born_2_tune
Well-Known Member
Hey schakelbrommer-freaks!
Ik zag hier geen topic om jezelf voor te stellen dus heb ik zelf ff een topic gemaakt!
Mijn naam is Sjors Hendrickx. Ik woon in Meerle (belgie net over de grens) en zit in Breda op school. Mijn hobby's zijn: natuurlijk aan brommers sleutelen en brommerrijden, maar ook computeren en uitgaan. Ik werk sinds kort bij Jansen motoren in Baarle-nassau en ben daar een moteur in opleiding Om het zo maar te zeggen.
Over mijn brommer:
Ik heb dus een Rieju RR hij is 2e hands en heb hem gekocht in 2001.
zo zag hij eruit toen ik hem kocht:
Hij reed 60km/h, er zat een arriete enduro spots kapje op, hij was en is opgehoogd, de orginele uitlaat zat erop met een proma demper, + een power filter en een pirelli bandje voor (orgineel) en een dikke Kenda 130 achter waardoor ik nog maar een paar mm ruimte had tussen mijn band en achterbrug.
Daarna was hij zo:
Ontgrenst reed ongeveer 80-85km/h, power filter eraf en orginele bijgewerkte luchtfilter bak er onder. Andere handvaatjes omdat die pipo van een vorige eigenaar er nog mee was gevallen tijdens zijn laatste ridje. En ik heb nog moeten betalen bij hem voor de nalevering van de oliepomp die er niet meer op zat.
Daarna heb ik hem weer moeten begrenzen en hem orgineel moeten maken omdat ik mijn praktisch examen in belgie moest doen. Na 4 keer op en neer te gereden zijn naar antwerpen voor de afspraken, omdat ik de juiste papieren niet had. Ik had een gelijkvormigheidsattest nodig:? een papier van je dealer waar al de gegevens van de fabrikant en je brommer op staan. Na veel moeite en € 50-, was het gelukt.Hier heb ik trouwens geen foto van.
Daarna:
Mijn begrenzer iets bijgewerkt en hij reed 70-75 km/h, Met nieuwe banden eronder Michelin Sirac de orginele demper omdat er veel controles waren en mijn spatbord eronder voor in de winter.
Toen heb ik een aanloper gehad omdat het lampje van de oliemeter er niet in zat.( werk van de :+ vorige eigenaar)
(ben overigens nog een aantal slecht prutswerk en slecht onderhoud tegen gekomen) Toen ik de cilinder eraf haalde zag ik dat er flink wat krassen in zaten, dus ik moest hem laten uithonen of een ander cilinder kopen. Ik heb voor het laatste gekozen: Het is een MetraKit 50cc snel gewoorden. Dit omdat hij niet zo duur was en ik niet zo'n groot budget had en voor mijn toekomst plannen. Namelijk om een Yasnu cross hm en een gotere caburateur te kopen.
Ik moet nu nog 6 weken ofzo in dit gips zitten.
Ik hoop dat ik me duidelijk heb voorgesteld maar voor meer info kun je kijken op: http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=3977
of:mijn site
Greetz Sjors
Ik zag hier geen topic om jezelf voor te stellen dus heb ik zelf ff een topic gemaakt!
Mijn naam is Sjors Hendrickx. Ik woon in Meerle (belgie net over de grens) en zit in Breda op school. Mijn hobby's zijn: natuurlijk aan brommers sleutelen en brommerrijden, maar ook computeren en uitgaan. Ik werk sinds kort bij Jansen motoren in Baarle-nassau en ben daar een moteur in opleiding Om het zo maar te zeggen.
Over mijn brommer:
Ik heb dus een Rieju RR hij is 2e hands en heb hem gekocht in 2001.
zo zag hij eruit toen ik hem kocht:
Hij reed 60km/h, er zat een arriete enduro spots kapje op, hij was en is opgehoogd, de orginele uitlaat zat erop met een proma demper, + een power filter en een pirelli bandje voor (orgineel) en een dikke Kenda 130 achter waardoor ik nog maar een paar mm ruimte had tussen mijn band en achterbrug.
Daarna was hij zo:
Ontgrenst reed ongeveer 80-85km/h, power filter eraf en orginele bijgewerkte luchtfilter bak er onder. Andere handvaatjes omdat die pipo van een vorige eigenaar er nog mee was gevallen tijdens zijn laatste ridje. En ik heb nog moeten betalen bij hem voor de nalevering van de oliepomp die er niet meer op zat.
Daarna heb ik hem weer moeten begrenzen en hem orgineel moeten maken omdat ik mijn praktisch examen in belgie moest doen. Na 4 keer op en neer te gereden zijn naar antwerpen voor de afspraken, omdat ik de juiste papieren niet had. Ik had een gelijkvormigheidsattest nodig:? een papier van je dealer waar al de gegevens van de fabrikant en je brommer op staan. Na veel moeite en € 50-, was het gelukt.Hier heb ik trouwens geen foto van.
Daarna:
Mijn begrenzer iets bijgewerkt en hij reed 70-75 km/h, Met nieuwe banden eronder Michelin Sirac de orginele demper omdat er veel controles waren en mijn spatbord eronder voor in de winter.
Toen heb ik een aanloper gehad omdat het lampje van de oliemeter er niet in zat.( werk van de :+ vorige eigenaar)
(ben overigens nog een aantal slecht prutswerk en slecht onderhoud tegen gekomen) Toen ik de cilinder eraf haalde zag ik dat er flink wat krassen in zaten, dus ik moest hem laten uithonen of een ander cilinder kopen. Ik heb voor het laatste gekozen: Het is een MetraKit 50cc snel gewoorden. Dit omdat hij niet zo duur was en ik niet zo'n groot budget had en voor mijn toekomst plannen. Namelijk om een Yasnu cross hm en een gotere caburateur te kopen.
Ik moet nu nog 6 weken ofzo in dit gips zitten.
Ik hoop dat ik me duidelijk heb voorgesteld maar voor meer info kun je kijken op: http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=3977
of:mijn site
Greetz Sjors
Last edited: