Varioring past niet - v-clic 2013

Ik ben onlangs gepakt met een te hoge snelheid, mijn v-clic snorscooter reed 52.
Nu heb ik een WOK-status aan m'n broek hangen dus ik moet de scooter afvoeren en opnieuw laten keuren.

Zover ik van de vorige eigenaar begrepen heb is alleen de varioring eruit gehaald. Ik heb een nieuwe varioring gekocht maar deze past net niet om de variobus heen.
De webwinkel had het over op maat "veilen" van de ring, heeft iemand enig idee hoe ik dat het beste kan doen? Ik beschik helaas niet over een dremel.

Bij voorbaat dank voor de reacties.
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt denk ik niet de juiste ring gekocht.. De dikte zou niet mogen uitmaken, wel de juiste diameter die moet wel goed zijn..

Beste is gewoon een originele vario ring erin zetten, en niet zomaar eentje raak kopen en hopen dat het past.

Als peugeot kisbee standaard geen varioring heeft, zou je er een van aan kymco erin kunnen zetten als het past.
Maar normaal hoor je de snor te begrenzen via de carter sensor.
 
Je hebt denk ik niet de juiste ring gekocht.. De dikte zou niet mogen uitmaken, wel de juiste diameter die moet wel goed zijn..

Beste is gewoon een originele vario ring erin zetten, en niet zomaar eentje raak kopen en hopen dat het past.

Als peugeot kisbee standaard geen varioring heeft, zou je er een van aan kymco erin kunnen zetten als het past.
Maar normaal hoor je de snor te begrenzen via de carter sensor.

Een carter sensor, is daar ook een Nederlandse benaming voor? Kan er niet zo snel informatie over vinden.
 
Een carter sensor, is daar ook een Nederlandse benaming voor? Kan er niet zo snel informatie over vinden.
Toerentalsensor ;)

 
Vandaag heb ik geprobeerd om de varioring wat op te schuren maar dat heeft niet gewerkt, ik krijg de varioring absoluut niet om de variobus heen.
Blijkbaar heeft de vorige eigenaar van de scooter meer gedaan dan alleen de varioring er uit gehaald.

Een generieke variobus voor een GY6 is +/- 19.7mm, dus de variobus die er nu in zit is niet de originele maar eerder een "snelle" variant?
Kan iemand bevestigen of de originele variobus op een Gy6 / v-clic < 20mm is?

Tevens zijn de rolletjes lichter dan origineel. 5.5 gr, 16x13.
Klopt het dat lichtere rolletjes voor een betere trekkracht zorgt maar een lagere topsnelheid? En zwaardere rolletjes mindere trekkracht en een hogere topsnelheid?
 
Mag ik u vragen: zit er een varioring in de kisbee brom 2013 en hoe dik moet die dan zijn? Mij staat iets bij van 4 mm voor de brom versie
Nee! Zowel de 2 als 4 takt variant heeft standaard geen ring tussen de poelies.

Edit: De V-clic heeft trouwens ook geen ring, 25km heeft een variobus met opstaande rand (is één geheel).
45km variant heeft dit niet, echter wel weer een vrij lange variobus, ditmaal zonder opstaande rand.
 
Last edited:
Mag ik u vragen: zit er een varioring in de kisbee brom 2013 en hoe dik moet die dan zijn? Mij staat iets bij van 4 mm voor de brom versie
Maakt de scooter dan niet veel te weinig toeren bij volgas rijden?
Post automatically merged:

Mag ik u vragen: zit er een varioring in de kisbee brom 2013 en hoe dik moet die dan zijn? Mij staat iets bij van 4 mm voor de brom versie
Maakt de scooter dan niet veel te weinig toeren bij volgas rijden?
Mag ik u vragen: zit er een varioring in de kisbee brom 2013 en hoe dik moet die dan zijn? Mij staat iets bij van 4 mm voor de brom versie
Dank voor uw reactie. Maar maakt de motor bij volgas/topsnelheid dat niet te weinig toeren?
 
Mag ik u vragen: zit er een varioring in de kisbee brom 2013 en hoe dik moet die dan zijn? Mij staat iets bij van 4 mm voor de brom versie

Dat weet ik niet, aangezien ik de brommer zelf 2ehands gekocht hebt en zelf hebt opgeknapt. en toen zat er nog niks erin.

Ik weet wel dat de oudere modellen zijn begrensd via koppelings huis en sensor.

Er kan overigens ook een vario bus erin hebben gezeten met opstaande rand. Zoals bij kymco het geval is, maar dit kan ik niet bevestigingen.
 
Back
Top