Viva city

Status
Not open for further replies.

Vivacity1231

New Member
Hai,
Ik heb vandaag de cilinder van mijn viva city 2005 eraf gehaald. Er zit een yasuni uitlaat onder met originele sproeiers.

Ik heb hieronder een foto van de zuiger gezet. De bovenkant van de zuiger is zwart. Kan dit een gevolg zijn van een te arme afstelling van de carb?
Ik heb voor de zekerheid een nieuwe zuiger, zuigerveren en pakkingen besteld. Ook is er een sproeier 62 onderweg. In een eerdere thread heb ik verteld over het vermogen verlies, kunnen de nieuwe onderdelen hier een oplossing voor zijn?
 

Attachments

  • IMG_4166.jpeg
    IMG_4166.jpeg
    215.2 KB · Views: 26
  • IMG_4163.jpeg
    IMG_4163.jpeg
    239.8 KB · Views: 29
  • IMG_4172.jpeg
    IMG_4172.jpeg
    140.8 KB · Views: 27
Advertisement - register to remove this

Heb je een goede foto van de cilinder zelf? Als je zuiger er zo uit ziet moet de cilinder eigenlijk ook wel kapot zijn.
 
Geen sporen van slijtage ??
Ik zie al sporen in het hemd van de Cilinder , lijkt mij sterk dat er verder in de Cilinder geen sporen te zien zijn .
Aan de Cilinderkop te zien , heb je last van Detonatie ... zitten allemaal pitten in de Dome .. Verkeerde Bougie ? ontstekings probleem ? of te kleine sproeier.
 
Ik heb wel eens een keer zon zelfde beschadigde zuiger gehad in 1 van mn opknap scooters,
in een gietijzeren cilinder die er verder van binnen onbeschadigd uit zag.
Deze was zelfs nog rijdend .
Maar met deze aluminium peugeot cilinder zal dat een ander verhaal zijn denk ik, een foto zou boekdelen spreken.
 
Geen sporen van slijtage ??
Ik zie al sporen in het hemd van de Cilinder , lijkt mij sterk dat er verder in de Cilinder geen sporen te zien zijn .
Aan de Cilinderkop te zien , heb je last van Detonatie ... zitten allemaal pitten in de Dome .. Verkeerde Bougie ? ontstekings probleem ? of te kleine sproeier.
Ik heb een nieuwe sproeier besteld, omdat er nu een andere uitlaat op zit moet de sproeier ook groter heb ik vernomen. Ik zal later nieuwe foto’s van de cilinder maken en kijken naar slijtage
 
Aan de Cilinderkop te zien , heb je last van Detonatie ... zitten allemaal pitten in de Dome ..
Ik zie geen pitten wel een vettige zooi, maar jij zult wel een betere monitor hebben dan ik. ;)

Ik denk dat dit eventueel te arm mengsel ruim is aangevuld door die overvloed aan onverbrandde 2-takt olie.
Dus zou sowieso eens naar de oliepomp kijken en indien deze in orde is de compressie meten.
De ontbranding is in iedergeval niet optimaal gezien die onverbrande vettige troep, die wellicht met de wel hard gebakken oliedeeltje goed z'n werk hebben gedaan als schuurpasta in de cilinder en aan de zuigerveren.
 
Ik heb vandaag spoeier 62 in de carburateur gezet. Origineel zat er 48 in. Voordat ik de spoeier vervingen kwam hij op het standaard wel op toeren maar rijdend niet. Dit kwam doordat er een yasuni uitlaat met te kleine sproeier onder zit. Maar met nieuwe sproeier heeft hij ook weinig vermogen , eigenlijk geen verbetering. Als ik ga geeft komt hij heel langzaam op toeren maar stottert niet.
Kan het zijn dat hij valse lucht krijgt?
 
Ik heb vandaag spoeier 62 in de carburateur gezet. Origineel zat er 48 in. Voordat ik de spoeier vervingen kwam hij op het standaard wel op toeren maar rijdend niet. Dit kwam doordat er een yasuni uitlaat met te kleine sproeier onder zit. Maar met nieuwe sproeier heeft hij ook weinig vermogen , eigenlijk geen verbetering. Als ik ga geeft komt hij heel langzaam op toeren maar stottert niet.
Kan het zijn dat hij valse lucht krijgt?
Kan zeker, even de deo test doen
 
Geen sporen van slijtage ??
Ik zie al sporen in het hemd van de Cilinder , lijkt mij sterk dat er verder in de Cilinder geen sporen te zien zijn .
Aan de Cilinderkop te zien , heb je last van Detonatie ... zitten allemaal pitten in de Dome .. Verkeerde Bougie ? ontstekings probleem ? of te kleine sproeier.
Denk te kleine sproeier in deze.. Alles is gewoon veelste heet geworden zodat automatisch die detonatie ontstaat.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top