Vole Pro Race Setup doet raar

lextor

Well-Known Member
Ik heb een rieju smx met deze setup :

Cilinder: Metrakit pro race 70cc (ngk racing bougie 10)
Uitlaat: Metrakit pro race 70cc.
Carburateur: Metrakit racing division PWK 28mm.
Ontsteking: Polini binnenrotor zonder lichtspoel.
Versnelling : Metrakit racing division.
Koppeling : Metrakit racing division carbon.
Membraan : Metrakit met carbonnen klepjes.
En 2 radiators .

Als ik ongeveer 5 a 6 km heb gereden dan valt hij van 120 - 130 terug
met zo'n booow geluid maar als je op de 80 zit doet hij het gewoon weer tot 90 - 100
en dan weer booow terug naar 80 aan de bougie kan het niet liggen die heb ik net vervangen
en dat heeft niets verandert de koelings temperatuur ligt tussen de 53 en 60 graden.

Wat kan ik hier aan doen ?

Greetz Alex
 
Advertisement - register to remove this

ik denk eerder dat ie gewoon te weinig mengsel krijgt..

idd dat denk ik ook, maar max 60° voor KVS ?? is dat niet wat weinig ?
want normaal is het toch zo hoe kouder de motor hoe meer benzine hij nodig heeft om te kunnen rijden ?
(dit word ook toegepast in de automotor tuning, meer koeling geven om zo met iets meer mengsel en iets meer voorontsteking die laatste pk's eruit te persen).

...of ben ik nu abuis ??:p
 
ik zal morgen kijken maar volgens mij zit er al de grootste sproeier in 160 en als hij te koud blijft wat ik niet denk moet ik het dan met 1 radiator proberen ?
het lijkt mij nog al raar als het aan het mengsel zou liggen want de eerste 5 a6 km doet hij het normaal trekt gwoon lekker door naar 130 soms 140 en dan in een keer booow schakel ik trug tot ik 80 rijd en dan kan ik lekker cruisen maar als ik weer wat harder wil booow das dus het probleem maar merci9||6 voor de reply's khoop dat er meer komen .

greetz alex

ps de bougie heb ik net vervangen (ngk 10) maar die oude was wel goed zwart terwijl ik geen verschil merk tussen de twee zal het misschien toch aan het mengsel liggen :rolleyes:
 
ik zal morgen kijken maar volgens mij zit er al de grootste sproeier in 160 en als hij te koud blijft wat ik niet denk moet ik het dan met 1 radiator proberen ?
het lijkt mij nog al raar als het aan het mengsel zou liggen want de eerste 5 a6 km doet hij het normaal trekt gwoon lekker door naar 130 soms 140 en dan in een keer booow schakel ik trug tot ik 80 rijd en dan kan ik lekker cruisen maar als ik weer wat harder wil booow das dus het probleem maar merci9||6 voor de reply's khoop dat er meer komen .

greetz alex

ps de bougie heb ik net vervangen (ngk 10) maar die oude was wel goed zwart terwijl ik geen verschil merk tussen de twee zal het misschien toch aan het mengsel liggen :rolleyes:

dat is het juist, een motor die niet op bedrijfstemperatuur is heeft meer mengsel nodig en die krijg je indien je een automatische choke hebt dan wél de eerste 2 minuten tot je choke afspringt.
(alez, volgens mijn boekje van men scoot duurt de choke op koude motor 2 a 3min).

of je kan miss hetzelfde als mij aan de hand hebben, ik had gisteren ook het gevoel dat als ik effe 70-80 had gereden dat hij in toeren begon te zakken en effe later ook snelheid begon te verliezen.
op den duur moest ik volgas geven om 50 te rijden.
liet ik de gas los voor enkele seconden en gaf dan wéér gas dan vloog hij weer in toeren en reed hij weer als voorheen.
effe later begon het hele verhaal opnieuw, weer gas los, gas erop en hij ging weer enz enz...

dit deed hij ook alleen op warme motor, na men vario eens uit elkaar gehaald te hebben zag ik de boosdoener(s), de riem was op sterven na dood(helemaal kapot aan de zijkant alhoewel de riem maar 300km oud was) én het ventilatorrad van de vario had klappen gekregen.
het sterretje dus de meenemer van dat rad was zich al aardig in dat rad aan het 'vreten'...

nieuwe riem en ventilatorrad en ik heb het niet meer aan de hand gehad tot nu toe(110km verder ondertussen)9||6
 
60 graden is prima , mja , zelfs bij 80/85 graden moet het nog prima lopen...

het is overigens ook niet echt de temperatuur van de koeling die het meeste invloed op het mengsel heeft maar de temperatuur van het mengsel zelf juist..

haal deze 2 dingen dus niet door de war !!
 
en als je bougie zwart is mag hij dus wel een maat of 10 kleiner....gebruik dus eerst ff de search is makkelijker voor jezelf en anderen
 
Back
Top