Vespa Piaggio Si Brommer (geen snor)

Scryden

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb pas geleden een 2e hands Vespa Piaggio Si brommer gekocht met nog oude spaakwielen ik heb alleen geen idee van welk bouwjaar die is dus als iemand weet waar ik dat kan vinden dan hoor ik het graag. (het staat NIET op mn voertuigbewijs 1A)

Maargoed, nu mijn echte vraag.
Dit brommertje trekt hooguit 40km/h en ik wil er wat meer power en hogere top uit krijgen. Nou heb ik zelf nog nauwelijks verstand van brommers maar ik probeer snel te leren en dingen op te pikken. Ik ben begonnen met de uitlaat te bekijken vanwege de zogeheete "prop". Dit zit er niet in. Het is ook nog een helemaal standaard uitlaat met een smal pijpje waar ik nauwelijks mn pink in kan steken. Nou heb ik wat dingen op internet gelezen over een City Power uitlaat. Deze heeft een dikkere bocht en zou het beter moeten doen. Dus mijn vraag: ga ik veel verschil merken met enkel en alleen de uitlaat vervangen voor een City Power? En zoja, hoeveel harder zal hij dan lopen? Zoals ik net al zei is mijn technische kennis niet heel erg groot dus dingen als uitveilen en cilinders aanpassen etc. etc. heb ik absoluut geen verstand van.

Dus nogmaals: Ga ik verschil merken met een City Power uitlaat met dikkere bocht? :rolleyes:

Alvorens mijn hartelijke dank voor de reacties!

(P.S Weet iemand een webshop waar de City Power uitlaten te koop zijn?)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ok, een vriend van mij vertelde me dat ik beter die uitlaat kan kopen i.c.m een 13/13 carburateur. Deze combinatie zou voor meer trekkracht zorgen en ook een hogere topsnelheid van misschien 50+ km/h. Klopt dit naar jullie idee?
 
Dan moet je je carters gaan aanpassen, dus hele blok uit elkaar.
Lekker een city powertje er onder en gaan :) desnoods kleinere poelie erop en dan hogere top hebben.
Meer zou ik niet er aan doen, want dan ga je een polini evo engine kopen met simo racing en vario en weet ik allemaal wat nog meer (net als ik), maar dan kan je beter een scooter halen.(net als ik)
 
Hmm ok. En wat als ik nu alleen de carburateur vervang voor een 13/13 en die City Power eronder gooi zonder dat ik verdere aanpassingen maak? Dus enkel en alleen die 2 dingen vervangen?
 
Back
Top