wat is dit voor ding?

marbello

Well-Known Member
ik kwam dit tegen bij een van de project scooters op deze site.

nu zie je een zwart ding op het blok vast zitten en nu vroeg ik me dus af, wat is dit?

ik d8 mischien de luchtfilter???

en hoe heet het?

 
Advertisement - register to remove this

oke je kan je luchtfilter niet vervangen door dit 'ding':#???

sorry ben vooral met het uiterlijk van scooters bezig, en niet echt motorisch. (ik probeer het te leren).

vandaar dat ik mischien een beetje dom overkom.;)
 
Nee dat kan niet. Je filter zit op je carburateur, en dit zit op je carterkap. zijn 2 totaal verschillende dingen.
 
Top performance zelf noemt het "carterkoeling"....ziet er leuk uit maar heb m'n bedenkingen of het echt werkt...
 
Top performance zelf noemt het "carterkoeling"....ziet er leuk uit maar heb m'n bedenkingen of het echt werkt...

wss wel, ze hebben vast ook niet voor niets koelvinnen op de andere variohelft geplaatst...

Dit zorgt wel voor meer koeling sowieso, zal wss wel handig zijn voor de flink hoogtoerige setups.
 
het werkt voor de koeling niet echt IMO , echter verneem ik wel met onze straatscooter dat het carter schoner blijft hierdoor , dus minder slijtage.
 
Carter schoner blijft? Heb nog nooit troep in mn carter(s) gehad hoor?? Ja lekker zwart van de vsnaar maar geen vuil van buitenaf.. Dit zit trouwens ook op de nieuwe aprillia SR of WWW (carb, geen ditech), heeft die dan een carterdeksel van top performance of wordt het overgenomen?
 
Misschien bedoelt Melf dat ook wel, dat het er een beetje wordt uitgeblazen, zou kunnen

Ik denk dat koeling bij een goed snelle scooter sowieso geen kwaad kan achter de carterkap
 
idd , de afgesleten zooi van o.a. de V-snaar word zo beter afgevoerd.

en dat stof is meestal oorzaak nr1 van dat een scooter smerig word van binnen , bij de 1 wat extremer dan de anders ,maar het zorgt er uiteindelijk voor dat spullen sneller slijten , en ook je afstelling is lastiger goed te houden met een smerig carter en variosysteem..

en ook je startsysteem kan er veel onder lijden..

mja , gaan we kijken naar de gemiddelde straatrijder dan zal die ook niet om de zoveel tijd en nieuwe snaar , drukveer , rollen , trekveren etc. nieuw gaan kopen , of zelfs de vario (die bij 9 van de 10 al zeer snel versleten is eigenlijk) vervangen!!

dus dan kan dat beetje stof er ook nog wel bij ;)
 
Back
Top