Maja over 2 weken loopt hij weer hoop ik.
 
Enrico@Sprinter said:
Dat is dus iets dat ik niet kan he.. Ding moet gewoon in elkaar zijn en rijdend.. Ook al rij ik maar 10 km op een jaar, het
Dat heb ik stiekum ook wel hoor... 2 weken voor een meeting, staat hij altijd al helemaal klaar. (ivm onverwachte problemen etc)
 
hmja zoals iedereen kan ik me er super in opboeien al s iets niet werk, loop ik boos ff weg , iets relax doen (tv kijken / forummen / ..) en 5 min later gaat het meestal vanzelf :)

moet zeggen dat het de laatste tijd toch lelijk tegen zit ben volop bezig aan m'n runner 180 te knutselen en m'n SR 125 om dagelijks mee te rijden en toen begon die SR uit elkaar te vallen

eerst te veel verbruik en te weinig vermogen door geen koppakking en versleten zuigerveren, dat gefixt, dan was de koppeling weer op , ik even de maxidelte vna m'n runner erin gelegd , toen begon ie te trillen tijdens het remmen (en op de duur tijdes het rijden) waren het de lagers van m'n carter (ik dacht eerst vertanding / krukaslagers maar toen hij helemaal uit elkaar lag viel de euro ...), dus nu is de SR 125 voledig uit elkaar voor totale revisie ;(

Mag ik van een maatje een voledig standaard SR 50 lenen met amper 4000 km op de klok, waar nog geen sleutel is naar uit gestoken om mee naar m'n werk te rijden, denk ik , lekker betrouwbaar vervoer, wil ik vanmorgen vertrekken gvd platte achterband en geen reparatie mogenlijkheid, zit er een kanjer van een nagel dwars doorheen (soms denk je echt dat die nagels mikken om in je band te zitten ) dit gvd op m'n eerste werkweek :|

naja , dat werk suckt toch veelst te hard dus gelijk ontslag nemen en voor autorijbewijs gaan of een betrouwbare 4takt motor kopen ...

edit : voor de topicstarter, ALTIJD als je aan super vaste bouten werkt, eerst een flinke tik op geven met een ('zware') hamer (wel met een moertje op de bout ivm beschadigingen) , nu ok met dat afgebroken stukje bout in het carter, geef er een flinke lel op met een slagpen (hou het een beetje schuin met de losdraairichting mee) en dan probere met een dremel er een groef in t emaken en met een platte schroevendraaier los maken :!
 
Last edited:
haha ik heb ook zo mn dagen, hoeft me scoot nieteens stuk voor te zijn, dan denk ik bij mezelf verkoop me runner + brommobiel, heb ik volgend jaar leuk centje voor rijbewijs+autotje.. maarja ik weet nu al dat ik daar spijt van ga krijgen alsik dat doe.. dus hou zowiezo mn runner, brommobiel ken ik altijd nog overwegen.. maar voorlopig nix dus ;)
zou er iig heel goed over nadenken voor je het zou verkopen..
 
Ik heb het ook wel eens, maar dan denk ik aan het geld wat er allemaal inzit, en het plezier waarmee we hem hebben inelkaar gezet en hebben getest, dan is het voor mij genoeg om hem te houden, kan btw toch niet een auto onderhouden zonder een vaste baan.
 
ik ben al gek8P
neej ff serieus.
tis af en toe vet klote zoals nu ook is me uitlaat weer kaduuk enzow....
en cil. is genaaid:) maar daz me eigen schuld:D
 
Pff, ik heb het zo ong. iedere week....was echt een bagger scooter die ik heb gekocht mjah toen wist er dus helemaal niks vanaf, hij reed en zag er mooi uit, dus ik d8 kopen dat ding.....heb hem voor 900 euro gekocht maar heb er nu al voor 1400 euro aan extra onderdelen voor gekocht(mede door een ongeluk, wat niet mijn schuld was btw:p)en 1400 eurie is toch wel behoorlijk wat voor een schoolgaand jongetje van 16...maar ja het is nu zelfs zo erg, dat ik bijna nooit vol gas durf te rijden omdat ik bang ben dat ik iets sloop
 
Back
Top