Vivacity verschillende uitlaten?

D

Deleted member 68514

Guest
Ik kreeg te horen dat het verschil tussen een snor en bromscooter van Peugeot Vivacity 2 takt in de uitlaat zit.
Een uitlaat vd snor zou niet op de brom passen en andersom.
Is toch dezelfde cilinder?

T verschil zit toch in de variateur?

Ben nu heel benieuwd!!
 
Advertisement - register to remove this


Er zit dus een verschil bij de uitlaatpoort die net wat anders is.
 

Er zit dus een verschil bij de uitlaatpoort die net wat anders is.
Maar vd herkeuring maakte dat niks uit.

Is dat t door mij gezochte verschil tussen brom en snorscooter van mijn Vivacity?
Ik bedoel heeft dat t effect waardoor t die 20km per uur verschilt?
Post automatically merged:


Er zit dus een verschil bij de uitlaatpoort die net wat anders is.
Bij de herkeuring gaat t om de standaard eisen, en de constructie snelheid werd op een rollerbank gemeten.

En omdat ik een 2002 model heb, op kentekenbewijs staat 2005, maar iedereen zegt dat dat niet klopt. De RDW heeft ook een aantekening gemaakt dat de scooter eerder in gebruik was dan t bouwjaar aan gaf. Niet in die woorden exact maar kwam t op neer.
 
Last edited by a moderator:
De uitlaatpoort is groter van de brom en de spoelpoorten zijn anders, samen met de andere dingen kan je daardoor makkelijker er een begrenzing op maken en zorgen dat de scooter toch nog fatsoenlijk is afgesteld.
 

Er zit dus een verschil bij de uitlaatpoort die net wat anders is.
Bas ik lees nu de bijlage pas! Excuses mois
Post automatically merged:

De uitlaatpoort is groter van de brom en de spoelpoorten zijn anders, samen met de andere dingen kan je daardoor makkelijker er een begrenzing op maken en zorgen dat de scooter toch nog fatsoenlijk is afgesteld.
Ik had voor 50eu een wok snorscooter
50eu is de herkeuring ongeveer
Maar dan meteen omkeuren naar bromscooter, ik moet helm op, was maar 52eu extra.
Gisteren een nieuw geel kenteken met een 1 tje linksboven gekregen.
Dus 150eu inclusief aanschaf
En kenteken plaat is 22,70eu
1 liter mengolie 10eu
En heb een goede 12.000km Gelopen onderhouden door t verkooppunt, er ondersteunende bonnetjes wat km stand betreft.
Zeer interessant dat van die uitlaat, bij mij is de prop eruit.
Nu zou ik nog de rolletjes vervangen en de varioplaat eruit gaan halen.

Heb nog niet bij de variateur gekeken.
Hij loopt nu bijna 100% op de nieuwe olie. Duurt lang voordat de leiding en t pompje ook met nieuwe olie verzadigd zijn
 
Last edited by a moderator:
Het klopt precies wat je in post 1 vermeld.

Snor heeft een dunnere voorbocht.
1 uitlaat tap zit verschoven dus een brom uitlaat past er zo niet erop.
Een snor cilinder heeft een lagere uitlaat poort.. dus lagere timing.
Snor cilinder heeft maar 3 spoelers i.p.v de 5 die de brom versie heeft. Vooral de voorste spoelers zijn niet aanwezig.
Er zit ook nog eens een verschil in de vertanding.
Als je pech hebt zit er in het carter ook nog eens een nokje zodat niet alle cilinders erop gaan zonder aanpassing.

Variateur is hetzelfde, zitten alleen zwaardere rollers in.. De koppeling heeft slappere trekveren erin zitten want die moet bij een veel lagere snelheid al oppakken natuurlijk en niet bij 20 km/u, dat zal anders bepaald niet fijn lopen.
 
Het klopt precies wat je in post 1 vermeld.

Snor heeft een dunnere voorbocht.
1 uitlaat tap zit verschoven dus een brom uitlaat past er zo niet erop.
Een snor cilinder heeft een lagere uitlaat poort.. dus lagere timing.
Snor cilinder heeft maar 3 spoelers i.p.v de 5 die de brom versie heeft. Vooral de voorste spoelers zijn niet aanwezig.
Er zit ook nog eens een verschil in de vertanding.
Wat is bij mij dan de manier om m wat sneller te maken?
Bougie zegt ook te arm mengsel
Post automatically merged:

Het klopt precies wat je in post 1 vermeld.

Snor heeft een dunnere voorbocht.
1 uitlaat tap zit verschoven dus een brom uitlaat past er zo niet erop.
Een snor cilinder heeft een lagere uitlaat poort.. dus lagere timing.
Snor cilinder heeft maar 3 spoelers i.p.v de 5 die de brom versie heeft. Vooral de voorste spoelers zijn niet aanwezig.
Er zit ook nog eens een verschil in de vertanding.

Variateur is hetzelfde, zitten alleen zwaardere rollers in.. De koppeling heeft slappere trekveren erin zitten want die moet bij een veel lagere snelheid al oppakken natuurlijk en niet bij 20 km/u, dat zal anders bepaald niet fijn lopen.
Ik heb de carberateur en de variateur nog niet open gehad
 
Het is nou toch een brom scooter zoals je al zei.. Beste is de cilinder te veranderen, dat is de grootste begrenzer.. Harder dan 55 / 60km op de teller zal je er niet mee gaan met die snor cilinder. Daarvoor moet hij harder pompen en dus een cilinder met een snellere timing voor nodig die ook meer benzine erin spoelt.

Raad je alleen geen hoge druk kop te plaatsen, want dat werkt averechts op dat blok.. Dan lijkt het alsof het zuigertje zo door je zadel naar boven wilt vliegen.
 
Het is nou toch een brom scooter zoals je al zei.. Beste is de cilinder te veranderen, dat is de grootste begrenzer.. Harder dan 55 / 60km op de teller zal je er niet mee gaan met die snor cilinder. Daarvoor moet hij harder pomp en dus een cilinder met een snellere timing voor nodig die ook meer benzine erin spoelt.

Raad je alleen geen hoge druk kop te plaatsen, want dat werkt averechts op dat blok.. Dan lijkt het alsof het zuigertje zo door je zadel naar boven wilt vliegen.
Oké, hij loopt idd 55 GPS.
Prop is uit de uitlaat.
Was een wok snorscooter voor een appel en een ei.
Omkeuren was 110eu
En de mengolie vervangen 10eu
Nieuwe kentekenplaat 22,70eu
 
Met de juiste brom setup zal je maximaal 80km/u op de teller kunnen halen als je een een speedfight uitlaat + langere vertanding erin doet.
Maar in het algemeen met een standaard viva city uitlaat zal die rond de 70km op de teller wel eindigen. Gaat hij bij 60km op de teller zeer hoog in toeren lopen, dan zit er gegarandeerd een kortere standaard vertanding erin..
 
Het is nou toch een brom scooter zoals je al zei.. Beste is de cilinder te veranderen, dat is de grootste begrenzer.. Harder dan 55 / 60km op de teller zal je er niet mee gaan met die snor cilinder. Daarvoor moet hij harder pompen en dus een cilinder met een snellere timing voor nodig die ook meer benzine erin spoelt.

Raad je alleen geen hoge druk kop te plaatsen, want dat werkt averechts op dat blok.. Dan lijkt het alsof het zuigertje zo door je zadel naar boven wilt vliegen.
Je kent me Eurokit, ik wil er 1x geld in doen en dan is t af.
Tja de varioplaat zal er wel af zijn. Maar weet ik niet.
Weet wel dat ik ff de rolletjes vernieuw, hij schakelde vrij laat, trekt goed weg, klinkt perfect, bij t optrekken schakelt hij bij de 25 en dan ineens naar de 55.
Als ik moet afremmen lijkt t of hij vanaf de 30 meer moeite heeft.
En idd kom pk's te kort.

Als ik de bougie eruit haal is t vergeleken bij t schema te arm mengsel, tegen goed aan.
Post automatically merged:

Met de juiste brom setup zal je maximaal 80km/u op de teller kunnen halen als je een een speedfight uitlaat + langere vertanding erin doet.
Maar in het algemeen met een standaard viva city uitlaat zal die rond de 70km op de teller wel eindigen. Gaat hij bij 60km op de teller zeer hoog in toeren lopen, dan zit er gegarandeerd een kortere standaard vertanding erin..
Nope lage toeren Eurokit. Hij is door de carberateur begrenst nu. Krijg m niet voorbij de 58 op de teller.
Post automatically merged:

Je kent me Eurokit, ik wil er 1x geld in doen en dan is t af.
Tja de varioplaat zal er wel af zijn. Maar weet ik niet.
Weet wel dat ik ff de rolletjes vernieuw, hij schakelde vrij laat, trekt goed weg, klinkt perfect, bij t optrekken schakelt hij bij de 25 en dan ineens naar de 55.
Als ik moet afremmen lijkt t of hij vanaf de 30 meer moeite heeft.
En idd kom pk's te kort.

Als ik de bougie eruit haal is t vergeleken bij t schema te arm mengsel, tegen goed aan.
Post automatically merged:


Nope lage toeren Eurokit. Hij is door de carberateur begrenst nu. Krijg m niet voorbij de 58 op de teller.
65 GPS is prima!
Zou ik dat uit de variateur kunnen halen met een grotere sproeier natuurlijk ook
Post automatically merged:

Ik zal nu weer een nieuwe varioblokkeersleutel moeten kopen. Ik wil de cilinder proberen te behouden, ik zoek 10 extra kilometers per uur.
Er staat maar 12.000km op de teller met onderhoud historie er bij.
En bij de 55 GPS 0 overtoeren, eerder te weinig toeren.
Je verhaal vd 3 IPV 5 sproeiers klopt perfect in t plaatje.
Kan ik niet de carberateur vervangen?
Of met de Vario en grotere sproeier de 10 extra kilometers vinden?
 
Last edited by a moderator:
hallo mensen,
ik heb een viva uit 2006 met gele plaat en een met blauwe plaat.Bij de snor is de uitlaat ophanging aaan t blok door te veel stretsh geknakt op t blok...alu neem ik aan.heeft iemand hiert ervaring mee hoe te fixen?...uitlaat is eensito plus 703
Post automatically merged:

kan ik van de viva city met gele plaat alles overzetten op een frame van een viva snor?
 
Is een bekend probleem met dat carter. Komt omdat je uitlaat niet de originele uitlaat ophanging vaste plaat gebruikt.

De originele gebruikt een montage plaat die aan de uitlaat gelast is.. Deze plaat zorgt er ook namelijk voor dat de krachten beter verdeelt word over de ophanging.. Zo zal je zien dat scooters met zo`n uitlaat vaker geen problemen hebben met de uitlaat ophanging.. Dan scooters waar een 3rd party ophanging is gebruikt wat vaker voorkomt bij de leo vince uitlaten die 2 strips gebruiken die in een V vorm gevormd zijn..

Enigste manier om dit te fixen is een ander rechter carter zoeken.. Want lassen word wel lastig omdat er best wel hangende kracht aan de ophanging van het blok hangt.

Overigens raad ik je een sito plus 568 aan die wel zo`n vast montage plaat gebruikt.
Enigste nadeel bij deze uitlaat is. Als je deze gaat monteren moet je eerst het plastic hitte schildje demonteren en dan de uitlaat erop schroeven en dan als laatst dit hitte schildje er terug erop schroeven.. Het is echter een schitterende uitlaat.. Als je hem goed af weet te stellen, doet hij het ongeveer net zo goed als een snellere sport uitlaat. (afstelling is hierbij wel belangrijk)

Ik gebruik momenteel zelf 8grams / 8,5 grams rolletjes gemixt in de originele vario, witte drukveer van naraku en gouden trekveren omega van piaggio.. Scooter vliegt, als je maar een beetje gas geeft.

Waarom ik een andere drukveer gebruikt is omdat de originele vario een klote ding is. Vooral in het begin bij het weg komen maakt het ding veelste veel toeren.. Komt omdat de vario in het begin geen goede start positie heeft. Dus als je dan half vol of vol gas geeft zal het echter altijd in een soort van overtoeren dip raken.. Met die witte drukveer zorg je ervoor dat in het begin beter weg komt omdat er meer druk op de achterpoelie staat en foutjes van de vario wat meer afgevlakt worden.
 
Last edited:
Back
Top