vliegwiel bewerken

Bernd

PiaPimp.
Oi mensen,

ik heb zo es wat rond gezocht over het bewerken van je vliegwiel en of et daad werkelijk de gas reactie verbetert. De een zegt maak em lichter de ander zegt zwaarder want dan werkt de wet van de traagheid weer mee. enzenzenz Wat kun je nu het beste bewerken om je gasreactie te verbeteren ZONDER een rotor en dat soort funparts aan teschaffen.

Alvast bedankt voor jullie reactie


//edit: kweet niet of dit topic in beginners forum of tuning algemeen thuis hoort//
 
Advertisement - register to remove this

Bij piaggio: vervroegingsspie, en het oude type vliegwiel ergens 2ehands regelen. Die is een paar 100gram lichter dan jouw vliegwiel. Je kan ook je spoelen eraf zagen, maar dan heb je geen licht meer.
 
Ja precies... Lichtspoelen verwijderen om magnetische weerstand vliegwiel te verminderen... Ook kun je je vliegwiel laten afdraaien voor minder gewicht.... Dus minder gewicht @ krukas en minder magnetische kracht.... Dus gasreactie verbeterd cker...
 
Vliegwiel afdraaien raad ik af. Ik weet niet meer of het bij pia of mina was, maar het vliegwiel kan breken als het afgedraaid wordt.

Maar @ PiaPooier, ik zou je ontsteking lekker zo laten ;)
 
maar het is wel een optie om mn lichtspoelen te verwijderen en de lichten direct op mn accu aan tesluiten toch ? en moet ik ze dan perse afzagen of kan ik dat hele spoelmechanisme gewoon in zn geheel verwijderen
 
Originally posted by SRurbanKID
Vliegwiel afdraaien raad ik af. Ik weet niet meer of het bij pia of mina was, maar het vliegwiel kan breken als het afgedraaid wordt.

Terwijl er toch meerdere mensen zijn die er aan doen... Enig idee met wat voor setup de betreffende persoon rondreedt :)?
 
Originally posted by PiaPimp
maar het is wel een optie om mn lichtspoelen te verwijderen en de lichten direct op mn accu aan tesluiten toch ? en moet ik ze dan perse afzagen of kan ik dat hele spoelmechanisme gewoon in zn geheel verwijderen

Tis wel een optie opzich ja maar ik zie net dat je een Dr50 hebt enz.. enz... dus ik denk dat je het er gewoon op kan laten... Zal wel weinig verschil hebben...
 
vergis niet hoor! dr powerrrrrrrr :p mneej maargoed, heb je idd gelijk in, maar als ik steeds iets bewerk waardoor de gasreactie beter word, dan krijgt et op een gegeven moment wel effect, en mn eigenlijk vraag is nou: is een lichter vliegwiel beter of een zwaarder/ of een zwaarder zonder lichtspoelen of lichter met lichtspoelen / of als ik de afstand vergroot tussen de magneten op de spoelen en tussen et vliegwiel zelf :)
 
Back
Top