Welke lagers?

Sr street Luc

Vieze poater!
Ik moet nieuwe krukaslagers omdat mijn c4 lagers met kunstof kooi stuk zijn gelopen.

Bij jos dijkman zag ik race en std lagers staan, welke zou ik het beste kunnen nemen?
De std lagers zijn die met kunstof of stalen kooi? Ik heb het liefst stalen kooi omdat deze minder gevoelig zijn bij montage..

Ik rij met dr70, yas R malossi overrange..

Voldoen de std lagers hier?


Racelagers: http://josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=1167
Std lagers: http://josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=1162
 
Advertisement - register to remove this

er zijn veel verschillende lagers , std lagers bestaan eigenlijk niet , race ook niet.

er zijn gewoon bepaalde types die passen onder het nummer van het lager (dus de afmetingen)

de uitvoering van een lager kan dus verschillend zijn, zo heeft de ene lager meer koude speling dan de ander , ook heb je dus verschil in kooi , kunstof , staal , fiber etc.

wat voor jou het beste is ligt aan jouu setup , aan jouw manier van monteren en je ervaring met een bepaald type lager.

ik gebruik eigenlijk alleen maar lagers met stalen kooi in c-3 , op std setups tot en met racesetups , ofwel veel toeren ,veel warmte..

nu kun je wel c-4 nemen (wat ze vaak racelager noemen) maar als je dan teveel speling hebt omdat ze daarvoor niet warm genoeg worden heb je hoogstens nadeel. te weinig speling is ook niet goed maar komt weinig voor en zeker niet met een setup als de jouwe. pas als je lagers echt zwaarder gaan lopen zou je kunnen denken aan c-4 imo.

daarom gebruik ik dus c-3 omdat ik het overbodig vind om duurdere lagers in mijn blok te zetten terwijl het niks beter is of mischien wel slechter.
 
Ik moet nieuwe krukaslagers omdat mijn c4 lagers met kunstof kooi stuk zijn gelopen.

Ws verkeerde montage.... Als je je volgende ook verkeerd monteert, lopen die net zo hard stuk. Of ze nou metalen of kunststofkooi hebben:+

En aan de kooi ligt het niet of lagers gevoelig zijn met monteren of niet. Kogellagers zijn altijd gevoelig met monteren.
 
dat klopt , stalen kooi gaat net zo makkelijk stuk als plastic , alleen is dat per lager dus verschillend , aangezien er verschillende kwaliteiten lagers zijn.

montage is zeer belangrijk , en daarom snap ik ook niet waarom veel mensen zo licht denken over een revisie , terwijl dat de hele basis van je blok is. een revisie moet je netjes en vakkundig doen.
 
Back
Top