Vespa sprint valt uit tijdens koud starten

Narek

Member
Hey mensen van ScooterForum,
Ik heb een vespa sprint 4t 2v 80cc van 2016.
Nu zit ik met het probleem als ik hem koud start dan valt die uit en moet ik gas blijven geven dat die niet uitvalt, maar als hij warm is heb ik deze probleem niet. Stationair schroef heb ik al afgesteld, maar als ik hem wil afstellen dat hij op koude motor blijft lopen lukt dat, maar eenmaal als hij dan warm is loopt hij opeens 30km/h van zelf zonder gas te geven. Als ik hem wil afstellen dat hij gewoon normaal doet lukt het niet. Onder het stoplicht enz begint die van zelf ook soms touren te maken en dan zakt die weer in touren draait hij weer normaal. Ook als ik hem op warme motor start doet draait het wiel even snel stationair en dan zakt die weer in touren. Weet iemand het probleem? Carburateur is 2weken geleden ook schoongemaakt en kleppen zijn ook gesteld. Misschien valse lucht? Spruitstuk?

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

check ook de elektrische choke eens , en alleen afstellen met warme motor . Hij moet als je een elektrische choke hebt , voor ongeveer 2/3 min versneld draaien , en dan vanzelf afzakken naar stationair. Dan werkt de choke correct. Kan natuurlijk geen kwaad om valse lucht te checken met remmen reiniger .
 
Hey mensen van ScooterForum,
Ik heb een vespa sprint 4t 2v 80cc van 2016.
Nu zit ik met het probleem als ik hem koud start dan valt die uit en moet ik gas blijven geven dat die niet uitvalt, maar als hij warm is heb ik deze probleem niet. Stationair schroef heb ik al afgesteld, maar als ik hem wil afstellen dat hij op koude motor blijft lopen lukt dat, maar eenmaal als hij dan warm is loopt hij opeens 30km/h van zelf zonder gas te geven. Als ik hem wil afstellen dat hij gewoon normaal doet lukt het niet. Onder het stoplicht enz begint die van zelf ook soms touren te maken en dan zakt die weer in touren draait hij weer normaal. Ook als ik hem op warme motor start doet draait het wiel even snel stationair en dan zakt die weer in touren. Weet iemand het probleem? Carburateur is 2weken geleden ook schoongemaakt en kleppen zijn ook gesteld. Misschien valse lucht? Spruitstuk?

Mvg

Het is raadzaam om met remmen reiniger te controleren of er valse lucht wordt getrokken bij het inlaatspruitstuk of tussen de cilinderkop en het spruitstuk.

Het spruitstuk bij deze motoren wil nog weleens scheuren en de rubberen ring tussen het spruitstuk en de cilinderkop dicht vaak niet voldoende af. Zelf monteer ik deze inlaatpakking van BAC altijd tussen het spruitstuk en de cilinderkop. De boutjes hebben voor het spruitstuk hebben als aanhaalmoment 10nm.
 
Back
Top