Vistaglazz help

area_51_member

scooterloos
Hey all,

Ik probeer m'n theme van vista aero premium te veranderen. Ik snap dat Vistaglazz niet goed. Ik copy de juiste bestandjes in m'n windows/resources map. Hij veranderd meestal alleen de startmenu knop maar niet het eigenlijke menu zoals in het voorbeeld. Ik moet geloof ik iets met patch files doen. Ik heb daar 1 x op geklikt toen ik het programmatje geïnstalleerd had maar verder niet meer, verschillende themes geprobeerd. (gewoon geactiveerd zoals t moet bij vensters vormgeving aanpassen etc). Wat doe ik fout?
 
Advertisement - register to remove this

VistaGlazz is alleen om je bestanden te patchen, het is niet bedoelt om een thema te vervangen.
Dat moet je zelf doen.
Wat je doet is:
- VistaGlazz instaleren
- open VistaGlazz.exe
dan als je Aero wilt houden druk je dat computertje EN dat kleuren kiezertje aan en druk je op patch system
Als je Aero niet zoveel schelen kan laat je die kleuren kiezer achterwege.
Dan herstart je je PC en dan download je een thema.
Dat doe je dan als volgt.
Zorg dat je een thema hebt.
Ik gebruik zelf ThaImpact.
Zorg dat je 1 map hebt die er als volgt uitziet:
-ThaImpact
-- ThaImpact.msstyles
-- en-US
-- Shell
Dat zet je in:
C:\Windows\Resources\Themes\
Dan ga je naar je bureaublad -> rechtermuisknop -> aan persoonlijke voorkeur aanpassen.
Vervolgens klik je op Thema.
Dan in dat lijstje met thema's moet hij bij staan als het goed is.
Dit staat waarschijnlijk onder de naam Windows Aero of Windows Baisc ofzo moet je even kijken.
En dan gewoon je thema selecteren en toepassen.
Voila.
Als die er niet bij staat zorg dan dat in C:\Windows\Resources\Themes\
De map van de stijl het zelfde heet als de stijl naam.
In mijn geval moet de map ThaImpact heten en in de map ThaImpact staat ThaImpact.msstyles
Dan zou hij het moeten doen.
Zo niet kan het zijn dat de thema niet compatible is met je windows (32 bit of 64 bit) .

Hoop dat het helpt
 
Ja tot dusver doe ik het altijd goed. Alleen heb ik het idee dat alleen de taakbalk en kleuren iets veranderen, heb vele themas geprobeerd maar ik krijg dus nooit dat het hele startmenu (opengevouwd) veranderd en dat verkenner en geheel anders uitziet (knoppen, menu's etc)
 
nee ik heb het over:

C:\Windows\Resources\Themes\

Daar moet in staan:
Een map (Van jouw custom thema)
In die map staat met precies dezelfde naam als de map een file die eindigt op .msstyles
En er staan nog 2 mappen in: en-US, Shell
Dat moet er in C:\Windows\Resources\Themes\ staan.
Dus stel je thema heet ThaImpact dan ziet dat er zo uit in C:\Windows\Resources\Themes\

-ThaImpact (map)
-- ThaImpact.msstyles (style)
-- en-US (map)
-- Shell (map)

Snap je het?
Ik leg het ook wel iet wat...k*t uit maar goed, hoop dat je het snapt.
En dan moet de map waar de stijl in staat precies dezelfde naam als de stijl hebben.
Dus:
ThaImpact.msstyles staat dan in de map ThaImpact.
Als het goed is moet ie het dan doen
 
Juist dat heb ik allemaal, toch pakt hij niet de gehele layout. Denk dat het te maken heeft met die shell32 files wat er soms bij zitten. Daar doe ik niks mee. Verder doe ik ook niks met vistaglazz zelf eigenlijk, patch files etc gebruik dat niet. Alleen in het begin gedaan 1 x.
 
Dat hoort ook zo.
Je hoort met vista glazz 1 keer je systeem te patchen en dan zou hij vreemde thema's moeten pakken.
Weet je ook wat voor vista je hebt? 32 of 64 bit?

en is het vista ultimate of basic etc.?
 
32 bit vista premium met aero.. service pack 2.

Is een reboot noodzakelijk na het activeren van een nieuw thema?

Voorbeeldje van m'n probleem: dit doet hij bij mij bij het thema Bauhaus:

[ir]http://i30.tinypic.com/28v9550.jpg[/ir]

En op de site staat hij zo:

[ir]http://fc04.deviantart.com/fs43/i/2009/135/4/e/Bauhaus_by_dimage.jpg[/ir]

Zoals je ziet blijven de mappen bij bij hetzelfde, tis slechts de taakbalk wat iets veranderd.
 
Last edited:
Ik heb het niet over de patch ;), dat heb ik gedaan. Ik bedoel na het activeren van een thema (via configuratiescherm). Hij wijzigt dan het thema, hierna is geen reboot noodzakelijk toch?
 
Is precies het zelfde en ik weet ook al waarom:

http://dimage.deviantart.com/art/Bauhaus-122514895

Lees die comments eens:
browserui --->
Dat betekend dat je daar de pictogrammen vinden kan, hoe je die gebruiken moet...ik weet het ook niet.

Je kan wel met Icon Packager de iconen veranderen moet je ff googlen en rond kijken op youtube.
Werkt ook zeer goed.
Hoop dat het je lukt ;)
 
Back
Top