versterker vraagje

Iceman

Bad Boy 4 Life
Ik zag op ebay een versterker staan en nu had ik een vraag. Bij de details staat: S/N Ratio > 90dB. Betekent dat dat hij maar max. 90 db kan geven of niet? Hij moet namelijk een woofer gaan versterken die 133 db kan. En dit wil ik natuurlijk ook wel halen dan :p Dit is 'm:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=150085264593&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=005

Nu heb ik ook nog een vraagje: Die woofer heeft 4 ohm stabiel nodig. Heeft deze versterker dat? En hoe kan ik dat zien?
 
Advertisement - register to remove this

Het ligt eraan hoeveel RMS jou woofer aankan, dan kan je een versterker zoeken die +- hetzelfde aantal RMS versterkt op jou woofer.

Deze versterker is 4 ohm stabiel, staat erbij, maar 400 watt, dan houd je nog geen 100 RMS over.
 
Okey. Dus die woofer is 300 watt. rms weet ik niet dat zal ik dan gaan vragen maar die versterker is 400watt maar dat betekent ook niet dat ik die 133 db kan halen? Dat ligt aan het rms? en wat betekent die S/N Ratio > 90dB dan?? Ik weet er niett zoveel van :p
 
Besef je je hoe hard 113dB is? En je weet dat een woofer is bedoeld voor de lage tonen, en je aparte speakers nodig hebt voor de hoge en middeltonen als je echt mooi geluid wilt?
 
Nou als ik de verkoper bij de halforts mag geloven heb ik nu 2 woofers van 90 watt in mn scooter en die maken perfect geluid. Maar zoals ik al zij ik weet er niet zoveel van :p maar op de foto van die woofer lijkt het gewoon op de boxen die ik nu heb alleen groter. Maar als er idd ook nog andere boxen enzo bij komen dan zie ik er van af. Dat past nooit in mijn buddy en kost me te veel geld.
 
Als je woofer 300RMS aankan, dan zou je voor het optimale een versterker moeten zoeken die 300RMS levert.

Zowiezo moet er een versterker op...
 
Back
Top