vraagje over dips en optrekken

hoi, ik heb een aprilia amico met een gianelly metal uitlaat. heb er kleinere rolletjes ingedaan maar hij trekt nog niet echt goed op. hij gaat 90. ik wil harder optrekken en het mag tenkoste van mijn topsnelheid gaan. wat kan ik er allemaal aan doen? oja, voor de rest is ie standaard. Ik heb ook nog een erge dip als ik 45 ga duurt het ff voordat ie weer optrekt en dan maakt ie herrie en trekt ie opeens wel hard door..... wie kan mij wat aanraden... wil ook wel wat spul overkopen wat op een amico past...
groetjes
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by girl22
hoi, ik heb een aprilia amico met een gianelly metal uitlaat. heb er kleinere rolletjes ingedaan maar hij trekt nog niet echt goed op.

KLEINERE ROLLETJES? :? JE BEDOELT DENK IK LICHTERE ROLLETJES?

hij gaat 90. ik wil harder optrekken en het mag tenkoste van mijn topsnelheid gaan. wat kan ik er allemaal aan doen? oja, voor de rest is ie standaard. Ik heb ook nog een erge dip als ik 45 ga duurt het ff voordat ie weer optrekt en dan maakt ie herrie en trekt ie opeens wel hard door.....

IK ZOU EENS EEN WAT STERKERE DRUKVEER NEMEN... HET LIJKT EROP DAT DEGENE DIE JE NU HEBT TE LICHT IS OF VERSLETEN IS. DAARNA EVEN EXPERIMENTEREN MET ROLLETJES.

wie kan mij wat aanraden... wil ook wel wat spul overkopen wat op een amico past...
groetjes

Greetz.
 
Re: er zit nu 4 en een halve gram in

Originally posted by girl22
als ik een zwaardere veer neem moeten er toch ook juist iets zwaardere rollen in? dacht ik.....

Het werkt juist net andersom... je kiest het goede rollengewicht en aan de hand daarvan kies je een drukveer die sterk genoeg is, maar niet te sterk. Probeer maar eens met een Polini gouden drukveer of iets van ongeveer die sterkte.
 
okee zal ik doen, bedankt voor de tip.

is het eigenlijk niet gevaarlijk om met een amico (niet zo'n goeie scoot) 90 te rijden? i.v.m. het frame? en ik heb ook maar trommelremmen, maakt dat nog iets uit? ik ga nooit vlak achter auto's rijden ofzo omdat ik dan niet hard genoeg kan remmen, als ik dat wel doe ga ik ook slippen.
 
Re: okee zal ik doen, bedankt voor de tip.

Originally posted by girl22
is het eigenlijk niet gevaarlijk om met een amico (niet zo'n goeie scoot) 90 te rijden? i.v.m. het frame? en ik heb ook maar trommelremmen, maakt dat nog iets uit? ik ga nooit vlak achter auto's rijden ofzo omdat ik dan niet hard genoeg kan remmen, als ik dat wel doe ga ik ook slippen.

Het frame van een amico is volgens mij nog wel aardig stevig, een kerel bij mij op school heeft er ook een (loopt ongeveer 90 op de teller) en hij rijdt er zo al een paar jaar mee.

En je zegt het eigenlijk zelf al... als je 90 rijdt kan je, zeker met trommelremmen, gewoon niet in 1 meter stilstaan... afstand houden van auto's is 1 ding, maar er kunnen ook altijd onverwachte situaties ontstaan waarbij je een noodstop moet maken. Of dat mogelijk is bij jou kan je zelf het beste beoordelen :)
 
ja das waar, maar schijfremmen kosten wel wat

volgens mij kan ik er geen schijfremmen opmaken. anders moet je toch alles veranderen. maar ik ben ook niet zo rijk dat ik een andere scoot kan kopen... (arme student he) nouja, ik ga gewoon iets voorzichtiger rijden.
 
Re: okeej

Originally posted by girl22
maar een 70cc??? dan doet mijn electra het waarschijnlijk niet meer. en dat kost ook aardig wat.... duzzz... ik ga mischien een 50 snel kopen. die er nu inzit is standaard

met 70cc blijft je electra het gewoon nog doen :)
 
Re: okeej

Originally posted by girl22
maar een 70cc??? dan doet mijn electra het waarschijnlijk niet meer. en dat kost ook aardig wat.... duzzz... ik ga mischien een 50 snel kopen. die er nu inzit is standaard

Voor 70 cc of 50 cc snel zal je niet alleen de cilinder moeten vervangen, maar ook uitlaat en carburateur als je een beetje prestaties wil hebben. Als je een klein budget hebt kan je zoals Erik al zei beter een andere uitlaat + ander vario kopen.
 
wat voor uitlaat dan?

ik heb nu een polini variateur, een hebo race koppeling en een rode malossie drukveer. Ik had al een gianelly metal.... (moet ik nou nog een andere uitlaat?) Hij loop nu 95 op de teller heeft geen dips meer en trekt goed op en helemaal als de motor warm is! Ik koop nog een grotere sproeier en volgens mij kan ik dan wel tevreden zijn.... de dips zijn er uit en hij trekt ook weer goed. welke maar sproeier is goed voor deze set up? een gianelly metal kan trouwens ook heel goed op een 70cc. duzzz als ik een 70 neem hoef ik toch geen andere uitlaat...
 
nee.....maar wel andere carb. kweet niet welke, maar vriend van me met amico+leovincie:'( +70 cc.....rijdt met een 19 mm DO.
En hij rijdt goed....dus 19 zal wel goed zijn
 
Back
Top