vraagje voor VEEL koppel..@ Bw's

Spy 70cc

Put it in the A I R
Ik ben nog steeds druk bezig met mn Bw's het schiet al een beetje op, dinsdag komt mn 21mm binnen, met een bijna standaard cilinder, nu gaat het me bij deze scooter meer om de looks en om het koppel, aangezien ik in goes down-town tog bijna niet op mn top kan komen...dus ik zoek eigenlijk een leuk 70cc'tje voor mn scootertje, met lekker veel koppel, nu zie ik in bepaalde topics ook altijd 'ja pak een DR' maar je hebt tog DR en Doppler? dat zijn tog aparte merken :S ik heb al eerder met 70 gereden dus ik hoef niet perse een 'instap' cilinder, ik heb de search al gebruikt.. maar kwam neit helemaal tegen wat ik wilde, ik wil dus een mooie goeie 70cc (hij wordt niet getuned dus geen brakke afwerking) en wat ik dan met mn krukas moet doen? of die het evt aankan, ik smeer em zelf, dus kan ik evt wat beter smeren oid.

Let me know and i'll be greatfull (hoe je het ook schrijft)

Greetz, Stephan

BTW mn setup: nu 50cc (soort van 50 snel) met hebo gara, hebo vario + v-snaar en koppeling, 21mm + spruitstuk, airspeed, en luchtfilter ben ik nog niet uit...... SUGGESTIES daarvoor????? (tis voor de LOOKS --> hebo gara :O
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik snap niet wat je bedoelt met DR en Doppler? het zijn aparte merken ja maar dat is logisch..maarja DR is toch de beste keus voor wat jij wilt std krukas kan je dan ook mooi behouden en je hebt veel koppel en top is niet zo denderend dus, en je luchtfilter je bent er niet uit ik weet niet precies wat je ermee bedoeld maar paar gaten in boren is voldoende mja voor de looks kan je een pf eronder doen als je dat mooi vind
 
In principe kun eigenlijk wel alle 70cc gietijzers nemen, schilt niet zo gek veel van elkaar.........


Ik zou voor de 70cc hebo giet gaan, staat leuk bij je uitlaat, koppeling, vario en v snaar:)
 
Ik heb zelf op bw's polini 70cc giet gehad (met 21mm, yasuni R, kundo krukas, malossi vario, hebo koppeling,ontsteking vervroegd,std bewerkte luchtfilter,...)

En ik had 7,3 pk (zie zwarte lijn op grafiek)http://www.scooterbase.net/pics/1044202580run1feb.JPG
Had erg veel koppel :)

Maar heb nu een athena alu, maar ben hem nog aan het inrijden, dus over prestaties kan ik nog niet veel zeggen ;)

Ow ja, en ik zou toch eens kijken voor een andere uitlaat, want hebo gara is niet echt zo goed op mina. vertikaal.

Beter neem je een bida S2, yasuni R, polini for race, shot,... :)

En ivm met luchtfilter kan je perfect je std behouden (mits wat bijgewerkt) Maar ik heb nu een doppler. Die doet het ook wel goed en is bijzonder stil :)
 
Last edited:
great people, ja ik bedoelde idd of dat aparte merken waren :S want dat wist k nou niet zkr, maar mn ori luchtfilter is nogal gaaar dus vandaar dat ik een nieuwe zocht, die doppler is dat een beetje te doen Skillz? ik heb nmk een typhoon gehad, en daar beviel die buitengewoon goed idd :)
ik zat ook meer te twijfelen over de krukas want op pia weet ik dat ze tog wel max 10pk ofzo kunnen hebben, dus dat was geen prob, maar met alle 70giet (polini corsa? had ik op typhoon en gaf een leuk koppel, zou er evt nog 1 boven staan qua 70giet + koppel?) dan zou het dus gana op mn standaard krukas + lagers, stel dat ik dan later een doppler S1R as er in zit met lagers, kan ik daar een wat snellere 70 op zetten, want als ik nmk weet wat voor 70 kan ik em nmk zo snel mogelijk bestellen :D

THNX in ieder geval 4 the help :D ben nu al een tijdje aan het cruisen op het forum, en heb tog zo in de tijd heel wat problemen zelf op kunnen lossen ipv hulp van de dealer haha
 
ik ben ff aan de zoek gegaan:

YA07051 Cilinder kit Gilardoni 89.95

D=47mm, 70cc, aluminium, AC.
Zonder cilinderkop, met pakkingen, zuiger en pen/clips.
Zeer snelle en qualitatief goede cilinder.
Past op oa: Aprilia Amico, SR tot '94, MBK Booster, Yamaha BW'S, NG, Spy en Slider.
(Minarelli motor,vertikale cilinder,AC)

166.0074/R Cilinder kit Polini Racing 199,95

D=47mm, 70cc, gietijzer, AC.
Incl. kop.
Type: Corsa.
Past op oa: Aprilia Amico, SR tot '94, Yamaha BW'S, Next Generation en Spy.
(Minarelli motor,vertikale cilinder,AC)

YA07010 Cilinder + kop DR 74.95

D=47mm, 70cc, gietijzer, AC
Past op oa: Aprilia Amico, SR >'94, MBK Booster, Stunt, Yamaha BW'S, NG, Spy, Slider.
Let op: Gratis bezorgd in NL

99.0962.0 Cilinder Top Performances.

D=47.00mm, 70cc, gietijzer, AC.
"Trophy", met 5 spoelpoorten, pen 10 zuiger.
Incl. cilinderkop, pakkingen, zuiger en pen/clips.
Past op oa: Aprilia SR tot 1994, Amico, MBK Booster, Stunt, Yamaha BWS, Slider, Spy, Bump, Next Generation.

Wat zou volgens jullie de beste keus zijn? met polini heb k goeie ervaringen, met de rest eigenlijk niet... wat zou nou de beste zijn, het liefst idd alu, maar aangezien dat gilardoni is en ik er niet echt veel van af weet :s hij moet iig koppel geven en betrouwbaar zijn untuned, kan ik em evt later tog nog laten tunen!

Greetz
 
doppler filter is zeker goed ja :)

En als je een corsa neemt is het best aangeraden om je orginele lagers te vervangen en mits een goede smering zou dat perfect moeten gaan op je std krukas.
En ik denk dat de polini corsa wel één van de betere gietijzeren cc's is op mina vertikaal ;)

En als je een alu wilt is het wel best dat je een andere krukas monteerd (en lagers uiteraard)
Dan zou ik gaan voor mhr, polini evo, hebo alu,...

En als je toch de keuze hebt zou ik zeker voor een alu cilinder gaan, kan je veel meer uithalen qua koppel en snelheid ;)
 
ligt een beetje aan hoeveel geld je wil uitgeven ? als je deze uitlaat wil houden zou ik een beetje cilinder erbij kiezen die ook werkt met deze uitlaat....heb zelf geen ervaring met de gara, en weet ook niet welke je hebt ? maar zou toch een giet70 nemen... denk aan de TP, hebo oid, polini is wel goed, maar beetje te duur voor wat het is.
smering kan je wel 1 op 40 doen ofzo
 
daar zat ik idd ook wel aan te denken, mengen 1:40 gewoon maar met TTS tog? zo dikke setup is het nou ook niet (A) haha een jonge rijd ook met een gara en 70cc corsa, en dat rijd best lekker :D maar die gilardoni is ook alu, ik wil gewoon een goeie 70cc voor nu ff tot de zomer, dan krijg ik wat meer geld van mn werk ivm met 17 worden haha dan kan ik krukas + lagers halen, die doppler filter schaf ik zoiezo aan, wil nog wel ff aantal mensen horen over wat een goeie cilnider zou zijn. Aangezien de gilardoni (oke zonder kop) dan 90 euro is en die corsa met kop 200 scheelt nog al wel!
 
hmm, aangezien ik nu nog geen nieuwe krukker + lagers wil steken, haal ik voorlopig een corsa dan maar, dan smeer ik wel 1:40 ofzo, ik rij er tog geen 100 km mee in een week... dus dan moet het wel kunnen. ik hoop dat ik een goeie keus maak :)

edit: had nooit problemen met corsa voor 2000 km
 
Uhh dude... maat van me met luchtgekoelde SR heeft met een corsa reeds 2 keer zijn standaard as gemold.

Ik heb zelf nooit met 70cc op mina gereden maar ik zou het tog niet doen!! Je hoort het hier heel vaak dat men een andere krukas aanraadt en als je de search gebruikt zul je dat daar ook terug vinden.
 
damn... :S maja bij de een is het wle en bij de ander niet, en ik wil wel een andere krukker erin zetten wanneer k het wel en niet wanner HIJ kapoet is ;) damn, tog nog maar ff sparen dan :S
 
polini giet 70cc gaat best wel op standaard krukas maar ga geen grote lange stukken volgas rijden dat gaat niet goed!! en dat weet ik uit ervaring :D
suc6 met kiezen
 
Originally posted by silver & black
heb zelf polini giet gehad op bws en gaf een hoop koppel :)

als je alu wil.. mhr replica is ook wel leuk


mhr replica is niet echt goed op bw's (te duur voor wat je er voor krijgt van prestaties)


wil je veel koppel maar niet echt veel top

combo van bidalot s2 + polini 70cc giet en je hebt HEEL veel koppel, en nice wheeliepower :)


edit: heb indertijd toen ik bw's had met polini 70cc gereden een heel eind op std as + lagers en bij mij niks van problemen gegeven...
 
Back
Top