Voorstellen

born_2_tune

Well-Known Member
Hey schakelbrommer-freaks!

Ik zag hier geen topic om jezelf voor te stellen dus heb ik zelf ff een topic gemaakt!

Mijn naam is Sjors Hendrickx. Ik woon in Meerle (belgie net over de grens) en zit in Breda op school. Mijn hobby's zijn: natuurlijk aan brommers sleutelen en brommerrijden, maar ook computeren en uitgaan. Ik werk sinds kort bij Jansen motoren in Baarle-nassau en ben daar een moteur in opleiding:p Om het zo maar te zeggen.

Over mijn brommer:
Ik heb dus een Rieju RR hij is 2e hands en heb hem gekocht in 2001.
zo zag hij eruit toen ik hem kocht:
Aaaa0004.jpg

Hij reed 60km/h, er zat een arriete enduro spots kapje op, hij was en is opgehoogd, de orginele uitlaat zat erop met een proma demper, + een power filter en een pirelli bandje voor (orgineel) en een dikke Kenda 130 achter waardoor ik nog maar een paar mm ruimte had tussen mijn band en achterbrug.

Daarna was hij zo:
zijkant-uitlaatkant.JPG

Ontgrenst reed ongeveer 80-85km/h, power filter eraf en orginele bijgewerkte luchtfilter bak er onder. Andere handvaatjes omdat die pipo van een vorige eigenaar er nog mee was gevallen tijdens zijn laatste ridje. En ik heb nog moeten betalen bij hem voor de nalevering van de oliepomp die er niet meer op zat.

Daarna heb ik hem weer moeten begrenzen en hem orgineel moeten maken omdat ik mijn praktisch examen in belgie moest doen.:( Na 4 keer op en neer te gereden zijn naar antwerpen voor de afspraken, omdat ik de juiste papieren niet had. Ik had een gelijkvormigheidsattest nodig:? een papier van je dealer waar al de gegevens van de fabrikant en je brommer op staan. Na veel moeite en € 50-, was het gelukt.Hier heb ik trouwens geen foto van.

Daarna:
zijkant%20nieuwe%20banden.JPG

Mijn begrenzer iets bijgewerkt en hij reed 70-75 km/h, Met nieuwe banden eronder Michelin Sirac de orginele demper omdat er veel controles waren en mijn spatbord eronder voor in de winter.

Toen heb ik een aanloper gehad omdat het lampje van de oliemeter er niet in zat.( werk van de :+ vorige eigenaar)
(ben overigens nog een aantal slecht prutswerk en slecht onderhoud tegen gekomen) Toen ik de cilinder eraf haalde zag ik dat er flink wat krassen in zaten, dus ik moest hem laten uithonen of een ander cilinder kopen. Ik heb voor het laatste gekozen: Het is een MetraKit 50cc snel gewoorden. Dit omdat hij niet zo duur was en ik niet zo'n groot budget had en voor mijn toekomst plannen. Namelijk om een Yasnu cross hm en een gotere caburateur te kopen.

Ik moet nu nog 6 weken ofzo in dit gips zitten.

Ik hoop dat ik me duidelijk heb voorgesteld maar voor meer info kun je kijken op: http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=3977
of:mijn site

Greetz Sjors
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Godver wrm doen mijn foto's het niet:S
Naja ik zal wel is aan iemand vragen of hij ff een site voor mij maakt en dan ff uitlegd hoe ik daar foto's op moet zetten. Zodat ik ze kan uploaden en kan gebruiken hier op deze site.

p.s. de laatste en 3e foto op mijn perso van sf.nl is hoe ik hem kocht,
de 1e+4e+5e hoe hij onbegrenst was en de 6 hoe hij 70-75km/h reed
 
Mijn foto's op sf.nl staan nu op de goeie volgoorde dus dat p.s. van mijn reply telt niet meer. Mijn excuuses voor het ongemak maar morgen woord ik er bij geholpen:p
En kan ik ze straks wel gewoon posten!
 
Thx Razma voor de tip maar het is al gelukt ik heb nu een site en die kan ik dus bij volgende topics gebruiken.

btw hier is hij mijn site Staat dit verhaal over mijn brommer ook ongeveer op.
 
Het is niet de bedoeling dat je jezelf op deze manier voorstelt (als je met de search had gezocht had je gezien dat er een heel topic over is) maar omdat het hier saai is laat ik deze lekker open! Ziet er trouwens wel chaaf uit die Rieju!
 
hehe ja thx:) had nog niet gezien dat dat er niet was maar ik d8 als het niet bij de schakel ofdeling is zal dat er wel niet zijn voor schakelmembers. En ik zal is wat meer gaan posten dat het hier wat minder saai woord....
 
Update:

Hij ligd dus helemaal uit elkaar en als ik er tijd voor heb ga ik het frame, remschijfklauwen, stuurtje en remhevels zandstralen en dan laten poedercoaten. Het frame woord zwart. Mijn remschijfklauwen, stuurtje en rem/koppeling hevels woorden rood. Er komen nog wat nieuwe carbon stickers op b.v. op de achterkant. Mijn uitlaat heb ik al gestraalt en woord denk ik ook gepoedercoat of gespoten in deze dagen. voor de rest nog wat kleinigheidjes en mijn nieuwe onderdelen die kapot gegaan zijn bij het ongeluk ophalen. De rest horen jullie nog wel.
 
achterbrug, kettingkap, lichtbedienings schakelaar, koppelings hevel en handvaten opgehaald:
Picture%20001.jpg


Handvaten ga ik weer inruilen want ik heb toch liever rood.

Uitlaat, stuur voedsteundjes en achterrem pendaal zijn gestraald:
Picture%20005.jpg


>>>klaar voor coating. Mijn stuur woord metalic-rood en de rest woord zwart.<<<

Nu moet ik nog mijn frame en achterbrug gaan zandstralen.
Deze week ofzo en het ontwerp van mijn voorlampkap ff fotoshoppen.
 
Last edited:
Ik ben vanplan een 22mm delhorto automatische choke te kopen van een vriend van mij en dan ook nog een Yasuni cross hm/ dopler...Maar nu is mijn vraag of dat niet te groot is voor een 50snel en of ik hem dan wel goed afgesteld kan krijgen??
 
Originally posted by TT 70cc
Begint zo onderhand meer op een project te lijken ;) als je nog dingen gaat verbouwen :p

Ziet er idd gaaf uit!

thx..En tja ik wou er eigenlijk nog meer aan doen zoals de kappen spuiten en het uiterlijk nog wat verder veranderen....
Maja dat ongeluk koste al veel geld en ik kan nu niet werken dus gaat het geld er nogal hard uit:rolleyes: Maar er komt nog een 19mm/ of 21mm caburateur en een Yasuni cross hm of dopler hande made uitlaat onder maar da moet ik nog ff kijken welke.
 
ok aangezien dat deze lekker hoog staat zal ik me ook maar effe voorstellen
ik ben wesley kom uit rotterdam
ben 19 jaar maart 20
heb al op van alles gereden dj kymco (was helemaal klaar en tot de max op nos na bla bla bla maar jah dat is verleden tijd hoop dat de dief er plezier van heeft)
6 puchies ofzo ben de tel een beetje kwijt
honda mb das me opknap project
en heb een tsx 50 snell voor naar school
als je me zoekt zit ik meer op brommerforum mag niet zeggen welke natuurlijk maar jah ik denk dat de meeste dat wel weten (anders inbox je me maar effe)
o jah en ik ben mod op een andere site
wil je die weten moet je me ook maar inboxen en dan zeg ik het
wil je nog meer weten link
 
<->Update<->

arriete%20enduro%20dign%202.1.JPG


zo moet mijn lichtkap woorden.
Ik heb het oude model ff gefotoshopt niet zo heel netjes maar het gaat om het idee.
Die Rode pupillen woorden dus 6mm ledjes=12v.
En het zwarte gedeelte op mijn lamp woord zwarte niet lichtdoorlatende tabe.
 
Back
Top