welke carburateur

ik denk dat ik en rachida wel weten wat voor carburateur we moeten hebben (24 vlakschuif zal het bij ons beiden wel goed doen) maar ik vraag me gewoon af of het geen onnodig geld en afstelproblemen opleverd en of het echt wel superveel vermogen schilt.
 
Tilburgclan in de house.

Als het budget er is mikuni nemen.

ENnuh: mhr cross is even hoog als normale cilinders en wordt geleverd met zuiger waarin de pistonpen 5mm hoger zit zodat met 85mm stang kan worden gereden.
 
Originally posted by Ufo
Tilburgclan in de house.

Als het budget er is mikuni nemen.

ENnuh: mhr cross is even hoog als normale cilinders en wordt geleverd met zuiger waarin de pistonpen 5mm hoger zit zodat met 85mm stang kan worden gereden.

Maar dan gaat het verhaal van meermengsel achter de spoelers dus niet op..... geen langere spoelbanen dus..... wat is dan het voordeel van die drijfstang... en geef nou geen antwoord met lijnbaankrachten of zo.....
 
Originally posted by Ridderruud
wat is dan het voordeel van die drijfstang... en geef nou geen antwoord met lijnbaankrachten of zo.....

Iets anders zou ik niet kunnen bedenken. Dus je zou verder kunnen gaan redeneren waarom ze dit dan doen bij een crosscilinder en aan welke eisen een crosscilinder zou moeten voldoen...

Misschien creeren ze wel zuigersnelheid voor meer koppel ofzo.
 
De gemiddelde zuigersnelheid blijft hetzelfde. De pieken (halve slag) en dalen in zuigernsnelheid(odp bdp) worden minder extreem.

Originally posted by Joor
Iets anders zou ik niet kunnen bedenken. Dus je zou verder kunnen gaan redeneren waarom ze dit dan doen bij een crosscilinder en aan welke eisen een crosscilinder zou moeten voldoen...

Misschien creeren ze wel zuigersnelheid voor meer koppel ofzo.
 
Alle gevolgen maar weer op een rij dan:

Lange stang effecten:

-minder hoge lijbaankrachten
-minder vermoegnsverlies door accelereren en afremmen zuiger
-minder slijtage door minder hoge pieksnelheid zuiger
-langere uitlaatpoortduration (maar mindere spoelpoortduration)
(vooral een voordeel met kleine carbs)

en indien normale hoogte zuiger:

-5mm extra ruimte voor bijv extra volume achter de spoelers zoals bij speed.
-5mm extra spoelkanaal zodat de spoeling meer tijd heeft lamminair te worden.

Originally posted by Hans F.
Ander gevolg is dat je timingen een klein beetje veranderen.
 
Originally posted by Ufo
Alle gevolgen maar weer op een rij dan:

Lange stang effecten:

-minder hoge lijbaankrachten
-minder vermoegnsverlies door accelereren en afremmen zuiger
-minder slijtage door minder hoge pieksnelheid zuiger
-langere uitlaatpoortduration (maar mindere spoelpoortduration)
(vooral een voordeel met kleine carbs)

en indien normale hoogte zuiger:

-5mm extra ruimte voor bijv extra volume achter de spoelers zoals bij speed.
-5mm extra spoelkanaal zodat de spoeling meer tijd heeft lamminair te worden.

Kortere spoelpoort duration? Bij mij ging de spoelpoort timing van 130 graden naar 131 graden en uitlaatpooort timing van 194 naar 195 graden met 80 mm drijfstang ipv 85 mm. Met een kortere drijfstang werd werd zowel de uitlaatpoort timing als spoelpoorttiming langer. Maar ik heb slag 41,4 (honda).
 
Denk maar even na over het effect.

De zuigersnelheid wordt minder piekerig, dus bij odp en bdp gaat ie harder. De spoelpoort blijft dus minder lang openstaan.

Wat jij hebt gemeten kwam dus door iets anders.



Originally posted by Bart
Kortere spoelpoort duration? Bij mij ging de spoelpoort timing van 130 graden naar 131 graden en uitlaatpooort timing van 194 naar 195 graden met 80 mm drijfstang ipv 85 mm. Met een kortere drijfstang werd werd zowel de uitlaatpoort timing als spoelpoorttiming langer. Maar ik heb slag 41,4 (honda).
 
Originally posted by Ufo
Denk maar even na over het effect.

De zuigersnelheid wordt minder piekerig, dus bij odp en bdp gaat ie harder. De spoelpoort blijft dus minder lang openstaan.

Wat jij hebt gemeten kwam dus door iets anders.

Ik heb niets gemeten maar berekend. En ik zit 65 graden van het odp af. (bovenkant spoelers).
 
Originally posted by Ufo
Denk maar even na over het effect.

De zuigersnelheid wordt minder piekerig, dus bij odp en bdp gaat ie harder. De spoelpoort blijft dus minder lang openstaan.

Wat jij hebt gemeten kwam dus door iets anders.

Heb je niet ergens een berekening dan?
Aangezien je bij dezelfde gemiddelde snelheid over de hele slag en bij een hogere snelheid @ dp's toch ergens snelheid moet inleveren..?
En dus meer duration krijgt..?
 
er is toch al lang en breed verteld, dat je door een langere drijfstang een betrouwbaardere motor had?

Tino: "dit doen ze ook in de crosswereld, om de cilinder betrouwbaarder te maken"

Het lijkt me dus, dat er wel degelijk over is nagedacht, en dat het ook vast zal werken....

even ontopic weer: Mikuni heb ik geen ervaring mee...ik rijd met 26mm DO en robbert met een 25mm DO, geen idee wat er beter zou zijn..
 
jah ehhh zillionspeed dat heb ik ook MAAR die hadden ze niet op voorraad en al zeggen mensen dat de 24 mikuni beter is dan de 25 DO en hebben er ook ervaring mee jah dan gaat mijn keuze alsnog voor de 24 mikuni
 
Back
Top