witte smurie in uitlaatpoort

Status
Not open for further replies.

tha boss

Well-Known Member
hey ik heb een dr70cc gestoken en na even gestart te hebbe zag ik dat de uitlaatpakking heel vettig was en beetje wit dus heb ik de uitlaat er af gehaalt en zag ik wit spul in de uitlaatpoort zitte iemand een idee wat dit kan zijn?

greetz
 
Advertisement - register to remove this

ik zal het even nader uitleggen. Zogauw er koelvloeistof bij een verbranding komt word het wit (een beetje melkachtig, ondoorzichtig) een vriend van mij had hetzelfde probleem, koelvloeistof was echt wit.! Laat alle koelvloeistof uit je systeem lopen en trek je cilinder kop eraf. Maak het koelvloeistof reservoir in je cilinder helemaal schoon en vervang de koppakking.
schroef de kop er weer op, sluit alle slangen aan, gooi er nieuwe (verse) koelvloeistof in en knijp in de slangen zodat het systeem wat ontlucht. er gaat iets meer dan 1 liter in het systeem. laat dop eraf en start. je zult ongetwijfelt nog wat wittachtig substantie in je reservoir naar boven zien komen drijven. zogauw dat het geval is, pak een rol keukenpapier en haal die drap eruit. dan giet er weer wat nieuwe koelvoeistof bij. start weer. laat 5 min stationair lopen en kijk of er steeds een laagje koelvloeistof in je reservoir achterblijft. is dit het geval , schroef dan je dop er weer op en dan kan je weer blazen, is dit niet het geval voeg dan nog wat koelvloeistof toe. (het stationair laten lopen is trouwens voor het ontluchten van het systeem.!) Hiermee zou het moeten lukken. als het niet het geval is, Dan zien we vanzelf wel weer een berichtje van je hier.!

Succes:)
 
hoe kan er nou weer sneeuw bij je uitlaatpoort zitten???/ Helemaal als je er mee hebt gerdeden is het onmogelijk.!
maarja, die sneeuw van tegenwooordig komt overal:D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top