Welke cilinder voor meeste koppel?

Allanzoet

HQ, The new style
hey,

Ik ga mijn morini AC blok omtoveren tot LC, en ik heb dus nu (weer) een nieuwe cilinder nodig. Ik wil er nu alleen 1 die niet zo tam is als de DR70 giet, ik wil zoveel mogelijk koppel, dus trekkracht, zo min mogelijk slijtage, en ik wil s`ochtends niet al te lang warmdraaien voordat ik ga rijden. Ik wil een 70cc.

De rest van mijn setup; dus op een Morini LC blok.
Yasuni R
Dellorto 17.5mm
Doppler of malossi powerfilter
Hebo race koppeling
Rito krukas met C3 lagers

De cilinders die te koop zijn;
-Polini 70cc kit 47mm (giet)
-Hebo Manston replica 70cc kit, 47.6mm (alu)
-Gilardoni 70cc kit 47mm (alu)
-Malossi Sport 70cc kit 47mm (giet)
-Top Performances 47.mm, 70cc, (giet)

en er is ook nog een gilar 74cc hoorde ik en een airsal, ik heb ze alleen nog niet in de winkel gezien.
Ik heb de polini corsa er niet bijstaan omdat hij veel duurder is en hetzelfde koppl heeft als de gewone giet, corsa gaat alleen harder, en dat hoef ik niet.

Welke is volgens jullie de beste cilinder voor mij?
Thanx!
 
Advertisement - register to remove this

Gilardoni 70 = de 74 versie, zo wordt ie tenminste genoemd (was bij mij morini lc tenminste)

Als ik jou was zou ik voor een alu gaan. Gilardoni heb ik zelf mee gereden op morini, vond ik wel lekker gaan. Kerel in de buurt had die manston rep, liep (beiden untuned) even hard.

Prijs van die Manston rep is wel wat pittiger, was ook de reden dat ik voor de Gilar ben gegaan. (tunen zag ik toch niet zitten omdat de R zo'n beetje de hoogtoerigste uitlaat was voor morini)

[edit] zelf reed ik m wel altijd 3 km warm, puur als voorzorg. Je moet er wel wat voor over hebben :) [edit]
 
mja, warmRIJDEN is niet zo erg voor een paar km, maar in de tuin zetten en latyen lopen en af en toe hengelen heb ikgeen tijd en zin voor. en dat de gilar 70 de 74 is wist ik niet, das beter!
en idd, gilar is goedkoper, dus manston valt dan af.

en zidox, de corsa is idd snel, maar heeft precies evenveel koppel als de gewone giet. en koppel wil ik en topsnelheid boeit me niet zo.

maar is alu beter geschikt voor kort warmrijden en issie minder slijtgevoelig dan een giet cilinder?


edit;

de gilar is 47mm volgens scootparts, dan issie toch nooit 74cc?
hijs net zo groot als de polini giet, ook 47mm, en das wel een 70cc?

ik volg hier iets niet? :p 8P
 
ja, dat weet ik wel, maar er is een 74 (!) gilar op de markt, en lennox zegt net dat bij scootparts de 70cc versie de 74cc is.
maar op scootparts staat ook 47mm, en dat kan dan nooit 74cc zijn.

dus nu wil ik weten waar de 'echte' 74cc gilar te koop is en hoeveel mm die is.

en welke cilinder is nou het beste, alu of giet.
 
ik bestel bij de dealer gewoon een 70 cc Gilardoni, wat staat op de doos ----> 74 Gilardoni voor SR2000/katana/Suzuki. Ze noemen hem 74 cc, maar volgens mij is het gewoon 70 cc hor.

ik zat ook te dubben welke cil ik zou nemen op scoot die ik toch wel eens voor schoolgebruik nam. Met Gilardoni haalde ik toch mooi 105 digi op mn sr2000 (std as en lagers :p )

qua prijs/kwaliteit verhouding zou ik het wel weten.


[edit] deze heb ik besteld:

AP07067 Cilinder kit Gilardoni SR2000

D= 47mm, 70cc, aluminium, LC.
Complete kit met pakkingen, zuiger, clips, pen en kop met losse, verwisselbare, verbrandingskamer.
De enige aluminium cilinder voor de SR2000/Katana. Deze cilinder heeft dezelfde poortconfiguratie als de Minarelli 70cc!
Past op: Aprilia SR va. bj. 2000, Suzuki Katana LC.

€ 179,95

en dat is dus volgens de doos, de 74 cc versie

[edit]
 
ik denk dat je beter giet kan nemen allanzoet als ik je zo hoor praten. Geen zin in warmrijden.. niet zo veel zorg aan willen hebben etc. Pak een giet.. die kunnen wel wat meer hebben, zijn wat robuuster.
 
mja, dacht dacht ik wel jah, giet is idd steviger en beter dus voor dagelijks gebruik. (op mijn manier dan :p )

ik denk ook dat de polini giet 70 het meeste koppel heeft van de andere giet cilinders voor morini LC.
 
Originally posted by Allanzoet
mja, dacht dacht ik wel jah, giet is idd steviger en beter dus voor dagelijks gebruik. (op mijn manier dan :p )

ik denk ook dat de polini giet 70 het meeste koppel heeft van de andere giet cilinders voor morini LC.

ga je spijt van krijgen :)
 
als we t weer over cilinder hebben, blijft de alu t langer uithouden denk ik. nicasil wand iig.

maar k begrijp wat je bedoelt. je kan toch beter een alu halen, die zijn gewoon echt veel sneller.
en je kan ook een giet tunen, maar ben je zelfde uit als bij alu...
 
bij giet tunen ben je hetzelfde uit als bij alu? wat bedoelje daarmee? giet = giet en slijtvaster, of je hemnou tuned of niet, of zie ik dit verkeerd?

en hoe zit het dan met het koppel van de gilar? hoeveel toeren maakt hij? hoeveel toeren maakt de polini giet btw?

en hoe zit het dan met s`ochtends wegrijden met een gilar? en kan ik met die gilar een lang stuk volgas blazen?
 
Originally posted by Allanzoet
bij giet tunen ben je hetzelfde uit als bij alu? wat bedoelje daarmee? giet = giet en slijtvaster, of je hemnou tuned of niet, of zie ik dit verkeerd?

en hoe zit het dan met het koppel van de gilar? hoeveel toeren maakt hij? hoeveel toeren maakt de polini giet btw?

en hoe zit het dan met s`ochtends wegrijden met een gilar? en kan ik met die gilar een lang stuk volgas blazen?

Ik zou het vrij kansloos vinden als je bijv een polini 70 giet (die flink wat knaken kost) koopt , en deze dan gaat tunen. Terwijl je voor het zelfde geld een Gilar koopt die std ook leuk loopt. Koppel van Gilar heb ik weinig van meegekregen, omdat ik een langere vertanding erin had zitten (beetje dom). Op weg naar school trok ik m na 7 km een km of 4 vol open op een lange weg, geen problemen mee gehad ofzo op den duur (cil is nu van william_sr en die zei ook dat ie er nog top uitzag)

s ochtends reed ik de 1e 3 km zo'n 70 op de teller, daarna gewoon met verkeer mee rijden, en als het kon ff opendraaien dat gas :).
 
dat is idd wel waar, gilar is std al beter en die kan je nog tunen.
maar ik rijd ongeveer net als jou, alleen ik moet (nouja, :p) op een stuk van 3-4km volgas blazen, kan dat ook?

en ik heb vertanding erin met RF 13.812 best kort toch, of niet?
 
Originally posted by Allanzoet
dat is idd wel waar, gilar is std al beter en die kan je nog tunen.
maar ik rijd ongeveer net als jou, alleen ik moet (nouja, :p) op een stuk van 3-4km volgas blazen, kan dat ook?

en ik heb vertanding erin met RF 13.812 best kort toch, of niet?

tuurlijk kan dat, ik zou trouwens eerst kijken wat ie met deze vertanding doet, voordat je gelijk aan een andere begint. Ik had er zelf ook zware spijt van.
 
Ik zou voor die Gilardoni gaan, je hebt em echt niet zo snel stuk hoor. Vriend van me rijdt ermee en die rijdt em nauwelijks warm, heeft nog nooit de zuiger vervangen, en tankt Euro95 en gebruikt gewoon z'n oliepomp. Zo goed als geen onderhoud dus, en het rijdt vrij hard.
 
Back
Top