Vespa Lxv 50 valt uit als deze warm is

Hallo,

Ik heb een vespa lxv50 4t 2v. Als de motor koud is start hij prima en rijd die goed en soepel. Nu heb ik sinds kort dat hij uitvalt na een stukje rijden…

Ik heb de kleppen gesteld op in 0,10 en uit 0,15 (deze stonden al goed) en de carburateur is helemaal gereinigd. Helaas heeft dit niet geholpen.
De bougie die er in zit (cr8eb) is wel redelijk donker/zwart. Zou een nieuwe bougie dit oplossen? Aan de afstelling van de carburateur is niks veranderd.

Het is ontstaan na de laatste keer tanken. Dit is gewoon e5 euro 98 geweest.

Heeft iemand misschien nog een mogelijk oorzaak en oplossing?

Ik hoor het graag!

Gr Pieter
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Ik heb een vespa lxv50 4t 2v. Als de motor koud is start hij prima en rijd die goed en soepel. Nu heb ik sinds kort dat hij uitvalt na een stukje rijden…

Ik heb de kleppen gesteld op in 0,10 en uit 0,15 (deze stonden al goed) en de carburateur is helemaal gereinigd. Helaas heeft dit niet geholpen.
De bougie die er in zit (cr8eb) is wel redelijk donker/zwart. Zou een nieuwe bougie dit oplossen? Aan de afstelling van de carburateur is niks veranderd.

Het is ontstaan na de laatste keer tanken. Dit is gewoon e5 euro 98 geweest.

Heeft iemand misschien nog een mogelijk oorzaak en oplossing?

Ik hoor het graag!

Gr Pieter
Beste Pieter,
Als ik jou was zou ik inderdaad eens een andere bougie proberen en kijken hoe het dan gaat.
Een ander probleem zou kunnen zijn dat je last hebt van warmlopers.
In dat geval de cilinder en de zuiger controleren op krassen.
Het kan ook aan je choke liggen.
 
Ik heb een andere bougie er in gedaan maar helaas heeft dit niet geholpen… de bougie was na een stukje rijden een beetje grijs. Nu heb ik dus een grotere sproeier in gedaan en dat helpt ook niet…

Toen ik de carburateur terugplaatst en het stekkertje van de choke weer wilde aansluiten viel het mij op dat een van de kabeltjes los was. Zou het kunnen dat dit het uitvallen veroorzaakt? Ik moet deze nog aansluiten, dat zal ik nog even doen.
Post automatically merged:

Hierbij kan het ook de weerstand zijn voor je choke, tussen de kabelboom en choke in.

Welke. Sproeier heb je er in
er zat 75 in nu 78
 
Last edited:
Ik bedoel de aansluiting voor de choke , als de motor loopt , moet hier spanning op staan , zoalng de motor loopt , houdt deze het verrijkings kanaal dicht . Spanning hiervan komt meestal van de stator . Komt denk ik niet van de bobine
 
Ik bedoel de aansluiting voor de choke , als de motor loopt , moet hier spanning op staan , zoalng de motor loopt , houdt deze het verrijkings kanaal dicht . Spanning hiervan komt meestal van de stator . Komt denk ik niet van de bobine
Ja oke maar de choke is nu niet aangesloten, de kabeltjes zijn dus blijkbaar geknapt. Ik zie ook 2 draden uit de bobine komen die ook geknapt zijn. Lijkt mij dan denk ik toch dat die daar aan moeten? Er zijn verder geen losse draden.
 
Als de draden dezelfde kleuren hebben , zullen deze aan elkaar horen , is bij jou de cdi en bobine één ? Dan zou deze de stroom voor de choke regelen , en daarvandaan komen . Kun je meten door te meten of er spanning op staat als de motor uit staat , en als de motor loopt.
 
Back
Top