Voorlamp sym symphony st

symmie

Active Member
Kan iemand mij vertellen welk lamp er standaard in een sym symphony euro 4 hoort. Ik heb gebruikershandleidingen en service manuals door gespit maar kom er niet achter. Ik had in mijn SR altijd 50/55 watt maar als ik het een beetje aan elkaar puzzel hoort er tegenwoordig 35/35 watt in de scooters.
Er zit nu een ledlamp in maar dat schijnt alle kanten uit behalve de goede lijkt het wel en ik wil graag een goed lichtbeeld hebben dat gericht is. Ik vind dit gewoon gevaarlijk.
 
Advertisement - register to remove this

Wat bedoel je precies met deze vraag?
  • De uitvoering.
  • Het Wattage.
In de moderne scooters met gloeilampjes hoort inderdaad een 12V 35W/35W.
Ik zou zeker niet hoger gaan in Wattage ook al is de verleiding groot om meer lichtopbrengst te hebben.
De stator en de spanningsregelaar zijn er gewoon niet tegen bestand vooral omdat je bij de meeste nieuwere scooters de verlichting niet meer kunt uitschakelen en de verlichting vaak werkt direct van de accu.
Dit extra vermogen aan verlichting gaat direct af van de laadstroom door je accu en kun je met een lege accu ergens stranden.
Vooral met een scooter die uitgevoerd is met een ECU zoals de meeste Euro4 en 5 scooters, betekent dit lopen.
 
Last edited:
Excuses voor de onduidelijkheid en bedankt voor je antwoord.
Allebei eigenlijk en met name hoort er standaard led in.
 
Last edited:
Ik had mijn tekst ondertussen nog aangepast wat je waarschijnlijk niet meer gelezen hebt, gezien je vervolgvraag.
Volgens mij hoort hier gewoon een duplo halogeen lampje in, uitvoeringstype zou ik niet weten.
 
Back
Top