Voorkomen warmlopen op uitlaatspijl

Dit is idd een best slim idee als je maar het verloop mooi geleidelijk maakt, maar aan de andere kant weet ik niet of dit tegenwoording nog wel nodig is aangezien dit op oude cils van vroeger is gebaseerd........
iemand een idee/ervaring hiermee ????
 
Last edited:
ja ik weet het , het is een oud topic :D
ma zit met een vraagje
ik heb gelezen voor je spijl terug te leggen
maar nu lees ik dat de ene schuurpapier korrel 800-1000 gebruikt
en andere 150 :S
dat is wel een groot verschil
wat moet je nouw eigenlijk bereiken met terug te leggen
je spijl opruwen
of er een klein laagje afschuren?
 
Een klein laagje afschuren, zodat hij minder wrijving maakt met de zuiger, want je legt de spijl als het ware iets naar achter, minder wrijving = minder warmte. Ik raadt je aan om het gewoon door een tuner te laten doen bij je in de buurt, het zal voor hem een paar minuten werk zijn, en het kost je max 10 euro.
 
Korrel 800-1000 gebruik je om te polijsten. Lijkt me dus datdat voor de afwerking wordt gebruikt, en niet voor het terug leggen zelf.
 
Cipher said:
Korrel 800-1000 gebruik je om te polijsten. Lijkt me dus datdat voor de afwerking wordt gebruikt, en niet voor het terug leggen zelf.
als je gaat terugleggen met iets lagers dan 800 krijg je eerder krassen dan dat je de spijl daadwerkelijk terug legt. gewoon met 800-1000 terug leggen dus. er hoeft ook geen halve mm vanaf hea. een heel klein btje maar :).
 
Aerox-Evo70 said:
OMG, en dan lekker alsnog een warmloper krijgen omdat er geen olie komt :|

gewoon met 180 oid doen.
ik dacht juist dat je niet te grof moest gaan en dat de olie ook wel bleef zitten als het met korrel 800 geschuurd is. mja ik zat er dus naast, mijn excuses :).

edit: ik weet nu hoe ik erop kwam. een citaat van scooterfreaks:
"1. Het bewerken van de spijl in de uitlaatpoort

Deze wordt in de fabriek hol geslepen. U dient vóór montage een kleine bewerking te maken door met in olie gedrenkt waterproof schuurpapier (400/800) ,handmatig over desbetreffende spijl in de uitlaatpoort te schuren totdat deze nagenoeg glad is."
 
hier in de buurt is niets waar ze dit kunnen doen. woon namelijk in zo'n boerengat @ woutenland België :D en heb niet echt veel zin dit te op te sturen.
 
Back
Top